Lincoln Continental Mark III 1970
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009
Kijk nou! Misschien dat het bij een Towncar of Mark V net wat makkelijk gaat.
Maar goed, hij zit, dus da's het voornaamste.
Nu nog op m'n blok wachten en dan hopelijk voor de zomer cruisen.
Maar goed, hij zit, dus da's het voornaamste.
Nu nog op m'n blok wachten en dan hopelijk voor de zomer cruisen.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009
Maurice, waar heb je de motorruimte mee gedaan?
Ziet er wel netjes uit...
satijn-zwart?
Ziet er wel netjes uit...
satijn-zwart?
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009
Ja klopt, zijdeglans zwart van Rustoleum. Kleurnummer zal ik na moeten kijken.
De vuurmuur heb ik zoveel mogelijk kaal gemaakt en eerst in de primer gezet en de rest heb ik opgeschuurd, ontvet met remmenreiniger en overgespoten. Op de foto ziet het er wel netter uit dan in het echt, maar ik hoef er geen prijs mee te winnen hey.
Superverf trouwens Rustoleum!
De vuurmuur heb ik zoveel mogelijk kaal gemaakt en eerst in de primer gezet en de rest heb ik opgeschuurd, ontvet met remmenreiniger en overgespoten. Op de foto ziet het er wel netter uit dan in het echt, maar ik hoef er geen prijs mee te winnen hey.
Superverf trouwens Rustoleum!
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009
Ah, ik dacht een por-15 of iets dergelijks.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3
Als ik mijn dagprijzen ga meerekenen zit ik toch al gauw op een werkloon van 4- à 5.000 Euro, dan valt 1200 Euro nog wel meeMaurice wrote:Voor de échte Nederlanders onder ons :
Revisie-set (pakkingen, keerringen, lagerbussen, band, platen: €260,-
Lagerbussen monteren: €60,-
Nieuw tandwiel: €50,-
Verf van Rust-O-Leum en Motip: €30,-
Van de week nog een foto van de paintjob (wordt heel netjes!).
Las ik niet ergens in een ander topic dat een bakrevisie €1200,- kost? Voor dat geld kan ik de mijne dus 3x reviseren (mochten de tandwielen om m'n oren vliegen bij de eerste start )
Ik ben er samen met het spuiten toch wel 3 weken mee bezig geweest, zo'n 5 uur per dag. Het is gewoon een heel secuur werkje. Maar zeker wel te doen voor een amateur.
Ben erg benieuwd naar de motor, keep us posted! 8)
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 26-7-2009
Eindelijk! Gisteren alles opgehaald bij Parts 'n Stuff, het ziet er keurig netjes uit allemaal.
Het opbouwen kan beginnen!
Het blok is geboord en gehoond naar 0,20 overmaat, voorzien van nieuwe freeze-plugs en oliepluggen, de nokkenaslagers zijn ook al gemonteerd. Het ziet er perfect uit, ik moet alleen nog wel alles netjes schoonmaken.
Ik heb het blok onderste boven liggen, zodat ik als eerste de krukas kan monteren en daarna de starterkrans, zo kan ik controleren of de starterkrans netjes recht is. Dan pas komt het hele spul aan de motorbok te hangen.
De krukas is met 0,10 geslepen, dat viel me echt mee gezien de krassen en groeven die er in zaten.
De cilinderkoppen zijn (weer) gevlakt en voorzien van nieuwe klepgeleiders en nylon seals, dus geen parapluutjes meer. De uitlaatkleppen zijn voorzien van harde zittingen zodat ik op Euro 95 of eventueel op gas kan gaan rijden.
Pakkingset van Felpro!
Allemaal mooie spulletjes, let ook op de gereviseerde (!) dynamo, echt prachtig gedaan!
Het zal nog wel even duren voordat ik weer kan cruisen, maar ik ga er lekker de tijd voor nemen en alles rustig op het gemakkie doen.
De portemonnee moet ook weer gevuld worden!
Het opbouwen kan beginnen!
Het blok is geboord en gehoond naar 0,20 overmaat, voorzien van nieuwe freeze-plugs en oliepluggen, de nokkenaslagers zijn ook al gemonteerd. Het ziet er perfect uit, ik moet alleen nog wel alles netjes schoonmaken.
Ik heb het blok onderste boven liggen, zodat ik als eerste de krukas kan monteren en daarna de starterkrans, zo kan ik controleren of de starterkrans netjes recht is. Dan pas komt het hele spul aan de motorbok te hangen.
De krukas is met 0,10 geslepen, dat viel me echt mee gezien de krassen en groeven die er in zaten.
De cilinderkoppen zijn (weer) gevlakt en voorzien van nieuwe klepgeleiders en nylon seals, dus geen parapluutjes meer. De uitlaatkleppen zijn voorzien van harde zittingen zodat ik op Euro 95 of eventueel op gas kan gaan rijden.
Pakkingset van Felpro!
Allemaal mooie spulletjes, let ook op de gereviseerde (!) dynamo, echt prachtig gedaan!
Het zal nog wel even duren voordat ik weer kan cruisen, maar ik ga er lekker de tijd voor nemen en alles rustig op het gemakkie doen.
De portemonnee moet ook weer gevuld worden!
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 26-7-2009
Mooie spulletjes weer. Dat zal allemaal weer lekker gaan lopen. Je investeerd wel heel veel geld (en tijd) in deze auto. Die gaat zeker nooit meer weg
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 26-7-2009
mooi werk ik hoop ooit nog eens zelf een amerikaanse motor in elkaar te kunnen zetten
wat ik begrepen heb : veel montageolie (assembly lube) gebruiken ..... en het blok even met een freesje of stukje schuurlinnen nalopen op scherpe randjes en metallschilvertjes van de gietnaden (onderkant cylinders rand waar de carterpan aan vastschroeft buitenrand bovenkant block ed ) en de motor na het reinigen bij het stallen of tussentijds afdekken met plastic
wat ik begrepen heb : veel montageolie (assembly lube) gebruiken ..... en het blok even met een freesje of stukje schuurlinnen nalopen op scherpe randjes en metallschilvertjes van de gietnaden (onderkant cylinders rand waar de carterpan aan vastschroeft buitenrand bovenkant block ed ) en de motor na het reinigen bij het stallen of tussentijds afdekken met plastic
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 26-7-2009
Ja precies, ik doe steeds een vuilniszak om de motor heen als ik naar huis ga, zodat er geen stof en vuil bij kan komen. Ik moet 'm nog wel heel goed schoonmaken en inderdaad wat ijzerrestantjes verwijderen.
Assembly-lube gebruik ik alleen voor de nokkenas en de lifters, zodat ze goed vet zijn bij de eerste start en zich goed kunnen 'zetten'. De krukas -en dus ook de drijfstanglagers giet ik vol met gewone motorolie.
Voor de eerste start laat ik de oliepomp nog draaien met een accutolletje. Er komt ook zinkhoudende motorolie in voor het inlopen. De eerste 1000km zeg maar.
Assembly-lube gebruik ik alleen voor de nokkenas en de lifters, zodat ze goed vet zijn bij de eerste start en zich goed kunnen 'zetten'. De krukas -en dus ook de drijfstanglagers giet ik vol met gewone motorolie.
Voor de eerste start laat ik de oliepomp nog draaien met een accutolletje. Er komt ook zinkhoudende motorolie in voor het inlopen. De eerste 1000km zeg maar.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 2-8-2009
Het blok een kleurtje gegeven. Misschien dat ik hier wat commentaar op krijg, maar ik vind het niet nodig om hittebestendige lak op het blok zelf te spuiten. Dat komt bij mij alleen op de uitlaatspruitstukken en de uitgangen van de cilinderkoppen.
De rest wordt uiteraard ook wel warm, maar dit blijft wel zitten.
Inloopolie met zink voor de eerste kilometers.
Krukas geplaatst.
Even de speling controleren met plasticgauge.
Perfect!
De rest wordt uiteraard ook wel warm, maar dit blijft wel zitten.
Inloopolie met zink voor de eerste kilometers.
Krukas geplaatst.
Even de speling controleren met plasticgauge.
Perfect!
Last edited by Maurice on Tue Aug 25, 2009 5:12 pm, edited 1 time in total.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 2-8-2009
Goed bezig!,hoeveel uur/miles.laat je de olie circuleren?
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 2-8-2009
hittebestendig is ook niet nodig.
ik heb alleen een etsprimer gebruikt als basis, gaat prima.
ik heb alleen een etsprimer gebruikt als basis, gaat prima.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 2-8-2009
Ik kreeg het advies om de olie er de eerste 1000 km in te laten zitten, omdat het een tijd duurt voordat de zuigers goed ingewerkt zijn met de cilinderwand. Toch twijfel ik nog, misschien tap ik het gelijk af na de inloopprocedure en vervang ik gelijk het oliefilter. Zijn ook de kosten niet op zo'n project als dit. En als er iets mis is zie je dat vlugger lijkt me.Ranch73 wrote:Goed bezig!,hoeveel uur/miles.laat je de olie circuleren?
Ik kijk eerst wel even hoe de olie er aan de peilstok uitziet na het inlopen.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 2-8-2009
SOWIESO na het inlopen je olie en filter verversen