Lincoln Continental Mark III 1970
Posted: Wed May 31, 2006 10:24 pm
Niet echt een project zoals bedoeld wordt met dit forum, maar misschien toch aardig om dit te posten.
De lagers van m'n motor zijn echt versleten helaas, dat wordt dus reviseren.
De oliedruk was nul bij stationair toerental, dit is gemeten met een externe oliedrukmeter.
Dat wordt dus een aardig karweitje.
Het gaat een revisie worden omdat ik het een enorme uitdaging vind om zoiets te doen en ik denk ook wel dat ik het kan. Ik heb in ieder geval voldoende documentatie en er is ook altijd nog dit forum .
De motor laat ik gewoon standaard. Dus geen headers, snelle nokkenassen of weet ik veel wat nog meer.
Standaard geeft deze Ford 460 al genoeg vermogen, dus vind ik het wel best zo.
Hier een plaatje van hoe de auto er nu bij staat. Het front gaat er nog af zodat ik er beter bij kan met m'n takel en ik kan alles wat netter maken als dat front er af is.
Hier een plaatje van het kaalgemaakte blok. Dat heb ik gedaan omdat ik het blok zo licht mogelijk wil hebben want ik vind het wat eng om zo'n groot ding er uit te takelen en ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan, dus wat extra voorzichtigheid kan geen kwaad.
Zodra het blok er uit is, ga ik eerst alles onder de kap nog netter maken. Het gedeelte van het chassis waar ik dan bij kan ga ik behandelen met FluidFilm en de rest schoonmaken en netjes in de verf zetten.
Daarna komt dat blok wel.
Dit zwaardere gereedschap heb ik bij http://www.buitelaar.nl" target="_blank gekocht. Scheelt aardig wat geld daar. De takel heb ik via marktplaats gekocht voor een zacht prijsje.
M'n eerste takel had ik uitgeleend aan iemand van hier, maar die vond het zo'n prachtding dat 'ie maar van me gekocht heeft.
De lagers van m'n motor zijn echt versleten helaas, dat wordt dus reviseren.
De oliedruk was nul bij stationair toerental, dit is gemeten met een externe oliedrukmeter.
Dat wordt dus een aardig karweitje.
Het gaat een revisie worden omdat ik het een enorme uitdaging vind om zoiets te doen en ik denk ook wel dat ik het kan. Ik heb in ieder geval voldoende documentatie en er is ook altijd nog dit forum .
De motor laat ik gewoon standaard. Dus geen headers, snelle nokkenassen of weet ik veel wat nog meer.
Standaard geeft deze Ford 460 al genoeg vermogen, dus vind ik het wel best zo.
Hier een plaatje van hoe de auto er nu bij staat. Het front gaat er nog af zodat ik er beter bij kan met m'n takel en ik kan alles wat netter maken als dat front er af is.
Hier een plaatje van het kaalgemaakte blok. Dat heb ik gedaan omdat ik het blok zo licht mogelijk wil hebben want ik vind het wat eng om zo'n groot ding er uit te takelen en ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan, dus wat extra voorzichtigheid kan geen kwaad.
Zodra het blok er uit is, ga ik eerst alles onder de kap nog netter maken. Het gedeelte van het chassis waar ik dan bij kan ga ik behandelen met FluidFilm en de rest schoonmaken en netjes in de verf zetten.
Daarna komt dat blok wel.
Dit zwaardere gereedschap heb ik bij http://www.buitelaar.nl" target="_blank gekocht. Scheelt aardig wat geld daar. De takel heb ik via marktplaats gekocht voor een zacht prijsje.
M'n eerste takel had ik uitgeleend aan iemand van hier, maar die vond het zo'n prachtding dat 'ie maar van me gekocht heeft.