Lincoln Continental Mark III 1970

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by Maurice »

Bedankt lui, inderdaad wel zonde dat je er weinig van ziet als 'ie eenmaal is ingebouwd. Maar het gaat om het principe vind ik. Ik ga gewoon geen smerige verroeste onderdelen terugbouwen.
Die Rustoleum verf heb ik besteld bij van Rees in Dordrecht. Het was er binnen een dag, dus da's de moeite.
Het is echt superverf. Je ziet op de foto al dat het echt dik is, en het kan ook tegen een stootje heb ik al gemerkt. Veel beter dan die Motip verf die je overal ziet. Ik snap niet dat ze dit superspul niet meer promoten.
Ik ga de bak insealen en dan kan 'ie de opslag in. Wachten totdat de motor er in kan....
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by Maurice »

Fotootje van hoe de dame er nu bij staat.
Klaar om een frisse 460 te ontvangen!

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by watahyahknow »

Maurice wrote:Bedankt lui, inderdaad wel zonde dat je er weinig van ziet als 'ie eenmaal is ingebouwd. Maar het gaat om het principe vind ik. Ik ga gewoon geen smerige verroeste onderdelen terugbouwen.
Die Rustoleum verf heb ik besteld bij van Rees in Dordrecht. Het was er binnen een dag, dus da's de moeite.
Het is echt superverf. Je ziet op de foto al dat het echt dik is, en het kan ook tegen een stootje heb ik al gemerkt. Veel beter dan die Motip verf die je overal ziet. Ik snap niet dat ze dit superspul niet meer promoten.
Ik ga de bak insealen en dan kan 'ie de opslag in. Wachten totdat de motor er in kan....
je moet even kijken of er een manier is om the seals bij de converter en in het staartstuk soepel te houden en in ieder geval donker in te pakken , misschien is een lik vaseline genoeg .

mr trannie gaat mijn transmissie ook opbouwen en had mij al geadviseerd om hem zo laat mogelijk te laten opbouwen en eigelijk ook gelijk te gebruiken zodat er niets uitdroogd of inzakt

ga toch ook eens kijken voor die rustoleum dat verhaal van die 10 dollar paintjob intrigeerd me nog steeds , hebben ze daar ook de thinner die ze voor die verf gebruiken (white spirit)
Peter
Posts: 1007
Joined: Thu Feb 12, 2004 7:07 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by Peter »

Thinner of white spirit zijn wel 2 heel verschillende dingen hoor. Thinner is op tolueen basis en white spirit is meer een soor terpentine
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by watahyahknow »

ze gebruikte white spirit om het mee te verdunnen dus je zal het er wel voor nodig hebben
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by basezum »

Peter wrote:Thinner of white spirit zijn wel 2 heel verschillende dingen hoor. Thinner is op tolueen basis en white spirit is meer een soor terpentine

white spirit en terpentine is gewoon hetzelfde ;)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by watahyahknow »

ik weet het niet ik kon het op internet niet vinden , wat ik weet is dat ik dat spul moet hebben voor het beste resultaat (volgens het verhaal op het moparforum waar het verhaal vandaan komt .
ik heb foto's gezien van de resultaten en die zien er erg goed uit , de lak schijnt door de heftige verdunning en de flinterdunne laagjes ook kogelhard te zijn
Peter
Posts: 1007
Joined: Thu Feb 12, 2004 7:07 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by Peter »

Verf en verf technieken.- Reinigingsmiddelen.

--------------------------------------------------------------------------------
Babelse spraakverwarring.
Dikwijls wordt de naam terpentine gebruikt waar men feitelijk white-spirit mee wordt bedoelt en visa versa. Om die spraak verwarring even uit de wereld te helpen.

Terpentijn tegenover terpentine .
Terpentijnolie is ten opzichte van het aardolieproduct terpentine vrij kostbaar. Daarom wordt voor het schoonmaken vankwasten meestal terpentine gebruikt. Terpentijn heeft een groter oplossend vermogen en kan Damarhars oplossen. Vaak wordt beweerd dat terpentijn een sterkere verffilm achterlaat dan terpentine, maar dat lijkt een onbewezen vooroordeel.
Terpentijn en terpentine lijken uiterlijk veel op elkaar, beide zijn het dunne kleurloze vloeistoffen. De geur van terpentijn is echter harsachtig; die van terpentine lijkt wat meer op benzine.
Kunstschilders vinden terpentijn over het algemeen lekker ruiken, maar dat is verraderlijk: in feite is terpentijn giftiger dan terpentine. Er bestaat ook een reukloos terpentijnsubstituut, in wezen niets anders dan terpentine waar de meest schadelijke stoffen uit verwijderd zijn tot het minimum dat nog een effectief oplossend vermogen heeft, dat minder giftig i
Terpentijnolie of terpentine gebruik je voor het verdunnen van olieverf uit tubes. Niet de olieverf die je bij een verfhandel vind.

White spirit is een kleurloze, heldere en niet-visceuze vloeistof met een typische kerosine-achtige geur. Het wordt gebruikt als verdunner of oplosmiddel in verf, vernis, lak, asfaltproducten, als ontvetter en als oplosmiddel bij extractiebewerkingen. Een andere naam voor white spirit is "kunstterpentijn", waarmee aangegeven wordt dat het ongeveer hetzelfde gebruik kent als terpentijn.
White spirit is een mengsel van verzadigde alifatische - ketenvormige - en alicyclische - ringvormige - koolwaterstoffen met 7 tot 12 koolstofatomen, en met een maximum gehalte van 25% aan alkyl-aromatische koolwaterstoffen (C7-C12). De gemiddelde moleculaire massa is ca. 150. Het wordt bekomen als een destillatiefractie van aardolie die een kookpunt heeft tussen ongeveer 140 en 200 °C, waarbij deze fractie eventueel nog een nabewerking ondergaat (bijvoorbeeld zwavelverwijdering). Deze fractie wordt aangeduid als "solvent-nafta" ("white spirit" is in feite een merknaam).
Een analoog product is "Stoddard-solvent", wat omschreven wordt als een kleurloos, geraffineerd petroleumdestillaat dat geen ranzige of onaangename geur heeft en dat kookt in het gebied tussen ongeveer 300°F en 400°F.
Merknamen zijn o.a. Varsol, Exxcol, Hydrosol, Shellsol, Solvesso, White Spirit .
JE kan het dus gebruiken voor het verdunnen van je enamel verf of olieverf uit de verfhandel.

Thinner is een organisch oplosmiddel voor verven op oliebasis. Het bestaat uit een mengsel van vluchtige organische stoffen, waarvan tolueen of xyleen meestal de voornaamste is (> 50%), met daarnaast o.a. methylisobutylketon, isopropylalcohol, aceton, isobutylalcohol en butanon. De exacte samenstelling wisselt met de fabrikant.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 20-7

Post by Maurice »

Vanmiddag even de versnellingsbak er onder gehangen. Best wel een hoop gekloot in je eentje, maar hij hangt.
Binnenkort verwacht ik m'n blok terug. Het is al geboord en gehoond (naar 0.20 overmaat) en de motorkit met de zuigers enz. is onderweg.
Het wachten is nog op de krukas die geslepen moet worden.

Image

Image

Image

Image

Image
Peter
Posts: 1007
Joined: Thu Feb 12, 2004 7:07 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009

Post by Peter »

Ik heb het al vaker gezegd maar ik vind het ongelofelijk wat jij allemaal in je eentje aan je auto doet! :thumbsup:

grtz,

Peter
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009

Post by reijer »

Ziet er goed uit Maurice. :thumbsup:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009

Post by watahyahknow »

had het niet makkelijker geweest om de bak met motor in een keer te plaatsen?
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009

Post by Ranch73 »

Netjuzz man!
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009

Post by Maurice »

Bedankt voor de positieve reacties lui! :thumbsup:
watahyahknow wrote:had het niet makkelijker geweest om de bak met motor in een keer te plaatsen?
Dat was ik inderdaad ook origineel van plan, maar er is nauwelijks ruimte om dat te doen. De auto zou dan aan de voorkant een stuk omhoog moeten om de draai te kunnen maken om de bak er onder te krijgen en dat ga ik niet halen met m'n takeltje. Dat zou dan met een bovenloopkraan moeten.
Tussen de bak en de tunnel waar hij in valt zit er maar een centimeter ruimte, dus het was zowiezo al een enorm gekloot om de bak op de achterste draagbalk te krijgen. Nu kan ik redelijk eenvoudig de motor er voor schuiven.
Voor deze situatie is dit de beste oplossing denk ik.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 22-4-2009

Post by Jeroen_Sp »

Toch zou het moeten lukken zonder de auto omhoog te zetten en een bovenkraan.
Verders een zeer net project en heb veel respect voor hoe je werkt!

Image

Image

(stef, hoop dat je het niet erg vind dat ik je foto's even heb geleend)
Post Reply