Lincoln Continental Mark III 1970

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
User avatar
Maurice
Posts: 1809
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Maurice » Wed May 31, 2006 10:24 pm

Niet echt een project zoals bedoeld wordt met dit forum, maar misschien toch aardig om dit te posten.

De lagers van m'n motor zijn echt versleten helaas, dat wordt dus reviseren.
De oliedruk was nul bij stationair toerental, dit is gemeten met een externe oliedrukmeter.

Dat wordt dus een aardig karweitje.
Het gaat een revisie worden omdat ik het een enorme uitdaging vind om zoiets te doen en ik denk ook wel dat ik het kan. Ik heb in ieder geval voldoende documentatie en er is ook altijd nog dit forum :wink: .

De motor laat ik gewoon standaard. Dus geen headers, snelle nokkenassen of weet ik veel wat nog meer.
Standaard geeft deze Ford 460 al genoeg vermogen, dus vind ik het wel best zo.

Hier een plaatje van hoe de auto er nu bij staat. Het front gaat er nog af zodat ik er beter bij kan met m'n takel en ik kan alles wat netter maken als dat front er af is.
Image

Hier een plaatje van het kaalgemaakte blok. Dat heb ik gedaan omdat ik het blok zo licht mogelijk wil hebben want ik vind het wat eng om zo'n groot ding er uit te takelen en ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan, dus wat extra voorzichtigheid kan geen kwaad.
Image

Zodra het blok er uit is, ga ik eerst alles onder de kap nog netter maken. Het gedeelte van het chassis waar ik dan bij kan ga ik behandelen met FluidFilm en de rest schoonmaken en netjes in de verf zetten.
Daarna komt dat blok wel.

Dit zwaardere gereedschap heb ik bij http://www.buitelaar.nl" target="_blank gekocht. Scheelt aardig wat geld daar. De takel heb ik via marktplaats gekocht voor een zacht prijsje.
M'n eerste takel had ik uitgeleend aan iemand van hier, maar die vond het zo'n prachtding dat 'ie maar van me gekocht heeft. :wink:
Image
Last edited by Maurice on Sun Mar 31, 2013 10:02 pm, edited 15 times in total.

User avatar
Rik
I own this place...
Posts: 1452
Joined: Fri Jan 30, 2004 5:56 pm

Post by Rik » Wed May 31, 2006 10:33 pm

:thumbsup:
Way to go Maurice
Leuk dat je het zelf gaat aanpakken
Rik

User avatar
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Post by basezum » Thu Jun 01, 2006 9:03 am

respect man!!!

ik sluit me bij rik aan!!

User avatar
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Post by Johnto » Thu Jun 01, 2006 9:32 am

Wat hun zeggen ^^^^ :thumbsup:

Ps dat is goed takeltje wat je verkocht hebt :wink:

Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Post by Pimpmeister » Thu Jun 01, 2006 7:39 pm

Succes Maurice!

Zal de vorderingen blijven volgen.

User avatar
FreeBird
Posts: 1369
Joined: Tue Feb 01, 2005 9:37 pm

Post by FreeBird » Thu Jun 01, 2006 7:55 pm

Leuk 'project' man! :thumbsup: Veel succes en ik zal dit ook zeker blijven volgen!

chevyman

Post by chevyman » Fri Jun 02, 2006 7:56 pm

way to go :thumbsup: :thumbsup:

en erg goed: niet bezuinigen op gereedschap!
gaat vast leuk worden

User avatar
KingOfFools
Posts: 1910
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:05 pm

Post by KingOfFools » Fri Jun 02, 2006 10:45 pm

Sterkte ende succes!!

User avatar
Maurice
Posts: 1809
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Post by Maurice » Fri Jun 09, 2006 9:50 pm

Hey bedankt voor alle aanmoedigingen lui!
Rik, het is inderdaad een aardige uitdaging, maar uit elkaar halen is niet zo moeilijk.
Alles weer werkend krijgen, da's weer een ander verhaal.

Het blokje is er uit. Zojuist gedaan met behulp van m'n vader en vriendin (die bediende de takel).
Eerste wat ik nu ga doen is het blok helemaal strippen, dus zuigers, nokkenas, krukas, distributie eruit, en dan alles onder de motorkap eens netjes schoonmaken en aflakken en in de anti-roest zetten.
Oja, en alle zooi in m'n garage opruimen, want er komt nogal wat uit zo'n blok!

Image
Image
Image

Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing » Sat Jun 10, 2006 12:15 am

so good so far:thumbsup:

tipje: haal je converter uit de versnellings bak..

anders wordt je seal een ei-vorm.. en dan lekt ie nog harder..
niet dat een nieuwe zo duur is maar t bespaart je een hoop moeite dalijk als de bak er weer onder vandaan moet om die seal te vervangen..

nog beter: seal ook meteen vervangen

User avatar
Ranch73
Posts: 3951
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Post by Ranch73 » Sat Jun 10, 2006 10:28 am

:thumbsup:

User avatar
Maurice
Posts: 1809
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Post by Maurice » Sat Jun 10, 2006 11:05 am

Thing, dat ga ik doen. Zit nog te twijfelen of ik de bak er niet onder uit zal halen en deze ook (laat) reviseren.

Off topic: Ranch73: Een mede-Schapekop op het forum! Rij jij toevallig in een lichtblauwe Ranchero die ik 's ochtends af en toe zie rijden vanuit Oud Krispijn?
Of rij jij in die paarse die op Dubbeldam staat?

User avatar
Ranch73
Posts: 3951
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Post by Ranch73 » Sun Jun 11, 2006 2:21 am

*OFF-TOPPIC*Hey,rij inderdaad in de blauw/zilvere(silverstoneblue) Ranchero (zo snel mogelijk door krispijn :lol: ) ,naar R,dam cruisen 8) ,altijd weer lekker om de dag mee te beginnen,
mocht je nog een helpende hand nodig hebben (van een friese schapenkop :D ) met inbouwen o.i.d. let me know :wink: ,later

User avatar
Maurice
Posts: 1809
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Post by Maurice » Sun Jun 11, 2006 8:33 pm

Hier nog een fotootje van de zuigers en drijfstang -en krukaslagers. Over slijtage gesproken..............
Moeilijk te zien op de foto, maar sommige lagers zijn gewoon ingefreesd.......
Image

Ranchero ed
Posts: 30
Joined: Fri Dec 24, 2004 10:47 am

Post by Ranchero ed » Mon Jun 26, 2006 5:24 pm

Hey!

Die dordtse scene is mij een een beetje aan het ontgaan geloof ik! Ik rij rond in die mat zwarte '72 ranchero.....

Post Reply