eindelijk remmen imperial 1957

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
imperial
Posts: 896
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:25 pm

eindelijk remmen imperial 1957

Post by imperial »

Had al een tijdje last van slecht remmen met de imperial.
Dus schijfjes er op.

Gebruikte schijven porsche 911 3.3 carrera 303 mm en 32 mm dik
De porsche gebruikt ook een grote steek en de naaf van de schijf is dus groot genoeg op nieuwe gaten te boren.

Klauwen Jaguar XJ6 4 zuigers per klauw.
Heb ook gekeken naar brembo klauwen maar die kosten klauwen met geld , en dat jaguar spul kost niet zo veel .

De jaguar klauwen zijn voor schijven van 24 mm dik en daar pas dus niet zomaar een 32 mm schijf in , klauw dus uit elkaar en een vulstukje er tussen.

De klauwen zijn gegoten en veel te dik dus flink met de schuurschijf aan de gang om een hoop overtollig materiaal weg te halen ( wel eerst een verrotte klauw vol gaten geboord om te kijken waar de oliekanalen zitten)
Moest nogal wat af wat het spul paste gewoon niet in de velg.

De oude naven van de imp uit de trommel gemept en de studs er uit.
Omdat de schijven aan de achterkant van de naaf zitten moesten er wielbouten in.
Nieuwe gaten boren dus en tappen op 14x1.5.

Klauw met vulplaatjes op de schijf geklemt en gekeken hoe dat nu weer vast te prutsen was.
Een plaatje 20 mm staal aan de stuurarm gebakken en daar de schroefdraad in.
Meer foto's heb ik wel maar die staan op mijn eigen kamera en ik krijg die foto's er niet af, komen asl ik ze op cd heb laten zetten.
Remco


http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... ic_id=3120
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

brakes

Post by mercury1970 »

Klinkt goed zo'n project; gebruik zelf ook graag Euro-spul mits het mijn auto verbeterd.... ben je niet bang dat het vulplaatje tussen de remklauw voor lekkage zorgt; de klauwen zitten "koud" op elkaar gemonteerd zonder o-ringen in de oliekanalen of heb je er iets tussen gezet??
Wat doe je met je remdrukregeling; voorzijde rechtstreeks op de wielen en achter met een proportioning valve?? E.
imperial
Posts: 896
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:25 pm

Post by imperial »

De klauwen zitten dus wel met een O ringetje in elkaar.
Het vulstukje is gemaakt van een stukje geslepen staan
en met een vingerfreesje een kometje in gemaakt.
Achterremmen moeten nog.
Twijfel nog wat ik ga gebruiken , waarschijnlijk worden dit de remklauwen van de jaguar van de achterkant.
Hoofdremcilinder pak ik dan ook van de jag en dan met een hyraboost bekrachtiger.
Maar nu eerst met de stuurinrichting aan de gang.
Wil van al die kogels af.
Stuurhuis van de jaguar is lang genoeg , enkel even een ophangbeugel maken.
En van masief 6 kant een passtukje maken dat de imperial stuurarm kogel op de jaguar stuurstang past.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

jag

Post by mercury1970 »

Ik ben bezig met een complete achteras van een Jag (pre 88 met de klauwen tegen het diff) en die achterremmen hebben dus geen o-ring.
Waarom zet je niet de hele as eronder? Dan heb je een onafhankelijke wielophanging, als je een as van een V12 neemt heb je sper en het afgeveerde gewicht van het wiel is een heel stuk minder vanwege de plaats van de dics.
Hydraboost, grappig, ik heb afgelopen zaterdag op mijn favoriete sloop zo'n unit uit een oud model BMW gehaald een 728i geloof ik, mooi van alu en voor 20 euro :idea: en maar 12 cm lang; heb niet zo veel plaats tussen Firewall en Shocktower, iets wat jou onbekend zal zijn :D
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Post by 39 LaSalle »

Zijn Wilwood remtangen niets voor je .
Ze zijn er voor schijfdiktes tot 1.25 inch/31.8mm
En vanaf zo'n 80 eng. pond. per stuk


Groeten
Wander.
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Post by 39 LaSalle »

P.S. Ook vier zuigers.
In equal bore en dissimilar bore.

Wander.
Post Reply