Sinds de SNC en nu Pontiac Trans-Am 1980

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Dodge-mamma
Posts: 313
Joined: Mon May 23, 2005 10:55 pm

Sinds de SNC en nu Pontiac Trans-Am 1980

Post by Dodge-mamma »

Hi everybody!

Ik wilde hier wat foto's plaatsen wat we sinds de laatste SNC meeting gedaan hebben. Ik heb mijn pas gereviseerde dynamo in puin gedraaid. Ik heb inmiddels een nieuwe en hij draait Rik!!!!, nog bedankt voor de service. Maar de oude mag ik op kosten van de garantie opnieuw laten reviseren, gooi ik wel in de achterbak als reserve.
We waren het echt een beetje zat, dus nu maar eens goed aanpakken:
Nou ik had beloofd wat foto's te plaatsen over onze klussen aan mijn Trans-Am. Hieronder volgen ze:

Zo kwam ik dus maandag thuis uit mijn werk:
Het nodige was al gedaan door flitspaalpa.

Image

Image


Na zo'n 2 avonden na de tijd van de baas aan het werk geweest te zijn het volgende:

Image

Inmiddels ook druk met het vervangen van de bedrading geweest:
Oude bedrading:

Image

Wat foto's van het achterinterieur, bumper en achterspatbord:

Image

Image
(is net geschuurd)

Image

Nieuwe dynamo:

Image

Motorkap er weer op, en na gedane arbeid is het goed rusten denk ik:

Image


Al met al loopt de auto weer als een trein. Het was starten en lopen en mijn accu??? Niks mee aan de hand. Althans nu staat hij gewoon op 15V. Maar mijn dynamo is nu ook wat zwaarder 85A ipv 70A.
Morgen misschien toch een stukje rijden, om te kijken of de accu het goed blijft doen. Dan maar zonder voorbumper.
Verder schuren aan mijn voorbumper kan ik op het moment niet meer, omdat ik die ontsteking in mijn schouder, nu waarschijnlijk een spierscheurtje heeft opgeleverd en dat betekent rust.... helaas. Dus dit wordt verder uitbesteed....
Maar ik zei net al het is vanzelf gekomen dus gaat ook vanzelf weer weg.
Al dit rot medicijnen slik ik gewoon niet meer, helpt toch niet!! Dat komt gewoon omdat ik toch te eigenwijs ben, denk ik. Beter een lekker drankje zo op de avond en dan voel je ook niks meer.
Morgen ga ik in ieder geval de panelen van mijn achterbank in de primer en in de lak zetten. Dit wordt een iets donkerder kleur. Als de kleur bevalt, doe ik achterkant van mijn stoelen er ook mee en wordt het gewoon 2-tone!!
Mocht ik weer nieuwe plaatjes hebben, zal ik ze posten.

Groetjes,
Pontiac-mamma
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Post by Erik Firebird »

Hard gewerkt deze week mensen !! :thumbsup:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Heeft je dynamo onboard spanningsregelaar of heb je een module? 15v is namelijk wel wat hoog, bij mij begonnen daardoor lampen door te branden in dashboard etc. :cry:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

gm heeft z'n spannings regelaar in de dynamo zitten..

14.4 is(minimale) laadstroom.. 15v is geen reden tot alarm..
Dodge-mamma
Posts: 313
Joined: Mon May 23, 2005 10:55 pm

Post by Dodge-mamma »

Wilf wrote:Heeft je dynamo onboard spanningsregelaar of heb je een module? 15v is namelijk wel wat hoog, bij mij begonnen daardoor lampen door te branden in dashboard etc. :cry:
Er zit geen aparte spanningsregelaar tussen. Ik heb altijd zo'n 14.8 volt gehad. Ook in de GMC hebben we 14.7 volt.
We hebben nog nooit problemen gehad dat er lampjes gingen doorbranden in het dashboard. Maar we houden het in de gaten, thanks.
Lady Bonneville
Posts: 3030
Joined: Sun Sep 04, 2005 11:00 pm

Post by Lady Bonneville »

Goed bezig Angelique!
zwarte gerrit

Post by zwarte gerrit »

goed werk gedaan van deze week ga zo door ?
Post Reply