Buick century 1975

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
chevyman

Post by chevyman »

ach iedere gek z`n gebrek za`k ma zegge :lol:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Post by sjak_brak »

Ik denk dat (financieel) het meeste rendement behaald wordt door slim in te kopen, en ook geluk te hebben met de staat van een auto. Als je bijvoorbeeld 10 jaar lang bijna geen kosten aan reparaties hebt, dan ben je snel vergeten dat een wagen bij aanschaf misschien 1 of 2 mille duurder was. Als je een auto voor een mooi bedrag verkoopt is altijd meegenomen, daar hoor je mij ook niks over zeggen. En de drang naar bijzondere modellen, denk dat iedereen dat wel in bepaalde mate heeft, ik heb mede daarom ook geen New Yorker. En een 34-54 LWB Chrysler of een 57-65 Ghia Crown staat ook nog op het verlanglijstje voor later.

Ik vind het erg interessant om te zien hoe met weinig middelen een wagen toch in een leuke staat wordt gebracht. En dat is juist het leuke aan Lennard zn project.
Last edited by sjak_brak on Fri Jul 21, 2006 7:06 pm, edited 1 time in total.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

ja ach

ik heb de insteek van het is wel niet mijn ultieme droomwagen ( dat is een challenger ) maar ik maak er gewoon het beste van wat ik kan en wat ik mooi vind.


Al is het alleen maar om de ervaring op te doen.
en ach een hobby kost geld en ik zal wel niet alles er uit kunnen halen maarja. . . . jammer dan
ik moet zeggen dat tot nu toe het niet zo veel kost
wel een aantal m2 staal en een paar potten plamuur en wat las zooi. Dus nu valt het allemaal nog wel mee.
het duurste wordt na het spuiten weer het opbouwen van de auto met alle kleine dingetjes als rubbers enz. die ook eigenlijk vervangen moeten worden.

ik bedoel maar hoeveel mensen die 20 zijn hebben al een amerikaan met een big block die een frame off krijgt :?:
dat zijn er ook niet echt veel :arrow:

maarja tis een hobby en hobby's kosten nou eenmaal geld
de ander zuipt het op in de kroeg :wink: :cheers:

Groeten Lennard

*edit*

@ Taximan

ik moet zeggen dit type zie je ook helemaal niet veel zeker niet als 2 drs coupe. Ik heb er in Zweden op de big meet geen 1 van gezien
Heb ergens gelezen dat er rond de 40.000 ofzo van gemaakt zijn dus echt zeldzaam is ie niet nee.
Maar ik vind het zelf wel een mooi model voor de late jaren 70.
de meeste waren echt van die blokken dozen dat vind ik bij deze nog wel mee vallen
Last edited by Lennard on Fri Jul 21, 2006 3:29 pm, edited 1 time in total.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

weer nieuwe foto's :lol:
blijf bezig :P

ik heb nu het binnen stuk vandaag gemaakt ( na 2 pogingen eindelijk goed genoeg ) lekker in dit warme weer :(

heb het er ook net ingelast en daar de foto's van.
Ik moet het nog ff afslijpen maar dat ga ik zo misschien nogf wel ff doen.

De foto's:

Image

Image

Image

als je ziet sloot ie boven niet helemaal goed aan :oops:
ik hier nu een klein stukje ijzer ingelast zodat dit wel het geval is. tevens zal ik hem aan de buitenkant nog wat moeten af slijpen als het buitenste deel er op zit gelast hetzelfde geld voor de onderkant. Echeter komt dat komt later wel.

Groeten Lennard enne :cheers:
nou eerst ff een biertje :wink:
TireShredder
Posts: 1643
Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am

Post by TireShredder »

Respect dat je dit op je 20e allemaal al doet. :idea:
Heb je een garage aan huis waar je dit allemaal doet of?
FreeBird
Posts: 1369
Joined: Tue Feb 01, 2005 9:37 pm

Post by FreeBird »

Gaaf man!! Goed bezig Lennard!! Strak maken valt ook niet mee. Ik heb sinds kort via m'n stage zo'n 'spotter' gekocht. Daarmee kan je spijkers (meer schoefjes eigenlijk) aan het metaal 'lassen' en dan met zo'n slagtrekker terug trekken. Maar daar moet ik nog mee aan de gang. Want die van mij zit ook vol deukjes. Laswerk ga me over een tijdje aan wagen. Vind het knap dat jij dat allemaal al zelf doet! Ik moet het nog een beetje gaan leren (kan het wel een beetje, maar moet nog veel meer oefenen) en m'n auto is daarvoor wel het ideale leer object.

Enne dat achterste stuk, daarbij de wielkastrand...zo ziet het er bij mij ook uit ongeveer :cry: Alle body delen gelukkig geen of weinig roest. Alleen achterste wielkasten en de vloer. Achja 30+ jaar oud staal...

Succes!! 8)
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

TireShredder wrote:Respect dat je dit op je 20e allemaal al doet. :idea:
Heb je een garage aan huis waar je dit allemaal doet of?
Hier staat de garage er op
zoals je ziet niet echt bar groot.
als ik aan me auto ga werken duw ik hem ff naar buiten zodat ik er overal goed bij kan komen.
S'winters zet ik de auto van me broer buiten ( groene ibiza ) echter kan ik dan telkens maar aan 1 kant werken. Maarja jammer dan :wink:
Het huis staat er niet op maar zit aan de linker kant.
Was ooit een boederij maar is nu een 2 onder 1 kap.

Image

@ freebird
zo'n spotter is idd wel handig.
Gelukkig heeft de mijne nagenoeg geen deuken in het staal.
Helaas wel veel roest maarja dat komt wel goed

Kan vandaag helaas niet verder omdat het nier nu plenst :x
dus morgen weer denk ik :wink:

Groeten Lennard
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Netjes :thumbsup:
Zelf knoeien is super..... 8) 8)
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

Ed wrote:Netjes :thumbsup:
Zelf knoeien is super..... 8) 8)
als mij reslutaat net zo mooi wordt als die van jouw wel je :wink:

Groeten Lennard
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

prijs

Post by mercury1970 »

Lennard dit is een goeie leerschool, heb in een grijs verleden ooit een Commodore Coupe roestvrij gemaakt met meters plaatwerk, na twee(!) jaar flink wat vrije tijd erin gepropt te hebben kon ik rijden...... hoop voor je dat je het sneller red.
Voor mij was toen de (foute) doorslag de aanschafprijs, ben heel benieuwd wat jij betaald hebt voor die auto ozu je dat ook met ons willen delen? Suc6 ermee!
P.S Die garage van jou wil ik gelijk mee ruilen, als je ooit een eigen plek wilt kopen zul je er achter komen hoe groot die garage van je ouders is !!! :!:
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

tja

deze bak stond te koop op MP Marktplaats voor 2500 euri
heb hem voor 2000 mee gekregen. Heb etr plekke toen 1750 geboden maar hij wilde niet
dus gezegd dat ik ff over na wilde denken en toen telefonisch een bod van 200 gedaan en dat was genoeg blijkbaar.

ik was tegelijk ook al op zoek naar een capri voor onder de 1000 maar dat was allemaal gatenkaas ( vind het nu leuke daily's )
en had een 78 camaro willen kopen maar heb ik gemist was toen ik thuis was van school verkocht dus tja . . .

achteraf kan ik er niet van balen
het is wel een vrij uniek model wat ik nu heb ( heeft zo ze voor en tegens uiteraard ) maar ben blij dat ik niet die camaro heb
Die heeft iedereen al joh :arrow:

en idd mijn schuur is ideaal
woon hier immmers op 300 meter van het centrum af. Zoiets vind je nagenoeg nergens

Groeten Lennard
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

zoals je ziet niet echt bar groot.
echt hè nog klagen over je schuurtje..

ik ben ja-fuckin-loers op jou.. mijn garage box is aan 2 zijkanten 10 cm breder!
met met de bumper tegen de muur 3 cm langer dan mijn auto... :cry:

en dan heb ik nog 1 der kleinste mopars!!


en ik zou die ipizza altijd lekker buiten laten staan... opzouten met die duitse rotzooi... :evil:
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

jaja ik ben inmiddels weer wat verder gekomen

kijk maar:

Image

Image

Image

Image

Image

dit zijn dus de foto's van hoe het er nu uit ziet

op de onderste foto ( van de eerste 4 ) is te zien dat er nog een kier tussen het onderste stuk achterscherm en het plaatje zit. ( en ook het binnenscherm :oops: )
echtyer weet ik niet goed hoe ik dit weer goed vast krijg.
als ik het namelijk verbuig dan klopt de lijn niet meer aan de onderkant
en ik kan ook niet bij het uitgeslepen deel ff kijken omdat dat zo ongeveer helemaal weg is ( ivm roest )
dus das wel klote op zich.
maar verder zit het er netjes in vind ik en kan nu weer verder met de rest :wink:

Groeten Lennard
( ps zal het wat meer up to date proberen te houden zeg maar zoals nu :P )
Ascadian
Posts: 125
Joined: Tue Nov 29, 2005 9:10 am

Post by Ascadian »

Respect!
Ik vind dat je héél goed bezig bent
chevyman

Post by chevyman »

8) 8) 8) cool man!!
dat doe je goed!
en meer van dat soort kreten :thumbsup: :thumbsup:
Post Reply