Buick century 1975
-
- Posts: 1643
- Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am
alleen 1 ding ben er zelf niet echt beter van geworden
sloeg donderdag al op me keel ( lassen lekkere dampen enzo )
en gister werd het nog erger en werd ook nog eens verkouden erbij
tja ach je moet er wat voor over hebben
owja en na deze auto heb ik me portie roest wel gehad
volgende moet eigenlijk uit california komen ofzo
Groeten Lennard
sloeg donderdag al op me keel ( lassen lekkere dampen enzo )
en gister werd het nog erger en werd ook nog eens verkouden erbij
tja ach je moet er wat voor over hebben
owja en na deze auto heb ik me portie roest wel gehad
volgende moet eigenlijk uit california komen ofzo
Groeten Lennard
-
- Posts: 318
- Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm
Ziet er goed uit lennard, maar als ik deze foto zo bekijk.
Dan heb je meteen een groot gat open, waarom heb je niet meteen met b.v. motip hollow wax de binnenzijde helemaal volgespoten met wax?
IJzer roest immers van binnen (in de plaat) naar buiten.
Echter ik weet hoe moeilijk het kan zijn om uit een stuk plaat wat eruit te halen en strak te maken voor de body.
Mijn vader zit al meer dan 25 jaar in het rvs en die lukt het ook zo hup uit de hand. Is echt vakwerk als je het kunt.
greezz danny 8)
Dan heb je meteen een groot gat open, waarom heb je niet meteen met b.v. motip hollow wax de binnenzijde helemaal volgespoten met wax?
IJzer roest immers van binnen (in de plaat) naar buiten.
Echter ik weet hoe moeilijk het kan zijn om uit een stuk plaat wat eruit te halen en strak te maken voor de body.
Mijn vader zit al meer dan 25 jaar in het rvs en die lukt het ook zo hup uit de hand. Is echt vakwerk als je het kunt.
greezz danny 8)
je hebt idd gelijk
ik was ook van plan om het van het weekend nog in te spuiten enzo maar ben het helaas vergeten ( meer vergeten spul te halen )
vaak behandel ik wel de achterkant van het stuk voor het er echt in gelast word
en zowiezo komt er aan beide kanten nog een goede lading van die wax rommel in
de spuit heb ik immers al
en heb het geluk dat onze schuur vrij goed geisoleerd is
dus blank staal roest (bijna) niet
Groeten lennard
zo vandaag weer verder gegaan met lassen en anders dingen
heb vandaag de panelen ff goed er ingezet en afgelast
tevens heb ik de omgezette rand met een flinke hoeveelheid textiel ingespoten en om de binnen rand heen gebogen.
Deze rand heb ik vast geknepen om de binnen rand met een tang
verder ben ik bezig geweest met het nabewerken van het oppervlak na het lassen en afslijpen hiervan
want het is wel te zien dat er her en der toch het materiaal iets gaat vervormen door het lassen en de hitte die je dus inbrengt
in het achterscherm was hierdoor ook een deuk in gekomen en deze kon ik er niet uit duwen ofzo omdat hij net achter de wilekuip zit
dus heb ik maar geimproviseerd en er een spijker aan gelast en hier een paar goeie rukken aan gegeven met een hamer
dit werkte op zich wel goed en de deuk is een flink stukminder geworden maar nog niet helemaal weg
hier de foto's wederom
het zijn er wel weer vrij veel geworden
als je goed kijk zie je dat de zijlijn weer niet helemaal 100% is net zoals de andere kant
hetzelfde geld ook voor de rand aan de bovenkant bij het raam
echter komt er om deze rand ook nog een chrome strip heen
dus kleine verschillen maken eigenlijk niet zo heel veel uit.
ik ga van de week nog proberen om de zijlijn met tin goed te krijgen ( goede oefening 8) )
verder kom het einde in zich van het laswerk ( aan de koets dan )
er moet alleen nog een stukkie wielrand gedaan worden en aan paar plekken in de wielkuip en bij het schutbord
Groeten Lennard
heb vandaag de panelen ff goed er ingezet en afgelast
tevens heb ik de omgezette rand met een flinke hoeveelheid textiel ingespoten en om de binnen rand heen gebogen.
Deze rand heb ik vast geknepen om de binnen rand met een tang
verder ben ik bezig geweest met het nabewerken van het oppervlak na het lassen en afslijpen hiervan
want het is wel te zien dat er her en der toch het materiaal iets gaat vervormen door het lassen en de hitte die je dus inbrengt
in het achterscherm was hierdoor ook een deuk in gekomen en deze kon ik er niet uit duwen ofzo omdat hij net achter de wilekuip zit
dus heb ik maar geimproviseerd en er een spijker aan gelast en hier een paar goeie rukken aan gegeven met een hamer
dit werkte op zich wel goed en de deuk is een flink stukminder geworden maar nog niet helemaal weg
hier de foto's wederom
het zijn er wel weer vrij veel geworden
als je goed kijk zie je dat de zijlijn weer niet helemaal 100% is net zoals de andere kant
hetzelfde geld ook voor de rand aan de bovenkant bij het raam
echter komt er om deze rand ook nog een chrome strip heen
dus kleine verschillen maken eigenlijk niet zo heel veel uit.
ik ga van de week nog proberen om de zijlijn met tin goed te krijgen ( goede oefening 8) )
verder kom het einde in zich van het laswerk ( aan de koets dan )
er moet alleen nog een stukkie wielrand gedaan worden en aan paar plekken in de wielkuip en bij het schutbord
Groeten Lennard
inmiddels vandaag ook weer verder gegaan
heb nu de hele zijkant kaal gemaakt
wel weer een paar kleine plekjes tegen gekomen maarja daar ben ik onderhand wel aan gewend
hoop dat van de zomer de body er af kan/gaat
begint immers nu wel vrij vlot te gaan voor me gevoel en heb weer motivatie gekregen op 1 of andere manier
zal wel door de meetings komen met al die dikke bakken
Groeten lennard
heb nu de hele zijkant kaal gemaakt
wel weer een paar kleine plekjes tegen gekomen maarja daar ben ik onderhand wel aan gewend
hoop dat van de zomer de body er af kan/gaat
begint immers nu wel vrij vlot te gaan voor me gevoel en heb weer motivatie gekregen op 1 of andere manier
zal wel door de meetings komen met al die dikke bakken
Groeten lennard
Re: Buick century 1975 update 27-05
nou laatste tijd weer ff bezig geweest met vertinnen aka alvast wat srak maken
dat gaat nu wel wat beter gelukkig
helaas ook weer een K*T tegenslag te verwerken
namelijk achter bij het paneel tussen de achterklep en de ruit was al een keer gelast
en dat zag er 1e instantie goed genoeg uit om te laten zitten
maar nou zat ik laatst met me kop in de kofferbak ff te kijken en blijkt dus dat hier WEEEEER over de roest heen gelast is
en er zit helemaal 0,0 aan textiel of iets dergelijks
kortom dat is dus eenm roestbron waiting to come out zeg maar
zit nu enorm in dubio wat ik er mee ga doen
er uit halen en nieuw stuk maken en het oude stuk eronder weg halen ( en alle bijhorende roest )
of lekker laten zitten ( is niet zichtbaar ) en vol spuiten met textiel of iets dergelijks ( rx7, por 15, lijnzaadolie, ofzo )
en nog iets leuks dit is dus bij de achterraamstijl ( aan de zijkanten ) ook het geval
dus ook een plaatje over de roest heen
NET ALS JE DENK DAT JE ER BIJNA BENT ( kwa laswerk dan )
kenne die prutsers niet gewoon ff een alto ofzo gaan verneuken met dat plaatjes over roest heen lassen
ik snap dat dus echt niet he maar zal wel aan mij liggen
ja ben idd een beetje lichtelijk geiriteerd
heb er verder geen foto's van want het is niet te zien
alleen maar toe voelen ( dubbele plaat 8) )
en de camara is ff met vakantie
Groeten lennard
dat gaat nu wel wat beter gelukkig
helaas ook weer een K*T tegenslag te verwerken
namelijk achter bij het paneel tussen de achterklep en de ruit was al een keer gelast
en dat zag er 1e instantie goed genoeg uit om te laten zitten
maar nou zat ik laatst met me kop in de kofferbak ff te kijken en blijkt dus dat hier WEEEEER over de roest heen gelast is
en er zit helemaal 0,0 aan textiel of iets dergelijks
kortom dat is dus eenm roestbron waiting to come out zeg maar
zit nu enorm in dubio wat ik er mee ga doen
er uit halen en nieuw stuk maken en het oude stuk eronder weg halen ( en alle bijhorende roest )
of lekker laten zitten ( is niet zichtbaar ) en vol spuiten met textiel of iets dergelijks ( rx7, por 15, lijnzaadolie, ofzo )
en nog iets leuks dit is dus bij de achterraamstijl ( aan de zijkanten ) ook het geval
dus ook een plaatje over de roest heen
NET ALS JE DENK DAT JE ER BIJNA BENT ( kwa laswerk dan )
kenne die prutsers niet gewoon ff een alto ofzo gaan verneuken met dat plaatjes over roest heen lassen
ik snap dat dus echt niet he maar zal wel aan mij liggen
ja ben idd een beetje lichtelijk geiriteerd
heb er verder geen foto's van want het is niet te zien
alleen maar toe voelen ( dubbele plaat 8) )
en de camara is ff met vakantie
Groeten lennard
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: Buick century 1975 enorme tegenvaller
Ik ken het Lennard..
Net als je denkt dat je er bent kom je weer wat tegen. Het heeft bij mij ook 2 jaar geduurd voordat ik alles 100% roestvrij had en dan ben ik ieder weekend bezig geweest + zeker 3 avonden door de weeks..
Net als je denkt dat je er bent kom je weer wat tegen. Het heeft bij mij ook 2 jaar geduurd voordat ik alles 100% roestvrij had en dan ben ik ieder weekend bezig geweest + zeker 3 avonden door de weeks..
Re: Buick century 1975 enorme tegenvaller
2 jaar zit er bij mij al op
maar dan ben ik niet ieder weekend bezig geweest
tja je word er zo moedeloos van
kijk als er roest zit ok
maar er is al een keer aan gekloot en dan heb ik zoiets van doe het goed of doe het niet . . .
denk dat deze stukken er dus ook uit gaan
hoewel het op zich niet zichtbaar is ofzo
maarja nou weet ik dat het er zit en blijft het in me hoofd zitten ( ook bij ooit een keer een verkoop )
ach weer bezigheids therapie
en gelukkig kost het alleen maar tijd en een paar m2 staal
Groeten Lennard
maar dan ben ik niet ieder weekend bezig geweest
tja je word er zo moedeloos van
kijk als er roest zit ok
maar er is al een keer aan gekloot en dan heb ik zoiets van doe het goed of doe het niet . . .
denk dat deze stukken er dus ook uit gaan
hoewel het op zich niet zichtbaar is ofzo
maarja nou weet ik dat het er zit en blijft het in me hoofd zitten ( ook bij ooit een keer een verkoop )
ach weer bezigheids therapie
en gelukkig kost het alleen maar tijd en een paar m2 staal
Groeten Lennard
Re: Buick century 1975
zo
ben afgelopen tijd wel weer wat bezig geweest maar niet echt bar veel gedaan
komt tevens ook omdat de camera op vakantie was
Ben de laatste tijd bezig geweest met het 1 en ander aan tinwerk ( gaat nu al een stuk beter )
en ben laatst ff begonnen aan het gootja waar het kofferbakrubber in komt te liggen ( vooral het middenstuk )
deze had ik al een keer eerder gemaakt en ingelast ( nu alweer spijt van omdat het niet goed zit eigenlijk )
en daar ben ik dus ook mee aan de gang geweest
ook zit nu de achterklep er op om te kijken ivm de sluiting ervan en of alles nog een beetje klopt
owja heb ook nog een nokkenas binnen ( Thanx Bram )
hier de specs
zoals te zien is het geen radicale nokkenas maar wel wat beter dan stock ( motor is toch vrij standaart )
hier weer wat foto's
dit is hoe het achterscherm er nu uit ziet en bij staat
Hier een stukje tin werk
moet nog verder afgewerkt worden
verder hier wat foto's van de stukken waar ik me twijfels over heb wat er mee gebeurd is en of het oude ( roestige ) orginele metaal er nog onder zit
de raamstijl
als je op deze foto goed kijkt ( sorry beetje vage foto ) zie je dat er 3 stukken ijzer zitten terwijl er maar 2 horen te zitten
kortom er is dus ook hier weer over het veroeste metaal heen gelast
dit zal dus zeker vervangen worden !
hier een foto van het stuk tussen de achterruit en de kofferbak
waar dus ook aan gerommeld is
hoewel ik wel denk dat het bovenste stuk orgineel is aangezien er nog gaatjes in zitten voor het moteren van de sierlijst van het vinyl dakie ( wat er niet op zat )
dus daarom vraag ik me af wat er zit aan de rand waar je duidelijk een lasnaad kunt zien ( aan de onderkant bij de achterklep )
ten slotte is de kofferrand ook orgineel dus dat is geen reden waarom het los gehaald moet zijn
dit zal ik nog ff verder moeten ondezoeken
hier een foto van dit paneel:
hier de kofferbak rand en wat er dus fout zit is dus in1 oogopslag te zien
en hier nog 2 foto's van de nokkenas en en spruitstuk
ben afgelopen tijd wel weer wat bezig geweest maar niet echt bar veel gedaan
komt tevens ook omdat de camera op vakantie was
Ben de laatste tijd bezig geweest met het 1 en ander aan tinwerk ( gaat nu al een stuk beter )
en ben laatst ff begonnen aan het gootja waar het kofferbakrubber in komt te liggen ( vooral het middenstuk )
deze had ik al een keer eerder gemaakt en ingelast ( nu alweer spijt van omdat het niet goed zit eigenlijk )
en daar ben ik dus ook mee aan de gang geweest
ook zit nu de achterklep er op om te kijken ivm de sluiting ervan en of alles nog een beetje klopt
owja heb ook nog een nokkenas binnen ( Thanx Bram )
hier de specs
zoals te zien is het geen radicale nokkenas maar wel wat beter dan stock ( motor is toch vrij standaart )
hier weer wat foto's
dit is hoe het achterscherm er nu uit ziet en bij staat
Hier een stukje tin werk
moet nog verder afgewerkt worden
verder hier wat foto's van de stukken waar ik me twijfels over heb wat er mee gebeurd is en of het oude ( roestige ) orginele metaal er nog onder zit
de raamstijl
als je op deze foto goed kijkt ( sorry beetje vage foto ) zie je dat er 3 stukken ijzer zitten terwijl er maar 2 horen te zitten
kortom er is dus ook hier weer over het veroeste metaal heen gelast
dit zal dus zeker vervangen worden !
hier een foto van het stuk tussen de achterruit en de kofferbak
waar dus ook aan gerommeld is
hoewel ik wel denk dat het bovenste stuk orgineel is aangezien er nog gaatjes in zitten voor het moteren van de sierlijst van het vinyl dakie ( wat er niet op zat )
dus daarom vraag ik me af wat er zit aan de rand waar je duidelijk een lasnaad kunt zien ( aan de onderkant bij de achterklep )
ten slotte is de kofferrand ook orgineel dus dat is geen reden waarom het los gehaald moet zijn
dit zal ik nog ff verder moeten ondezoeken
hier een foto van dit paneel:
hier de kofferbak rand en wat er dus fout zit is dus in1 oogopslag te zien
en hier nog 2 foto's van de nokkenas en en spruitstuk
Re: Buick century 1975 update 24-6
en er lijkt maar geen einde aan te komen he