Project Pro-street Mustang '78
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Project Pro-street Mustang '78
dit gaat over mn Mustang II die volledig aangepakt gaat worden. het ding gaat omgebouwd worden tot een dikke prostreet.
Vorig jaar deze auto gekocht, is een NL-auto, schijnt nog van mevrouw Hessing zelf geweest te zijn , dit werd mij door een ex-eigenaar vertelt tenminste.. misschien maar eens een mailtje sturen als tie klaar is.. of ze hem nog herkent..
afin, vorig jaar dus ook mn eerste stapjes gezet in de dragrace wereld.. en zoals men al zegt, doe het 1 keer en je bent hooked.. dat klopt wel ongeveer.. half jaar gereden met deze auto met redelijk fris 302-tje erin... das was leuk maar niet voldoende.. de auto heeft een chronisch gebrek aan grip,grip en nog eens grip.. daar gaan we dus eens wat aan doen.
dr komt een 4-link onder met coil-overs en een setje dragradials, achteras wordt ingekort en de auto wordt gebackhalved. reden is dat de bladveren niet meer gebruikt gaan worden is dat de achterste steunen nu krom zijn en 1 bout afgebroken van de ophanging.. dit was nog netjes voordat ik er mee ging rijden de nieuwe reargearing zal rond de 4.56 gaan zitten..
interieur is er al volledig uitgehaald, een B&M shifter geplaatst, hiervoor heeft de handrem moeten wijken.. die gaat een stuk naar achter.. anders zat ik in de P-stand in het dashboard kastje ongeveer dus de shifter zit ook naar achteren..
voorremmen , hier is een ombouwsetje opgegaan . om 2 redenen. om mn set velgen erop te kunnen zetten. (origineel Mustang II is 4-bouts, nu dus 5-bouts) en deze set bood gelijk de mogelijkheid om fatsoenlijke remkwaliteit te garanderen, nu zitten er 11" schijven op ipv de stock 9"..
stock
lege hub
nieuwe beugel
schijf
completed
met velg
nieuwe manual steering rack. no powersteering on this baby
nieuw formaat achterwiel
resultaat van middagje sleutelen
2 doppen 19 naar de kl@te. 1 gedore en 1 stahlwille en een sleutel krom..
hoezo zat het vast
Vorig jaar deze auto gekocht, is een NL-auto, schijnt nog van mevrouw Hessing zelf geweest te zijn , dit werd mij door een ex-eigenaar vertelt tenminste.. misschien maar eens een mailtje sturen als tie klaar is.. of ze hem nog herkent..
afin, vorig jaar dus ook mn eerste stapjes gezet in de dragrace wereld.. en zoals men al zegt, doe het 1 keer en je bent hooked.. dat klopt wel ongeveer.. half jaar gereden met deze auto met redelijk fris 302-tje erin... das was leuk maar niet voldoende.. de auto heeft een chronisch gebrek aan grip,grip en nog eens grip.. daar gaan we dus eens wat aan doen.
dr komt een 4-link onder met coil-overs en een setje dragradials, achteras wordt ingekort en de auto wordt gebackhalved. reden is dat de bladveren niet meer gebruikt gaan worden is dat de achterste steunen nu krom zijn en 1 bout afgebroken van de ophanging.. dit was nog netjes voordat ik er mee ging rijden de nieuwe reargearing zal rond de 4.56 gaan zitten..
interieur is er al volledig uitgehaald, een B&M shifter geplaatst, hiervoor heeft de handrem moeten wijken.. die gaat een stuk naar achter.. anders zat ik in de P-stand in het dashboard kastje ongeveer dus de shifter zit ook naar achteren..
voorremmen , hier is een ombouwsetje opgegaan . om 2 redenen. om mn set velgen erop te kunnen zetten. (origineel Mustang II is 4-bouts, nu dus 5-bouts) en deze set bood gelijk de mogelijkheid om fatsoenlijke remkwaliteit te garanderen, nu zitten er 11" schijven op ipv de stock 9"..
stock
lege hub
nieuwe beugel
schijf
completed
met velg
nieuwe manual steering rack. no powersteering on this baby
nieuw formaat achterwiel
resultaat van middagje sleutelen
2 doppen 19 naar de kl@te. 1 gedore en 1 stahlwille en een sleutel krom..
hoezo zat het vast
Last edited by Krultang72 on Sun Jan 15, 2006 1:16 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1643
- Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am
Re: Project Pro-street
Ben, een as inkorten om ruimte te maken voor 10 inch velgen kost net zo duur als direct voor 13/14 inchersStang72 wrote:dr komt een 4-link onder met coil-overs en een setje dragradials, achteras wordt ingekort en de auto wordt gebackhalved. de nieuwe reargearing zal rond de 4.56 gaan zitten.
of was je dat al van plan?
Re: Project Pro-street
"t mijne is binnen
neem je gelijk draadglas als voorruit met zulke schijven....
4.56............. !!!!!
"Houston" we have lift off !!
neem je gelijk draadglas als voorruit met zulke schijven....
4.56............. !!!!!
"Houston" we have lift off !!
Re: Project Pro-street
met die ongeleike wegen in nederland kan je gewoon je airride laten zakken dan stop je zekerMadman wrote:"t mijne is binnen
http://img.photobucket.com/albums/v101/ ... C01288.jpg
neem je gelijk draadglas als voorruit met zulke schijven....
http://img.photobucket.com/albums/v101/ ... C01276.jpg
4.56............. !!!!!
"Houston" we have lift off !!
http://smileys.smileycentral.com/cat/18/18_3_108.gif
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Project Pro-street
daar ben ik nog niet helemaal over uit, het was eigenlijk de bedoeling om deze set eronder te zetten.. (8j velg met 275-60-15),.. maar een setje van die "emmers" eronder schept wel ideeen... 8)Taximan wrote:[..]
Ben, een as inkorten om ruimte te maken voor 10 inch velgen kost net zo duur als direct voor 13/14 inchers
of was je dat al van plan?
http://www.artmorrison.com/ampics/19a.jpg
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Project Pro-street
beter!! ook geil spul??? 8)Madman wrote:"t mijne is binnen
neem je gelijk draadglas als voorruit met zulke schijven....
4.56............. !!!!!
"Houston" we have lift off !!
http://smileys.smileycentral.com/cat/18/18_3_108.gif
lift off was wel de bedoeling...
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
2008?? ik hoop het wel... zal eerder 2009 worden.. motor moet ook nog gebouwd worden... daarover later meer..chiel wrote:kijk dat is taal. je was gewaarschuwd, 1 keer meedoen en hooked. als je een keer chevy rijdt gebeurt dat ook :arrow:
Goed serieus bezig April klaar? osl-racing? of explosion? of beide?
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm