Project Pro-street Mustang '78

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

okay, weer een update,

net een 94-er Thunderbird gehaald die als donor gaat dienen, motor en bak komen in uiteraard gewijzigde vorm in de 78-er, ik wilde eerst een losse motor laten komen uit de usa, en daar mn in de schuur liggende AOD achter schroeven, maar ik vond het wel een leuk idee om de EFI te behouden, plus punt is , je kan met de juiste comp/software, alles zelf regelen. en dat is zeer aantrekkelijk.., + nu heb ik alles wat bij de motor/bak hoort, en ik kan het er op mn gemakje af slopen.. bij een sloopmotor uit de usa is het maar afvragen hoe zo'n ding eruit gehaald is.. en men moet met de tijd meegaan, dus is het een 4.6 geworden.. aardig gekke dingen gezien die men daarmee uithaalt!!

voorlopig weer ff werk zat dus..
Image


op stal
Image


4.6liter..
Image


daar moet het in
Image


echt veel bukken hoeft niet
Image
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

dat gaat leuk worden!!

rest vd thunderbird als reserve voor zuslief?
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

mustang65 wrote:dat gaat leuk worden!!

rest vd thunderbird als reserve voor zuslief?
een paar delen gaan eraf voor haar idd. :D
chevyman

Post by chevyman »

:D nice!
wat ga je nog wijzigen aan de motor zelf? of laat je die standaard?
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Post by MotiV8 »

Ahaaa.......Ford's 4.6 OHC V8

How to Hot Rod a Ford Mustang
The first largescale mass-produced single-overhead-cam V-8 engine from a domestic automaker will bow this fall as the standard powerplant in Ford Motor Co.'s Lincoln Town Car.

The new 4.6L engine uses a cast-iron cylinder block and aluminum heads. It is built at Ford's Romeo, Mich., engine plant. The planned family of modular V-8s includes an all-aluminum double-overheadcam (DOHC) multivalve version of the 4.6L and V-8 powerplants in different displacements.

"The method is to design a family of engines with a common combustion chamber, valve trains and basic structure, so that components can be interchanged easily," says David F. Hagen, general manager of Ford's Engine Div.

"Modular design calls for the sharing of a number of similar components within engine families such as cylinder blocks, cylinder heads, camshafts, water and oil pumps and fasteners. We take this a step further by adopting key manufacturing dimensions such as bore spacing, bolt patterns and journal sizes," Mr. Hagen adds.

Ford's SOHC 4.6L engine is rated at 190 hp at 4,200 rpm and 260 ft.-lbs. (353 Nm) of torque at 3,200 rpm in single-exhaust trim; and 210 hp at 4,600 rpm and 270 ft.-lbs. (366 Nm) of torque at 3,400 rpm when fitted with a dual-exhaust system.
That compares with output of 150 hp at 3,200 rpm and 270 ft.-lbs. of torque at 2,000 rpm in single-exhaust versions of the '90-model Town Car's 5L overhead-valve V-8; and 160 hp at 3,400 rpm and 280 ft.-lbs. (380 Nm) of torque for the 5L with dual exhausts.

The new engine also is 20 lbs. (9.1 kg) lighter than the 5L. Ford says the modular V-8 is designed "to achieve a shorter length, which makes it more easily adaptable to possible future front-wheel-drive vehicle applications. "
Ford's projections show the modular Vis 8 expected to better the combined city/ highway fuel-economy of the 5L engine by 1.5 mpg. The modular V-8 is a nearly square design, employing a 90.2-mm bore and 90-mm stroke.

Main bearings are made of aluminum and sintered-iron valve seats and inserts are employed. Joining in a recent general trend among domestic producers of overheadcam engines, Ford opts for a roller-chain, instead of a belt, to drive the cam.
Goeie optie
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

chevyman wrote::D nice!
wat ga je nog wijzigen aan de motor zelf? of laat je die standaard?
motor wordt niet standaard meer... andere koppen,cams (ja staat er echt camS, tis een SOHC :D )zuigers, rods ,crank,en een supercharger 8)
chevyman

Post by chevyman »

:D klinkt goed :thumbsup: ik ga het zien
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Wat voor supercharger Ben ?
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

Pavement Pounder wrote:Wat voor supercharger Ben ?
tot nu to gaat het naar een Vortech toe , een V2-SQ

maar misschien een 2.2ltr Kenne Bell. ook leuk... :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Ben benieuwd
Rik
I own this place...
Posts: 1452
Joined: Fri Jan 30, 2004 5:56 pm

Post by Rik »

Turbo !
Rik

ps zijn de taillamps nog netjes ?
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

Rik wrote:Turbo !
Rik

ps zijn de taillamps nog netjes ?
:D :D

, die zijn zeer netjes.. maar gaan dr bij mn zus in.. mn zeer competente zwagertje heeft het voor elkaar gekregen om het middenstuk kapot te maken..

maar lampen zijn anders van vorm, dus alles gaat over, middenstuk en sideunits..
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Post by Tiki God »

lekker bezig Ben, :idea: :jump:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

[quote="Stang72"][..]


:D :D

, die zijn zeer netjes.. maar gaan dr bij mn zus in.. quote]

:roll: :eek: :eek:
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Post by Erik64SS »

Hé Stang72,

Die Mustang waar je mee bezig bent...komt uit '78 las ik.
Het is een Mustang II had ik ook gelezen.

Praten we hier dan ook over een Mach 1 of Cobra???

Heb zelf een '78er Mustang II Mach 1 in me schuurtje staan...

helemaal orgineel en koekie gaaf. 8) 8) 8)

Ik begrijp dat die van jouw uit elkaar gaat worden/ of is al uit elkaar getrokken.
Ik heb nu nog geen onderdelen direct nodig....maar wat doe je met alles wat er af gaat???
Extra parts zijn nooit weg

Alvast bedankt voor je reactie

Erik
Post Reply