Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Post by Camaro »

Thanks, ook niet echt voor mij, voor $100 meer kun je er één exact op maat laten maken naar eigen specifieke wensen, komt mij beter uit. Hoewel ik ook kijk naar een fabrieksmodel van een nieuwere auto, zodat vervangen makkelijker en goedkoper is... maar nu ga ik echt off topic.
Peet

gewoon vervuilen deze topic. :D De gene die Mart en ik hebben besteld is een super mooi radiatortje.

- Exact op maat?
-Makkelijker vervangen?

Leg uit.
pjtimmer
Posts: 31
Joined: Fri Sep 29, 2006 2:14 pm

Post by pjtimmer »

Helaas niet exact op maat, wel redelijk makkelijk te vervangen, te bestellen bij de meeste leveranciers tussen de 200 en 300 euro.

Ik heb een radiator incl dual 18+16" fans van een '95 Lincoln Townscar 8 cilinder 32valve (heeft een hoop koeling nodig heb ik mij laten vertellen). Alleen is het tankje aan de rechterzijde iets te groot, ik twijfel om hiervoor het frame iets wat aan te passen. (toch alleen een hoekje uit het uiterste stukje)

De radiator zou meer dan voldoende moeten zijn, maar is wel iets wat dunner dan een originele, daarom twijfel ik ook nog.

Hier een foto van de fans nog aan mijn oude standaard radiator en een foto van de zuigkracht, lol.
http://www.kandycamaro.eu/cobi/temp/Fans_install.jpg
http://www.kandycamaro.eu/cobi/temp/Fans_suction.jpg

Heb helaas geen foto van de nieuwe radiator fitment, ik zal eens kijken dit weekend of dat mogelijk is.

Ok weer genoeg in martin zijn topic gekletst.

gr peter
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Post by watahyahknow »

mooi website heb het net helemaal doorgelezen .....ik ben dus niet de enige die voor tijdelijk een rolschaats met aandrijving rijd .
machtige motor ook misschien dat je ook iets aan de achterophanging moet gaan doen om te voorkomen dat het pignion zich in de bodem van de auto begraaft bij het optrekken , paar tractionbars misschien
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Post by Martin71RS »

Thanks!

Met de achterophanging zit t wel goed... nieuwe Hotchkis verlagingsveren, deze zijn best zwaar en houden de as wel op zn plek.
Ook heb ik een 2.73:1 tandwielverhouding dus t zal wel meevallen.

Martin
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

martin toch!!!! 2.73??

ga je de bollenrit doen??? :D:D:D
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

2.73???????????

leuk voor als je 300 km/h wil..

kzou dat er eerst uit jenken en dan een 3.73 terug..

maar das m'n mening

jij moet doen hoe jij t wil.. keep it up Martin..
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Post by DR Olds »

3.73?
je bent toch geen mietje?

4.11 4.30
gear vendor, of 4L80E, en anders voor het betere pro touring werk een tremec. :wink:
pjtimmer
Posts: 31
Joined: Fri Sep 29, 2006 2:14 pm

Post by pjtimmer »

Blablabla, waarom niet gelijk een 5.111111111111

Ik heb net als Martin ook nog de 2.73 erin zitten, die ik prima vind rijden. Tuurlijk wil ik ook graag een 3.73, maar das nou net één van die klusjes die ik met mijn hobbybob gereedschap zelf niet wil en kan doen. of valt dit wel mee, luisterd best nauw

Daarnaast is het erg kostbaar om te laten doen...
Dus dit zijn van die langebaan projecten

peter
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Post by Martin71RS »

Ja jongens...t is ook echt een mietjes overbrenging.....ik ben gewoon niet zo'n held..... :D

oh ja....Andre Dam, misschien voor sommige onder jullie wel bekend, reed met dit blok en een 3.07:1 (dacht ik) as in een Camaro 12 sec op de 1/4 mijl 8)
...Alain van W. met zn Camaro en 327 blok....ook een 2.73:1 as
maar ja......dat zijn natuurlijk jongens die door jullie allemaal zijn zoekgereden :!: (Gordon uitgezonderd dan denk ik :? )

t koppel van mn 400sbc trekt t wel....komt goed.... :evil:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Post by watahyahknow »

das nou net één van die klusjes die ik met mijn hobbybob gereedschap zelf niet wil en kan doen. of valt dit wel mee, luisterd best nauw

het is inderdaad een lastig karwei bij een ford as kun je links rechts afstellen met een grote "moer" aan iedere kant van het differencieel en met een beetje gekleurt poeder op het grote tandwiel en een keer in de rondte draaien kun je aan de hand van de slijtage sporen goed zien offie strakker of losser moet bovendien heb je dan alleen het center op de werkbank liggen , bij GM zit het wat lastiger : de hele as op de werkbank , het diff moet worden afgesteld met stelplaatjes en je hebt een pers nodig om het huis iets op te rekken om die laatste plaatjes ertussen te krijgen .
het beste is om het te laten doen door iemand die dit meer gedaan heeft , heb je gelijk garantie ook in het geval dat ie begint te grommen
ik had er ooit eens ergens een link voor maar kan m niet meer vinden
pjtimmer
Posts: 31
Joined: Fri Sep 29, 2006 2:14 pm

Post by pjtimmer »

Thanks voor de info, klinkt als de plaatjes waar ik wel eens langs gesurfd ben, echt laten doen $$$. Dat komt nog wel dus.

Thanks
Peter
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Post by DR Olds »

niet teveel happen boys.
nice projects. :wink:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Post by roadrage david »

Gordon :thumbsup: in mijn GTO komt a tko 5 speed 8) :D
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

wat Gordon zegt, lekker happen jongens!! :D:D:D

smaken verschillen, ik zou geen 2.73 in mn achteras willen, vandaar dat er nu een 3.89 in huist, Dus dat betekent toeren op de snelweg, het is niet anders, maar dat verbetert misschien de stimulans om over te stappen van mn Toploader naar een TKO600..

ps,.. in mn racewagen komt een 4.85 en een overdrive...
yellowbird

achteras

Post by yellowbird »

Met een 2:73 achteras kun je wel lekker normaal op de snelweg rijden.
Ik had er een 1:3.08 onder zitten en nadat die kapot ging kwam er een 2,73 op.
In het begin merk je het goed maar na een poosje is het toch wel fijn ook.
Eigenlijk zouden ze variabele overbrengingen moeten maken
Post Reply