'91 454SS engine reconstruction
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
'91 454SS engine reconstruction
Eerst maar even een gat door m'n tbi geboort om een vacuum leinding te maken voor de "vacuum reffered fuel pressure regulator" ipv de originele regulator die op 1 vaste druk werkt.
De volgende 3 weekenden zal ik besteden aan het slijpen en polijsten van m'n nieuwe 2de handse Edelbrock intake manifold.
En m'n waterinjectie vervangen door een "coolingmist" waterinjectie met een dikke 150 psi pomp, ik was erachter gekomen dat die Edelbrock waterinjectie niet goed werkt met de Paxton blower.
Meer foto's spoedig...
De volgende 3 weekenden zal ik besteden aan het slijpen en polijsten van m'n nieuwe 2de handse Edelbrock intake manifold.
En m'n waterinjectie vervangen door een "coolingmist" waterinjectie met een dikke 150 psi pomp, ik was erachter gekomen dat die Edelbrock waterinjectie niet goed werkt met de Paxton blower.
Meer foto's spoedig...
-
- Posts: 318
- Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
-
- Posts: 3303
- Joined: Mon Feb 02, 2004 10:24 pm
Re: '91 454SS engine reconstruction
ziet er erg gaaf uit!!Pavement Pounder wrote:Eerst maar even een gat door m'n tbi geboort om een vacuum leinding te maken voor de "vacuum reffered fuel pressure regulator" ipv de originele regulator die op 1 vaste druk werkt.
http://img.photobucket.com/albums/v129/ ... c_0049.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v129/ ... c_0047.jpg
De volgende 3 weekenden zal ik besteden aan het slijpen en polijsten van m'n nieuwe 2de handse Edelbrock intake manifold.
En m'n waterinjectie vervangen door een "coolingmist" waterinjectie met een dikke 150 psi pomp, ik was erachter gekomen dat die Edelbrock waterinjectie niet goed werkt met de Paxton blower.
http://img.photobucket.com/albums/v129/ ... rechts.jpg
Meer foto's spoedig...
zal wel een leuk stukkie power geven!!
en zo een paxton? scheelt dat nou veel in verbruik? ervanuitgaande dat je met dezelfde rijstijl en snelheid als voorheen rijdt? vindt het super, hidden power!!
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: '91 454SS engine reconstruction
Op de snelweg nagegenoeg geen extra verbruik, in theorie zelfs zuiniger.mustang65 wrote:[..]
ziet er erg gaaf uit!!
zal wel een leuk stukkie power geven!!
en zo een paxton? scheelt dat nou veel in verbruik? ervanuitgaande dat je met dezelfde rijstijl en snelheid als voorheen rijdt? vindt het super, hidden power!!
Dat komt mede, omdat ik voor extra benzine 2 extra injectoren heb die alleen werken onder boost en niet tijdens cruisen.
De gewone Paxton sn types (750 cfm) geven net als de andere merken tussen de 40% en 60% meer vermogen op een standaart smallblock motor, maar dit is een VR4 (race versie) (1400 cfm) die ongeveer het dubbele aan vermogen geeft.
En zal omdat ik een 454 bigblock heb ook tussen de 50% en 60 % zitten.
Hier nog wat foto's van de Edelbrock manifold en een grotere tbi hat die er op moeten komen, zie het verschil van de diameter buis van de oude tbihat links en de nieuwe 8)