'91 454SS engine reconstruction

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

'91 454SS engine reconstruction

Post by Pavement Pounder »

Eerst maar even een gat door m'n tbi geboort om een vacuum leinding te maken voor de "vacuum reffered fuel pressure regulator" ipv de originele regulator die op 1 vaste druk werkt.

Image
Image

De volgende 3 weekenden zal ik besteden aan het slijpen en polijsten van m'n nieuwe 2de handse Edelbrock intake manifold.

En m'n waterinjectie vervangen door een "coolingmist" waterinjectie met een dikke 150 psi pomp, ik was erachter gekomen dat die Edelbrock waterinjectie niet goed werkt met de Paxton blower.

Image

Meer foto's spoedig...
vettevirus72
Posts: 318
Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm

Post by vettevirus72 »

hehehe vind het altijd prachtig als je een truck of wat anders waarvan iemand anders denkt dat die traag is zo om te bouwen.
Wolf in een schaapskleren :D

greezz danny 8)
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Post by Camaro »

Jij blijf ook maar doorgaan he marco. Waneer is het genoeg?
Ziet er trouwens toppie uit man.
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Post by CM »

Ik kan wel zeggen MOOI, maar ksnap er geen drol van :oops: :oops: :lol: :lol:
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

nou ook al aan het water geslagen???

het kwam al aardig van zn plek.. , maar wordt nog ff gekker dus!

:thumbsup:
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Post by Tiki God »

Stang72 wrote:nou ook al aan het water geslagen???

het kwam al aardig van zn plek.. , maar wordt nog ff gekker dus!

:thumbsup:
kwam al heel aardig van zijn plek :idea:
VIPER POWERED
Posts: 3303
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:24 pm

Post by VIPER POWERED »

Marco kan ook niet stilzitten :P :wink: :wink:
Lekker bezig weer man :thumbsup: Das weer t mooie van een winterstop :wink:
Succes ermee :thumbsup:
Dino Impala

Post by Dino Impala »

hey elwin,alles kits
hoe zit het met jouw super charger project?
kom in het nieuwe jaar wel ff langs
groeten uit schoteldam!greetz dino
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Post by Pirana »

Ik heb de eer gehad om die mafkees naast me te horen "huilen" tijdens een rondrit,toen ie effe wegsprinte...........WAANZINNIG GELUID!!! :D

Goed bezig Marco :thumbsup:
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Re: '91 454SS engine reconstruction

Post by mustang65 »

Pavement Pounder wrote:Eerst maar even een gat door m'n tbi geboort om een vacuum leinding te maken voor de "vacuum reffered fuel pressure regulator" ipv de originele regulator die op 1 vaste druk werkt.

http://img.photobucket.com/albums/v129/ ... c_0049.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v129/ ... c_0047.jpg

De volgende 3 weekenden zal ik besteden aan het slijpen en polijsten van m'n nieuwe 2de handse Edelbrock intake manifold.

En m'n waterinjectie vervangen door een "coolingmist" waterinjectie met een dikke 150 psi pomp, ik was erachter gekomen dat die Edelbrock waterinjectie niet goed werkt met de Paxton blower.

http://img.photobucket.com/albums/v129/ ... rechts.jpg

Meer foto's spoedig...
ziet er erg gaaf uit!!

zal wel een leuk stukkie power geven!!

en zo een paxton? scheelt dat nou veel in verbruik? ervanuitgaande dat je met dezelfde rijstijl en snelheid als voorheen rijdt? vindt het super, hidden power!!
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: '91 454SS engine reconstruction

Post by Pavement Pounder »

mustang65 wrote:[..]


ziet er erg gaaf uit!!

zal wel een leuk stukkie power geven!!

en zo een paxton? scheelt dat nou veel in verbruik? ervanuitgaande dat je met dezelfde rijstijl en snelheid als voorheen rijdt? vindt het super, hidden power!!
Op de snelweg nagegenoeg geen extra verbruik, in theorie zelfs zuiniger.
Dat komt mede, omdat ik voor extra benzine 2 extra injectoren heb die alleen werken onder boost en niet tijdens cruisen.
De gewone Paxton sn types (750 cfm) geven net als de andere merken tussen de 40% en 60% meer vermogen op een standaart smallblock motor, maar dit is een VR4 (race versie) (1400 cfm) die ongeveer het dubbele aan vermogen geeft.
En zal omdat ik een 454 bigblock heb ook tussen de 50% en 60 % zitten.
Hier nog wat foto's van de Edelbrock manifold en een grotere tbi hat die er op moeten komen, zie het verschil van de diameter buis van de oude tbihat links en de nieuwe 8)

Image
Image
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Post by pintor »

ik vind dat mijn 454ss al hard gaat.
hoe groot is het verschil nu wel niet zeg :arrow:
ik denk veel
(voordat andere mensen met dit slimme antwoord komen)
327Nova
Posts: 186
Joined: Wed Feb 04, 2004 11:05 pm

Post by 327Nova »

Zit er goed uit Marco :thumbsup:
Post Reply