'72 Buick Riviera Body-off --> Update Mei 2011
-
- Posts: 3030
- Joined: Sun Sep 04, 2005 11:00 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Oktober
Echt klasse Bram!
Vind het heel tof om te zien dat dit na al die jaren nu een kickass wagen begint te worden.
Vind het heel tof om te zien dat dit na al die jaren nu een kickass wagen begint te worden.
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Oktober
dat ziet er gelikt uit hoor
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Oktober
Ik vindt 't ook niets tegen vallen voor een glanzend gerold verfbeurtje.....
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
Zo, hehe..
Weer even een update:
De normale veren en schokbrekers zitten er weer onder, want het project airride wordt verzet naar de winter.
De benzinetank heb ik uitgedeukt en die kan naar de straler en daarna kan deze worden gecoat in zilvergrijs.
Ik ben nog bezig geweest met de raammechanieken en er zijn nog wat kleine dingetjes gedaan qua afwerking wat heel veel tijd kost.
Nog even 2 schakelaars toegevoegd aan het dashboard. 1 voor de benzinepomp en 1 voor overbrugging van de 2 electrische fans (mocht de temperatuurschakelaar niet werken)
Er is een motoroliekoeler gemonteerd. Daarbij wat beugeltjes gemaakt en de boel laten poedercoaten en met RVS moertjes en boutjes de boel gemonteerd. Ik heb slangen laten maken en koppelingen gehaald bij de plaatselijke HEBU.
Voor de motoroliekoeler komt nog een transmissiekoeler en die komt er zo, met de meegeleverde straps tegenaan. Ik heb de beugels voorzien van celrubber zodat er niks klappert en daardoor beschadigd.
Oliefilter op zijn nieuwe locatie. De slangen moeten nog gebeugeld worden en definitief vastgezet worden.
De velgen voorzien van rubber. Het viel nog niet mee om de banden om de velgen te krijgen. De bandenman hier uit de buurt is er een goede 2 uur mee bezig geweest om de hufters erom te krijgen.
Falken 245-40-ZR20 voor en 275-35-ZR20 achter.
Beginnetje gemaakt met de serpentine belt drive. De Meziere electric waterpump (straatpomp) is gemonteerd samen met de eigen ontwerp crankpulley.
Ik heb een steun moeten maken waar straks een geleiderol op moet komen. Deze rol is nodig, omdat anders de snaar in aanraking komt met de ontsteking. Eerst van scapmetal een opzetje gemaakt van hoe het er uit zou moeten komen te zien en dit later overgezet op 3mm dik plaat, waar afstandsbussen tussen zijn gekomen die er gelijk voor zorgen dat de boel niet in elkaar geperst wordt.
De originele dynamo/aircocompressorbeugel verslepen. Airco komt er toch niet meer in, dus hup, weg ermee.
Ik heb alleen een gedeelte van de beugel nodig, dus de rest kan weg.
Geleiderolsteun op de bestaande steun gelast.
Ik moet nu eerst een geschikte spanner zien te vinden en dan kan ik weer verder.
Vervolgens de steun van de stuurbekrachtigingspomp aangepakt. Het bovenste gedeelte heb ik niet nodig, omdat daar de luchtpomp mee vast zat. De stuurpomp moet een stuk naar voren komen, omdat deze origineel wordt aangedreven vanaf een andere pulley, die ook op de krukas zit.
Eerst even wat platen uitgeslepen die straks de nieuwe beugel moeten vormen.
Morgen weer verder..
Weer even een update:
De normale veren en schokbrekers zitten er weer onder, want het project airride wordt verzet naar de winter.
De benzinetank heb ik uitgedeukt en die kan naar de straler en daarna kan deze worden gecoat in zilvergrijs.
Ik ben nog bezig geweest met de raammechanieken en er zijn nog wat kleine dingetjes gedaan qua afwerking wat heel veel tijd kost.
Nog even 2 schakelaars toegevoegd aan het dashboard. 1 voor de benzinepomp en 1 voor overbrugging van de 2 electrische fans (mocht de temperatuurschakelaar niet werken)
Er is een motoroliekoeler gemonteerd. Daarbij wat beugeltjes gemaakt en de boel laten poedercoaten en met RVS moertjes en boutjes de boel gemonteerd. Ik heb slangen laten maken en koppelingen gehaald bij de plaatselijke HEBU.
Voor de motoroliekoeler komt nog een transmissiekoeler en die komt er zo, met de meegeleverde straps tegenaan. Ik heb de beugels voorzien van celrubber zodat er niks klappert en daardoor beschadigd.
Oliefilter op zijn nieuwe locatie. De slangen moeten nog gebeugeld worden en definitief vastgezet worden.
De velgen voorzien van rubber. Het viel nog niet mee om de banden om de velgen te krijgen. De bandenman hier uit de buurt is er een goede 2 uur mee bezig geweest om de hufters erom te krijgen.
Falken 245-40-ZR20 voor en 275-35-ZR20 achter.
Beginnetje gemaakt met de serpentine belt drive. De Meziere electric waterpump (straatpomp) is gemonteerd samen met de eigen ontwerp crankpulley.
Ik heb een steun moeten maken waar straks een geleiderol op moet komen. Deze rol is nodig, omdat anders de snaar in aanraking komt met de ontsteking. Eerst van scapmetal een opzetje gemaakt van hoe het er uit zou moeten komen te zien en dit later overgezet op 3mm dik plaat, waar afstandsbussen tussen zijn gekomen die er gelijk voor zorgen dat de boel niet in elkaar geperst wordt.
De originele dynamo/aircocompressorbeugel verslepen. Airco komt er toch niet meer in, dus hup, weg ermee.
Ik heb alleen een gedeelte van de beugel nodig, dus de rest kan weg.
Geleiderolsteun op de bestaande steun gelast.
Ik moet nu eerst een geschikte spanner zien te vinden en dan kan ik weer verder.
Vervolgens de steun van de stuurbekrachtigingspomp aangepakt. Het bovenste gedeelte heb ik niet nodig, omdat daar de luchtpomp mee vast zat. De stuurpomp moet een stuk naar voren komen, omdat deze origineel wordt aangedreven vanaf een andere pulley, die ook op de krukas zit.
Eerst even wat platen uitgeslepen die straks de nieuwe beugel moeten vormen.
Morgen weer verder..
Last edited by themidnightcruiser on Tue Mar 17, 2009 7:14 pm, edited 2 times in total.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
netjes tijger!!
heb je netjes gedaan, mooie rubbers ook 8)
heb je netjes gedaan, mooie rubbers ook 8)
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
mooi Bram ... gaat het dan gebeuren deze zomer???
-
- Posts: 3030
- Joined: Sun Sep 04, 2005 11:00 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
Nog steeds gaaf om de updates te lezen
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
ik schrok al...ik dacht BIJNA dat je ff niks meer had gedaan
Maarrreeeeee......je bent lekker bezig
Maarrreeeeee......je bent lekker bezig
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
tamara wrote:ik schrok al...ik dacht BIJNA dat je ff niks meer had gedaan
Maarrreeeeee......je bent lekker bezig
Geen reden om te schrikken Tammie. Ik ben nog steeds 3 a 4 dagen in de week bezig en om de 2 weken een weekend, als mn vriendin niet hoeft te werken. Druk bezig dus, maar de meeste dingen zijn niet updatewaardig om ze hier op het forum te knallen.
-
- Posts: 3217
- Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
ziet er toppie uit ....michael....hiiiihiiiii
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
ff een vraagje waar /bij wie heb je die intro,s besteld.
thnx hans
thnx hans
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
Bij Intro zelf..twinchevy wrote:ff een vraagje waar /bij wie heb je die intro,s besteld.
thnx hans
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
Gisteren weer even verder met de stuurpompsteun. Plaatjes op maat gemaakt, gaten erin, afstandsbussen ertussen en een stukje dik strip waar 7/16 draad in is getapt. Stukje 1,5 mm dik plaat omheen getrokken en afgelast.
Nu moeten de delen nog op elkaar gelast worden.
Nu moeten de delen nog op elkaar gelast worden.
-
- Posts: 662
- Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
Heel strak, een vakman!
Ga je deze delen laten verchromen?
Ga je deze delen laten verchromen?
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: '72 Buick Riviera Body-off --> Update Maart
Nee, poedercoaten. Waarschijnlijk gewoon hoogglans zwart, maar ik wil ook eens kijken naar dat chroomeffect-poedercoat.