King Cruise Muiden 9 September

Plaats hier flyers/foto's verslagen van Amerikaanse auto-meetings.
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by niels23 »

[youtube]AzRTXLnr3T0?hd=1[/youtube]
Knightwolf
Posts: 1569
Joined: Thu Mar 24, 2005 9:22 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by Knightwolf »

Ja niels stevig geluidje kwam daar uit :D

Gaaf filmpje van de lowriders in Amsterdam :)
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by niels23 »

Knightwolf wrote:Ja niels stevig geluidje kwam daar uit :D

Gaaf filmpje van de lowriders in Amsterdam :)

Ja geluid was wel lekk en 't filmpje van de Majestics is ook erg gaaf om te zien :)
Miklos
Posts: 46
Joined: Wed Jul 27, 2005 7:31 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by Miklos »

sansemiano wrote:waar komt dat sub-cultuurtje van springende yanks vandaan? weet iemand dat?

van jonge mannen, die hun broek op de knieen laten hangen weet ik het. dat komt van gevangenen, wie de broekriem werd ontnomen, zodat ze met die afzakkende broek niet zo gemakkelijk konden vluchten bij werkzaamheden buiten de poort. aan de weg bv. regelmatig gezien op mijn reizen door de usa.

http://www.lowridermagazine.com/history ... _history1/
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by sansemiano »

dank. het begint dus bij cruisende mexicaanse immigranten, die hun chevy's van achteren wat later zakken om op te vallen bij de meisjes en als later na ww2 de mensen meer geld krijgen wordt het steeds uitbundiger en duurder met al die hydraulische toestanden.
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by white bird 67 »

maar het blijft mooi om te zien al is het m,n ding niet :D
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by sansemiano »

hier nog een paar van mijn fotos:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by ThA CoPyCaT© »

sansemiano wrote:waar komt dat sub-cultuurtje van springende yanks vandaan? weet iemand dat?

van jonge mannen, die hun broek op de knieen laten hangen weet ik het. dat komt van gevangenen, wie de broekriem werd ontnomen, zodat ze met die afzakkende broek niet zo gemakkelijk konden vluchten bij werkzaamheden buiten de poort. aan de weg bv. regelmatig gezien op mijn reizen door de usa.
Dat is dus een fabel die ik wel eens vaker hoor. In een USA-gevangenis is het juist uit den boze om met een gezakte broek rond te lopen, dus het lijkt me ook dat dit buiten de poort niet toegestaan wordt.

Zover ik weet komt het verhaal achter de afgezakte broek uit de zwarte achterbuurten, waar het normaal is dat kinderen kleding dragen waar (in dit geval) hun oudere broer uitgegroeid is. T-shirts worden daarom gezien als "oversized" (vaak tot op hun knieën) en broeken hangen daarom zo laag. In zo'n afgezakte broek hoort ook geen riem, want dat is not done. Een riem konden ze zich veroorloven en had je dan toch een riem, dan liep je ook niet met een afgezakte broek.

Nu is het stoer om zo te lopen, maar ik moet altijd wel lachen als je hier van die wannabees ziet lopen met een riem in hun afgezakte broek... :D
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by sansemiano »

ok, dank voor de aanvulling. het is iig geen gezicht zo'n afgezakte broek met het kruis op de knieen. :)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by Renev »

Ik moet vaak de neiging onderdrukken om achter zo`n lefgozertje te springen en met geweld die broek omhoog te trekken in z`n kruis :D :D
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by niels23 »

Renev wrote:Ik moet vaak de neiging onderdrukken om achter zo`n lefgozertje te springen en met geweld die broek omhoog te trekken in z`n kruis :D :D

Dat zal met het gewicht wat deze gast in zn broek bij zich draagt niet meevallen om 'm omhoog te trekken/ houden :D
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by Renev »

Hahaha maar die heeft dus een reden om zijn broek zo laag te hebben hangen :) :)
Complete shotgun en Uzi-achtig iets :idea: :idea:
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: King Cruise Muiden 9 September

Post by niels23 »

Renev wrote:Hahaha maar die heeft dus een reden om zijn broek zo laag te hebben hangen :) :)
Complete shotgun en Uzi-achtig iets :idea: :idea:
Een goed excus om je broek te laten hangen :D
Post Reply