15 september oldtimerdag Appelscha.

Plaats hier flyers/foto's verslagen van Amerikaanse auto-meetings.
Post Reply
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by 78 Firebird »

Op 15 september wordt er weer een geweldig leuk evenement in Appelscha georganiseerd.
Het is voor alle soorten van oldtimers,dus er is zat te zien.
Amerikanen waren er vorig jaar (toen wij er voor de eerste keer waren) volop vertegenwoordigd.
Hier even het persbericht.

STICHTING OLDTIMERDAG APPELSCHA

Postbus 77, 8426 ZN APPELSCHA

Telefoon: 0516-432300 Telefax: 0516-432629 Internet: www.oldtimerdagappelscha.nl E-mail: info@bomba.nl

Facebook: www.facebook.com/oldtimerdagappelscha

Nieuwsbrief

6e Oldtimerdag Appelscha op zaterdag 15 september 2012

“De mooiste dag van het jaar”

“Leg je hand op een hete kachel en een minuut lijkt wel een uur. Wees samen met die speciale vrouw en een uur lijkt wel een minuut. Dat is relativiteit”: zo vertelde de van oorsprong Duitse wetenschapper en bedenker van de relativiteitstheorie Einstein ooit. Waarmee hij maar wil zeggen dat de tijd vliegt als je gein hebt. Dat de tijd vliegt is wel duidelijk, want het is weer tijd voor de Oldtimerdag Appelscha Een vleugje van deze vervlogen tijd kunt u op zaterdag 15 september 2012 proeven in Appelscha, want daar wordt dan alweer voor de zesde keer de Oldtimerdag georganiseerd van 09.00-18.00 uur

Tijdens deze dag zullen, vaak na jarenlange restauratie, diverse oude vrachtwagens, bussen, fietsen, tractoren, motoren, auto’s, solexen, legervoertuigen,caravans, campers, fietsen, brommers en stationair draaiende motoren van het bouwjaar 1900 tot 1986, weer in volle glorie te bewonderen zijn. Sommige met complete lading, anderen weer met bestuurders in bij die tijd passende kleding, weer anderen met eigenaren die, aan de hand van foto’s, leuke verhalen kunnen vertellen over hun voertuig.

De organisatie van de Stichting Oldtimerdag Appelscha spreekt weer over De mooiste dag van het jaar. Er worden ruim 2.600 voertuigen en 24.000 bezoekers uit geheel Nederland, Duitsland en België verwacht. Voor de organisatie is dit grote aantal geen probleem, omdat het terrein groot genoeg is om alle voertuigen een plaatsje te geven. Dit jaar is het terrein ook nog weer verder uitgebreid. Ook zaterdag 15 september a.s. zal de Oldtimerdag Appelscha weer het grootste gratis toegankelijke Oldtimerevenement van Nederland worden. Verscheidene legendarische voertuigen zullen te zien zijn, van Lamborghini tot Ford, van Scania tot Puch, van Kreidler tot Batavus. Ook aanwezig zullen o.a. zijn de Kreidler club Nederland, de Simca club Nederland, de Citroënclub Friesland, de Renault club, de Lamborghiniclub, de Mercedes-Benz club Nederland, de BMW club Nederland, de VW Busclub, de Citroën HY club en de Hymer 660. Ook diverse trekkerclubs, brommerclubs en motorclubs zullen in grote getale aanwezig zijn. Verder is er aandacht voor niet gemotoriseerde voertuigen. Zo zullen er ruim 50 oude fietsen

van begin vorige eeuw worden tentoongesteld. Ook zullen veel stationaire motoren, van klein tot groot, hun draaikunsten vertonen. Tevens zal de, op het Concours D’Elegance op Paleis het Loo, tot mooiste ongerestaureerde Oldtimer van Nederland verkozen oldtimer te zien zijn.

Ook is er een toertocht, eventueel onder begeleiding, van 20-60 km voor alle rijdende voertuigen door de mooiste stukjes van de gemeente Ooststellingwerf.

Het wordt een dag vol met activiteiten, want er is ook nog een markt waar een honderdtal kramen staan opgesteld met o.a. materiaal over de historie van de diverse voertuigen, kleding, smeermiddelen en miniaturen. Ook is er voor het eerst een grootschalige onderdelenmarkt, waar allerlei onderdelen voor de Oldtimers te vinden zullen zijn. Tevens is er een oude ambachten markt Ook zal er de gehele dag gezellige muziek ten gehore worden gebracht d.m.v. de vele draaiorgels en de live uitzending van radio Appelscha. Ook is het gelukt om voor het eerst een grote, in werking zijnde, dorsmachine te laten zien die jaren trouwe dienst heeft gedaan. Na een jarenlange restauratie wordt hij op deze dag aan het publiek vertoond.

Voor de verzorging van de inwendige mens staan over het gehele terrein diverse kramen met eten en drinken klaar,van patat tot broodjes en van koffie tot bier. Ook is de ANWB op het terrein aanwezig om, indien mogelijk, eventuele motorische problemen met een voertuig op te lossen.

UPPE (Ultimate Promotion Partners Europe) is de bedenker en leverancier van de

Quick Folding Tent. De beste vouwtent in de industrie van dit moment. Samen met

de organisatie van Oldtimerdag Appelscha bedachten zij een unieke actie voor alle

oldtimer bezitter.

Koopt u een Quick Folding Tent bij UPPE (ze zijn aanwezig op event)of via de website (www.quickfoldingtent.nl) dan ontvangt u een unieke zijwand met uw oldtimer erop in full color GRATIS (T.w.v. € 136 a € 338). Een soort CV van uw auto met alle bijzonderheden.

Ook voor Oldtimer Clubs heeft UPPE interessante aanbiedingen en ideeën om de

uitstraling van de merken en clubs een hogere attentie waarde te geven. Meer info op info@uppe.nl

Voor zowel de deelnemers als de bezoekers is dit evenement gratis. Wat betekend dat iedereen gewoon zonder te betalen naar binnen kan en als het moois kan bewonderen. Dit geldt tevens voor een groot aantal van de aanwezige attracties. Als we er vanuit gaan dat Einstein gelijk had, dan moet het toch wel weer een heel mooie klassiekerevenement worden.

Overnachten kan ook in Appelscha

Hotel aan de Vaart, 2x overnachting-2 personen = 50% korting.

2x overnachting, 2 persoonskamer met douche/toilet

2x uitgebreid ontbijtbuffet, gratis parkeergelegenheid voor uw auto, gratis gebruik van midgetgolfbaan.

Van € 170,00 voor slechts € 85,00 p.p. inclusief uitgebreid ontbijtbuffet.

Namens Stichting Oldtimerdag Appelscha
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by white bird 67 »

gaan we ook dit keer eens naartoe :thumbs:
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by 78 Firebird »

Zeker doen Popke,is echt leuk daarzo.
Heel veel te zien en te beleven.
Was vorig jaar ook een leuke markt bij waar je echt van alles kon kopen,van modellen tot onderdelen enz.
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by white bird 67 »

OMDAT ER EEN LEUKE MARKT BIJ IS LEEK HET ME WEL WAT OM TE GAAN ZOU EERST NAAR PEDAL TO THE METAL MAAR DAAR IS VOLGENS MIJ NIET ZOVEEL TE BELEVEN :D
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by 78 Firebird »

white bird 67 wrote:OMDAT ER EEN LEUKE MARKT BIJ IS LEEK HET ME WEL WAT OM TE GAAN ZOU EERST NAAR PEDAL TO THE METAL MAAR DAAR IS VOLGENS MIJ NIET ZOVEEL TE BELEVEN :D
Die markt doet het hem he? :lol:
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by white bird 67 »

yep :D
Johannes El Camino
Posts: 514
Joined: Sun Jun 24, 2012 7:57 am

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by Johannes El Camino »

weet nog niet of ik er ben
condor
Posts: 127
Joined: Tue Jun 14, 2011 10:58 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by condor »

staat op de agenda
maar nu is mijn window regulator wrsl kaputt. kan mijn raam niet helemaal dicht doen.... zucht
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by 78 Firebird »

condor wrote:staat op de agenda
maar nu is mijn window regulator wrsl kaputt. kan mijn raam niet helemaal dicht doen.... zucht
Heb je ook eens wat frisse lucht GJ :D



Nee,lullig voor je,hoop dat je het snel weer voormekaar hebt man.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by thunderbuick »

Ik zie dat je je in moet schrijven.
Anders geen toegang met je auto?
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by white bird 67 »

onzin iedereen is welkom zolang er plaats is :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by thunderbuick »

Ah, misschien kom ik ook wel even.
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: 15 september oldtimerdag Appelscha.

Post by white bird 67 »

we zijn net terug en het was weer een geslaagd evenement en zeer druk veel mooie klassieke auto,s gezien :thumbs:
Post Reply