Oldtimer Amerikanen in de lift?
Oldtimer Amerikanen in de lift?
Goedendag
Ik heb een Mercury Monarch uit 1975 en ben geïnteresseerd in Amerikaanse auto's vanaf 1960 tot 1978.
Daarom ben ik lid van diverse FB groepen waarin die auto's te koop worden aangeboden, en kijk ik regelmatig op Gaspedaal.nl, Marktplaats.nl, Speurders.nl enz
Nu valt het me op dat er de laatste tijd wel een stijgend aanbod van auto's uit de 70'er jaren is, en voor die auto's wordt niet echt veel geld gevraagd.
Voor 5 of 6 duizend euro rijdt je al in een redelijke Yank.
Is dat jullie ook opgevallen? Is er sprake van een trend? In het straatbeeld hier in Rotterdam is er in ieder geval nog niet zo heel veel van te merken.
Ik heb een Mercury Monarch uit 1975 en ben geïnteresseerd in Amerikaanse auto's vanaf 1960 tot 1978.
Daarom ben ik lid van diverse FB groepen waarin die auto's te koop worden aangeboden, en kijk ik regelmatig op Gaspedaal.nl, Marktplaats.nl, Speurders.nl enz
Nu valt het me op dat er de laatste tijd wel een stijgend aanbod van auto's uit de 70'er jaren is, en voor die auto's wordt niet echt veel geld gevraagd.
Voor 5 of 6 duizend euro rijdt je al in een redelijke Yank.
Is dat jullie ook opgevallen? Is er sprake van een trend? In het straatbeeld hier in Rotterdam is er in ieder geval nog niet zo heel veel van te merken.
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
mij valt op dat handelaren in belastingvrije autos idiote prijzen vragen.
van een particulier kun je nog wel es wat leuks kopen.
ik zie weinig aanbod van leuke autos rond de 5500 euro.....
van een particulier kun je nog wel es wat leuks kopen.
ik zie weinig aanbod van leuke autos rond de 5500 euro.....
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Ik zie er zat in Rotterdam denk in een straal van 2 kilometer stuk of 15
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Prijzen stijgen idd best hard.
De tijden van 2.000 eurio voor een rijdbare Amerikaan zijn wel over.
gr
De tijden van 2.000 eurio voor een rijdbare Amerikaan zijn wel over.
gr
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Ik heb al jaren een W200.
In de tijd van na 25 jaar oldtimer kocht je zo'n "baggerbak" zoals ze in die tijd vaak genoemd werden!
In een redelijke staat tussen de €2500 en €3500.
Als ik de huidige prijzen zie..
Over onderdelen (vaak met werk) nog maar te zwijgen.
Maar in mijn beleving drijft de koper de prijs op!
Hij/zij is de droeftoeter die het er voor geeft!
En de verkoper lacht in zijn vuistje.
In de tijd van na 25 jaar oldtimer kocht je zo'n "baggerbak" zoals ze in die tijd vaak genoemd werden!
In een redelijke staat tussen de €2500 en €3500.
Als ik de huidige prijzen zie..
Over onderdelen (vaak met werk) nog maar te zwijgen.
Maar in mijn beleving drijft de koper de prijs op!
Hij/zij is de droeftoeter die het er voor geeft!
En de verkoper lacht in zijn vuistje.
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Gevoelsmatig staat er zat te koop maar word er weinig verkocht, ik hou sommige auto’s in de gaten en die staan dan soms maanden te koop.
Ik heb ook een beetje het idee dat de hele scene een beetje een aflopende zaak is, meetings worden minder bezocht en soms helemaal afgelast het blad KR8 is er mee opgehouden.
Zelf heb ik mijn collectie ook al wat uitgedund en misschien volgend jaar nog wel verder.
Er zijn natuurlijk altijd die-hard fans die blijven rijden maar in vergelijk met een jaar of wat geleden zijn er heel wat minder volgens mij.
Edit: Zie ook dit: viewtopic.php?f=5&t=89038
Ik heb ook een beetje het idee dat de hele scene een beetje een aflopende zaak is, meetings worden minder bezocht en soms helemaal afgelast het blad KR8 is er mee opgehouden.
Zelf heb ik mijn collectie ook al wat uitgedund en misschien volgend jaar nog wel verder.
Er zijn natuurlijk altijd die-hard fans die blijven rijden maar in vergelijk met een jaar of wat geleden zijn er heel wat minder volgens mij.
Edit: Zie ook dit: viewtopic.php?f=5&t=89038
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
de volgende stap is dat ze de oldtimerregeling helemaal afschaffen omdat er veel te veel omgekatte auto`s beginnen rond te rijden , misbruik maakt elke regeling kapot
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Tja is begonnen met het grijs kenteken voor particulieren, toen de oldtimerregeling in twee jaar veranderen, met allerlei beperkingen waaronder het rijden op LPG elke keer wordt afgestraft, afijn ik rij beroepsmatig ruim 80.000 Km per jaar met een vrachtauto, en kom hier en daar nogal wat matzwart gerold materiaal tegen, wat in deze periode dan ook allemaal 40 jaar en ouder moet zijn, en wat mijn inziens allemaal misbruik maakt van de regeling omdat er dagelijks mee gereden wordt, zelfs gewoon woon werk verkeer, dit zijn ook de mensen die strakst weer het harstte piepen dat de hobby om zeep geholpen wordt, tsja het is maar hoe je er over denkt. Ik heb ook een oldtimer van 60 jaar oud en deze komt de winter ook echt niet buiten, rij wel op LPG omdat ik het nu eenmaal prettig vind om geen 150 euro aan brandstof op een zondag stuk te rijden, en LPG is met 1500 Km ook best wel rendabel , we zullen maar weer moeten afwachten wat de roverheid in het kader van het milieu op de oldtimer los laat
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Als ze nou eerst eens SUV’s gaan verbieden… eerstvolgende wat ze nu gaan doen is overigens youngtimers fiscaal onaantrekkelijk maken.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
de term youngtimers heb ik al helemaal nooit begrepen , ik kan dat niet als een serieuze groep zien
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Dat is fiscaal aantrekkelijk voor ondernemers; ouder dan 15 jaar is bijtellingsvrij.
Ander ding dat ter discussie komt: opcenten. Nu betalen bedrijven voor een bedrijfswagen geen provinciale opcenten. Daarom zie je veel pickups en grote diesels in het bedrijfsleven. Daar wil men ook wat aan gaan doen. Dus straks ook minder Ram pickups op de weg.
Ander ding dat ter discussie komt: opcenten. Nu betalen bedrijven voor een bedrijfswagen geen provinciale opcenten. Daarom zie je veel pickups en grote diesels in het bedrijfsleven. Daar wil men ook wat aan gaan doen. Dus straks ook minder Ram pickups op de weg.
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
SUVs gaan ze niet verbieden, dat is de grootste markt voor autofabrikanten
en die lobby heeft deze visieloze regering in z'n zak.
en die lobby heeft deze visieloze regering in z'n zak.
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Ondernemers met een oudere diesel gaan straks alvast wel fijnstof toeslag betalen en om het makkelijk te maken krijg je daar dan een aparte rekening voor
Leuker kunnen we het niet maken wel lastiger
Leuker kunnen we het niet maken wel lastiger
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
men kan beter die ouwe diesels helemaal verbieden ipv een toeslag heffen
Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?
Hier rijdt er een met een diesel op zonnebloemolie van de loempiaboer. Het is even wennen aan de frituurlucht als hij langs komt