Terug van weggeweest

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Terug van weggeweest

Post by Chevy »

Na aantal jaren amerikaanloos te zijn geweest, begint het toch weer te kriebelen

Voorheen een impala 72, diverse blazers , en een cadillac sedan deville 66 gehad.

Ik ben weer een beetje internet aan het afstruinen voor een amerikaan, misschien een blazer of suburban.Maar wat een prijzen zeg, zelfs een niet belastingvrije k30 is niet te betalen . Prijzen zijn echt gruwelijk omhoog geschoten in de afgelopen jaren.

Plannen met een blazer is, ombouwen tot eengrove 4x4, suspension - body lift, wellicht zwaardere assen wellicht airlockers , 38 inch, enzenzenz
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Terug van weggeweest

Post by Wilf »

Kijk ook even over de grens want in NL denken huis- en klassiekereigenaren dat ze goud verkopen.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Terug van weggeweest

Post by boyanka »

Een sub die belasting vrij is zijn niet zo heel kostelijk
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Terug van weggeweest

Post by Riviera Roy »

De prijzen zijn in Nederland niet echt leuk meer voor een beetje nette belastingvrije Amerikaan.
Maar ook van onderdelen schieten de prijzen omhoog vandaag de dag.
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Terug van weggeweest

Post by Chevy »

Klopt, prijzen liggen hoog, kwaliteit laag. Maar aanbod is ook fors lager als jaren terug, ik doel dan op MP en speurders.

Meeste blazers + suburbans starten rond de 8000, en dan is het best bagger.
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Terug van weggeweest

Post by Chevy »

Tips in de vorm van verkoop sites binnen en buitenland zijn altijd welkom ( europa)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Terug van weggeweest

Post by boyanka »

Kijk eens in België, ivm de nieuwe oldtimer wet daar willen veel mensen van de auto af
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Terug van weggeweest

Post by Chevy »

Is kapaza nog steeds DE site daar?
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: Terug van weggeweest

Post by Camatruder »

Ik denk er sterk aan mijn K5 Blazer te verkopen. Ik ben de laatste tijd helemaal in de 50ies, rockabilly ...
Bj. 1991 – 5.7l V8 – 140.000 mijlen. Een paar jaar geleden volledig gerestoreerd. Intussen wel 3 jaar als dagelijkse auto gebruikt. Volledig origineel, behalve de LMC-neus.
Carrosserie in een professionele bodyshop laten spuiten. Om de opzetcabine in identiek hetzelfde kleur te krijgen waren maar liefst 7 lagen kleur nodig.
Mechanisch en technisch in uitstekende staat.Voorste binnenspatborden moeten wel hersteld of vervangen worden (slecht hersteld door vorige eigenaar).
Volledig nieuwe dubbele uitlaatlijn.
Chrome velgen, originele stalen velgen met chroomringen (5x) worden meegeleverd.
Nieuw custom interieur met extra beklede panelen. Pioneer radio USB, Bluetooth, afstandsbediening + subwoofer en basbox achterin.
Grote benzinemeter vervangen door OEM toerenteller. Nieuwe kleine benzineteller kan via switch zowel benzine als LPG-stand tonen.
Elektrische achterruit.
Ijskoude airco (omgebouwd naar R134a).
LPG geldig tot 2020.
Trekhaak
4x4
Nieuwe achterbanden, voorste banden 50%.

Foto's van reis naar Frankrijk in 2017.

Image

Image


Filmpje (heeft intussen - na lang zoeken - ook bumperguards)
https://www.youtube.com/watch?v=Oq5kFtc9mlQ

Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, ben niet met yanken bezig om winst te maken, als het allemaal een beetje betaalbaar blijft is het een leuke hobby.
Woonplaats Deinze, een goeie 50 km onder Antwerpen.
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Terug van weggeweest

Post by Chevy »

Ziet er keurig uit, maar ben op zoek naar belastingvrij, ik zou het liefst een k30 willen of weer een ex millitary blazer, maar dat gaat um niet worden ivm.de belasting
Chevy
Posts: 14
Joined: Mon Aug 19, 2019 11:14 am

Re: Terug van weggeweest

Post by Chevy »

Zo, goedemorhen, het was me even ontgaan dat een benzineauto van 25 jaar of ouder max 120 moet betalen. Wat een regeltjes zeg
Post Reply