Catawiki.......

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Catawiki.......

Post by mercury1970 »

Pffff wat een irritante adverteerder is dat !
Is er iemand die een auto gekocht heeft bij deze club?
Mag je er in rijden voor de koop?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Catawiki.......

Post by boyanka »

Ik kijk niet eens naar auto's daar. Veel te omslachtig
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Catawiki.......

Post by Crash »

Dat hele gedoe dat het je uiteindelijk "gegund" moet worden en er voornamelijk handelaren achter zitten die hoge minimums aanhouden schiet geen hol op.
En nog het risico geen proefrit of vage garantie kan je beter andere route vinden om iets te kopen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Catawiki.......

Post by FritsVrolijk »

Crash wrote: Thu Jul 18, 2019 3:45 pm Dat hele gedoe dat het je uiteindelijk "gegund" moet worden en er voornamelijk handelaren achter zitten die hoge minimums aanhouden schiet geen hol op.
En nog het risico geen proefrit of vage garantie kan je beter andere route vinden om iets te kopen.
had mijn verhaal kunnen zijn Een grote poppenkast voor handelaren meer niet

Gelijk aan BVA en Troostwijk heeft geen reet met veilen te maken alleen met proberen nog meer winst te maken
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Catawiki.......

Post by mercury1970 »

Gebakken lucht ?
Niemand een positieve ervaring?
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Catawiki.......

Post by Robin_Chevelle »

Heb 1x iets gekocht (een folder in Frankrijk) die erop aangeboden werd.
Geen enkel probleem, je maakt geld aan hun over en zei nadat jij aangeeft dat je de levering heb ontvangen aan de verkoper. Maar tussen mij als koper en de verkoper is werkelijk totaal geen contact geweest.

Heb 1x iets verkocht, gewoon particulier, is netjes opgehaald door de hoogste bieder. (je krijgt gegevens van catawiki wie het moet zijn, heb het wel even dubbel gecontroleerd). Hij gaf aan dat hij het ontvangen had en 2 dagen later had ik het geld op mijn rekening staan.

Wel even goed kijken naar de bijkomende kosten. Was voor mij zeker 3 jaar terug dat ik beide transacties deed.

Wat mij nu opvalt en erg irriteert is dat je niet de koper bent, maar dat je maar af moet wachten of het je "gegund" wordt. Ja daaaaag, zet het dan niet op een veiling als je bang bent dat het niet genoeg opbrengt.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Catawiki.......

Post by FritsVrolijk »

mercury1970 wrote: Thu Jul 18, 2019 5:59 pm Gebakken lucht ?
Niemand een positieve ervaring?
Jawel een Corsa d met schade gekocht die niet meer de handel in kon zonder herstel voor een leuke prijs

Ding zelf opgeknapt en rij er nu mee maar over het algemeen is het drama en te duur


Las een leuk stukje van iemand die kunst kocht bij Troostwijk maar het bleken posters van de Action te zijn


En ja ze waren volgens Troostwijk getaxeerd :D en nee geen geld terug :boos:

Ken ook iemand de handelt op Bva en die laat mensen de prijs opdrijven om dat het anders te goedkoop de deur uit moet :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Catawiki.......

Post by FritsVrolijk »

Beschrijving

Aantal: 1
Productnaam: SD Geheugenkaart
Geheugen: 64GB

Conditie: Nieuw
Ter waarde van: € 59,95


Dingen kosten op Ebay nog geen 10 euro en ja exact dezelfde Chinese troep


Zo worden de mensen dus bestolen
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Catawiki.......

Post by Wilf »

BVA, daar heeft praktisch alles een openingsbod hoger dan de marktplaatswaarde :lol:

Catawiki doet het anders; die plempt heel MP vol met auto’s voor de vraagprijs van €1000 en dan staat er in de advertentie “Dit object wordt verkocht op Catawiki”.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Catawiki.......

Post by FritsVrolijk »

En mensen trappen er nog in ook


Je zou bijna zelf je meuk daar gaan verkopen

Ach ja beter een luie Ezel dan een domme Ezel :P
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Catawiki.......

Post by rene74monte »

stonden een poosje geleden iets van 25000 advertenties van hun op mp , geen lol meer aan
Chevclassic
Posts: 31
Joined: Thu Jul 09, 2015 7:22 am

Re: Catawiki.......

Post by Chevclassic »

Wilf wrote: Thu Jul 18, 2019 9:45 pm BVA, daar heeft praktisch alles een openingsbod hoger dan de marktplaatswaarde :lol:
Toevallig 2,5 maand geleden nog een auto via BVA aangekocht. Er vanuit gaande dat hij niet gegund werd voor dat geld, maar toch gekregen. 2 weken geleden op marktplaats gezet en binnen een week doorverkocht met een leuke marge. Is wel de 10.000+ euro categorie, wellicht dat daar minder animo voor is op BVA.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Catawiki.......

Post by Wilf »

Je kan altijd geluk hebben, maar dat komt zelden voor. Ik heb zelf ooit uit een heel groot faillissement delen gekocht voor redelijk weinig, ik had toen het geluk dat het faillissement zó groot was dat: 1. het te veel werk was om elk item los te verkopen en 2. iedereen als een gek ging bieden (boven marktwaarde) op de 200 exact dezelfde items op de eerste pagina’s waar deze items gegroepeerd stonden (deze stonden tussen ongerelateerde items).

Maar zoals gezegd, ook bij dat faillisement hadden de meeste items een openingsbod hoger dan marktwaarde (ook grote graafmachines, auto’s en trucks). Het volume hielp in dit geval bij deze handzamere items.
Chevclassic
Posts: 31
Joined: Thu Jul 09, 2015 7:22 am

Re: Catawiki.......

Post by Chevclassic »

Klopt, moet je een beetje geluk mee hebben. Maar als je vooraf weet wat de marktwaarde is, weet je ook wanneer je moet stoppen. Laat de rest maar verder bieden.

Denk dat je als medewerker bij BVA ook genoeg meemaakt tijdens de ophaaldagen. Op de dag dat ik mijn auto ophaalde waren er diverse kopers die nog ter plekke probeerden wat van het bod af te praten. De meeste natuurlijk van bepaalde komaf, maar blijft bijzonder.

Vind de gerekende veilingkosten wel wat aan de optimistische kant, daar kun je nog wel een bedrijfje voor starten en de helft hanteren.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Catawiki.......

Post by mercury1970 »

Bepaalde komaf....... zandnegers ? :D
Post Reply