Rockauto ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Rockauto ?

Post by FritsVrolijk »

mercury1970 wrote: Mon Jul 01, 2019 2:45 pm Ik krijg een SMS (?) van Fedex dat ik een import charge van 26.93€ moet betalen en dat ik naar een site moet gaan...... sounds Fishy......
Iemand daar mee bekend? Neem aan dat ik op een andere manier benaderd ga worden voor deze kosten?
Rekening komt gewoon via de post Dont Pay
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rockauto ?

Post by mercury1970 »

OK thanks, grappige is dat ik vandaag een tig pakketjes van Rockauto heb ontvangen !
Geen rekening niets erbij..... en supersnel, volgens mij 7 dagen ? Ongelofelijk.
Heb nu ook veel koelkastmagneetjes om te ruilen. :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Rockauto ?

Post by Wilf »

FedEx belt normaal. Of post.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Rockauto ?

Post by SRB12 »

Via DHL heb ik dat wel gehad. Als de link naar fedex.com stuurt zal het wel kloppen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Rockauto ?

Post by Wilf »

Ben vandaag nog gebeld door DHL en een andere afhandelaar (laatste was voor Chinees high end spul, want dat is daar óók te koop en die versturen niet gratis - die hadden een telefoonnummer uit Arnhem of all places). Bij Rockauto krijg ik ook vaak post ipv een telefoontje, meestal een week later, met de douanerekening.

Ik heb ook wat besteld uit Canada van de week, dat ging verbazingwekkend snel en goedkoop (geen absurde US verzendkosten). Was binnen een week in huis.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rockauto ?

Post by mercury1970 »

Helder verhaal, maar waarom zou ik nog de douane betalen als ik mijn spullen al heb ? Vroeger was het betalen, anders krijg je je spullen niet.
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Rockauto ?

Post by fury 74 »

Je kan onderaan bij de meeste Prepaid Tax aanvinken is goedkoper en heb je al dat gedoe niet dat je aan de deur of achteraf nog moet betalen
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Rockauto ?

Post by Crash »

Ja vooraf betalen is goedkoper, voorbeeldje net wat onderdelen besteld by summit en via het global shipping program maar 40usd hoeven betalen voor import duties and taxes.
Maar wilde het wat sneller hebben dus DHL geselecteerd en zonet ff 95,- euro afgetikt.

Geduld hebben beloond
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rockauto ?

Post by mercury1970 »

@Wilf: Welke canadese site is de moeite waard dan ?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Rockauto ?

Post by Wilf »

Was gewoon op eBay maar ik ken wel deze Canadese site: kijiji.ca
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rockauto ?

Post by mercury1970 »

Thanks, zal eens kijken.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Rockauto ?

Post by Wilf »

Ook mooi… https://www.kijiji.ca/v-classic-cars/ma ... nFlag=true

Is alleen geen onderdeel maar een complete wagen 😅
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rockauto ?

Post by mercury1970 »

Mooie sloep !
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Rockauto ?

Post by capricelimburg »

mercury1970 wrote: Mon Jul 01, 2019 8:37 pm Helder verhaal, maar waarom zou ik nog de douane betalen als ik mijn spullen al heb ? Vroeger was het betalen, anders krijg je je spullen niet.
Dat is de inklaring van PostNL, die laten alles eerst 3 weken in een depot liggen en gaan dan rustig inklaren en dan moet j betalen bij de bezorging. FedEx bezorgt gewoon direct en je krijgt naderhand een factuur voor de doune en inklaringskosten (ze hebben je naam en adres dus ze weten je wel te vinden voor de factuur/incasso/knokploeg)

Heb een keer gehad dat (ondank pre-pay customs) bij moest betalen, dat kan zijn als je teveel verschillende soorten produkten besteld waardoor er meer inklaringskosten zijn dan normaal (navraag gedaan bij FedEx hierover). Je krijgt dan gewoon een factuur thuisgestuurd.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Rockauto ?

Post by FritsVrolijk »

capricelimburg wrote: Fri Jul 12, 2019 3:57 pm Dat is de inklaring van PostNL, die laten alles eerst 3 weken in een depot liggen en gaan dan rustig inklaren en dan moet j betalen bij de bezorging. FedEx bezorgt gewoon direct en je krijgt naderhand een factuur voor de doune en inklaringskosten (ze hebben je naam en adres dus ze weten je wel te vinden voor de factuur/incasso/knokploeg)

Heb een keer gehad dat (ondank pre-pay customs) bij moest betalen, dat kan zijn als je teveel verschillende soorten produkten besteld waardoor er meer inklaringskosten zijn dan normaal (navraag gedaan bij FedEx hierover). Je krijgt dan gewoon een factuur thuisgestuurd.
DHL Is echt een bagger bedrijf zit nu al 6 weken te wachten en nog niks Nu gaat Rockauto het maar weer opnieuw versturen
Post Reply