Voor wat betreft het technische deel maakt dit inderdaad niets uit, als een gasauto niet op benzine loopt dan wordt het inderdaad alleen een opmerking op het formulier.
Voor wat betreft het bureaucratische deel maakt het wel uit, niet op benzine lopen is blijkbaar wat anders als geen benzine aanwezig.
Men moet tegenwoordig de RDW-voertuiggegevens raadplegen i.p.v. de autopapieren, in mijn geval stond bij de RDW als 1e brandstof gas en 2e brandstof benzine geregistreerd.(op de autopapieren waar vroeger op gecontroleerd werd stond wel alleen gas vermeld)
En aangezien de benzine dus niet op de auto aanwezig was maar wel op de gegevens vermeld stond is de auto dus afgekeurd omdat de auto niet in overeenstemming was met de vermelde voertuiggegevens van RDW.
Navraag bij RDW keurstation Almelo bleek dat dit inderdaad wel een terecht afkeurpunt was die de laatste 2 jaren vaker voor kwam, en ik moest dus even dezelfde procedure gaan volgen als de procedure voor uitbouw lpg en daar een afspraak voor plannen.
Kosten € 54,=, en ze hebben bij de RDW-keuring ook gelijk de nog onbekende gegevens (spoorbreedte voor/achter, wielbasis, motorinhoud, motorvermogen, aantal zitplaatsen) opgemeten/gecheckt en de auto opnieuw gewogen.
Het was eventjes een rompslomp om dit tussen m'n drukke dagelijkse bezigheden door te regelen maar bij de RDW-keuring werd verder helemaal niet moeilijk gedaan... wat ze niet konden meten hebben ze op het internet eventjes opgezocht aan de hand van bouwjaargegevens/chassisnummer, en na wat aanwijzingen van mijn kant betreffende de motorcode (motor is afkomstig uit een '69 Buick GS 350 i.p.v. een '70 Jeep Wagoneer) hebben ze het motorvermogen ook geregistreerd op 224 kW i.p.v. de originele 169 kW.
Een dag later waren de gegevens al aangepast in de RDW-bestanden, en toen kon m'n apk-boer de auto ook weer als goedgekeurd afmelden... en de nieuwe kentekencard lag 2 dagen daarna ook in m'n brievenbus.