Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by tonafoto »

Ik heb vandeweek een Mercury Monarch sedan uit 1975 gekocht.

Auto komt origineel uit België, dus komt hier zonder kenteken naartoe. Hij wordt morgen in Rotterdam afgeleverd.
Dan een afspraak maken bij de RDW en maar hopen dat ze de registratie kunnen herleiden. Dan kan ik zelf mijn APK gaan regelen.
Als de RDW die registratie niet tegenkomt, dan gaan zij de wagen keuren, en dan komt ie er waarschijnlijk niet doorheen.
Maarja, ik heb er niet al te veel voor betaald, en heb 'm als een project gekocht, dus ik kan me er geen buil aan vallen.

Er ligt een 4.1 Liter 6 cilinder in lijn motorblok in, en dat liep prima tijdens de proefrit, en klonk ook nog wel oke.
Hij loopt nu enkel op benzine, maar ik zal er een simpele gasinstallatie in laten bouwen. Ik twijfel nog om dan de benzinetank te vervangen door een gastank en helemaal over te gaan op gas.

Het skai = vinyl dak moet er af ivm de bubbels eronder. Dat wordt plamuren of lassen, ben ik bang. Daarna komt er een nieuw skai dak op, in de kleur creme.

De wagen is in een hele opvallende kleur blauw (echt BLAUW) gespoten, maar volgens mij was de autospuiter dronken ofzo. Niet al te netjes, dus. Ik ga 'm strak maken, en dan laat ik 'm in mat donkerblauw dippen. Ik heb dat matte donkerblauw ook wel eens gezien bij Tesla's, Jaguars en gisteren nog bij een Volvo en ik vind dat wel mooi.

De oude vloerbedekking moet er worden uitgesloopt, en dan moet er nieuwe in. Iemand een adresje in Rotterdam en omgeving?

De stoelbekleding is nog netjes. Zwart leer.

Het interieur is plastic met een houtprintje...vreselijk. Het hele dashboard en delen van de deurbekleding laat ik in dezelfde kleur dippen als de buitenkant.
Maarja, dit zijn allen nog maar plannen, maar ik zal af en toe wat posten over de vorderingen.

Ton
Last edited by tonafoto on Mon Apr 29, 2019 12:30 am, edited 2 times in total.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by grandmaster n »

Gefeliciteerd met je aankoop!

gr
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by peerke »

Hoi. Die stond op marktplaats toch? Denk dat ik de wagen wel ken. Zou hem gewoon op benzine houden. Leuk model!
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by tonafoto »

Hi Peerke, waarom zou jij hem op benzine houden? Ik wil er een daily driver van maken, dus is een gasinstallatie wel de investering waard, denk ik..
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by hemi »

tonafoto wrote: Sun Apr 28, 2019 3:18 pm Hi Peerke, waarom zou jij hem op benzine houden? Ik wil er een daily driver van maken, dus is een gasinstallatie wel de investering waard, denk ik..
Dan is een gasinstallatie snel terug verdiend :D
Heb je foto's?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by rene74monte »

hey , ben ook wel benieuwd naar foto`s , en dat dak is vinyl en geen skai , denk ik zeg het maar even voordat je er straks skai op gaat plakken :-) :-)
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by tonafoto »

Skai = Vinyl. Bedankt. Foto's komen er in de loop van de volgende week aan.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by Corp »

Ja skai is een merknaam (bestaat nog steeds) dat een synoniem is geworden voor kunstleer. Het is vinyl bekleed stof. Dat bedoelen ze met vinyl dak ook. Vinyl is een plastic soort. PVC. PolyVINYLchloride 😊
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by rene74monte »

precies , vinyl is ook mooi warm te maken om het over hoeken heen te trekken
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by tonafoto »

Image
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by tonafoto »

Image

Image

Image

Image

Image
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by hemi »

:thumbs: Ziet er keurig uit voor z'n leeftijd
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by MarkV »

Leuk model, mooie velgen ook.
Hij is inderdaad wel erg blauw ;) !
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by rene74monte »

die stoelen !!! geweldig man
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by Wilf »

Lijkt wel een MAACO special 😅 ($499 paint job)

Zo’n lijn 6 moet toch wel 1:10 kunnen rijden, dan zou ik ook lpg niet overwegen (veel SUV’s halen dat niet eens).
Post Reply