Chassisverzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Chassisverzekering

Post by Wilf »

Dit weekend haal ik een auto op uit het buitenland. Op een buitenlands kenteken verzekeren gaat niet en veel verzekeringen zijn gestopt met (of deden al nooit aan) verzekeren op chassis. Welke verzekering doet dat nog wel? Gaat om za+zo. Mijn eigen verzekering verzekert wel de rit straks naar RDW op tijdelijk kenteken maar daar heb ik nu niks aan 😅
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Chassisverzekering

Post by Nick_nl »

Ik heb ooit (2009) een verzekering op buitenlandskenteken gehad. Dit was via rialto, zeg maar de normale jaarpremie voor een maand.
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Chassisverzekering

Post by jelmoer »

Kijk hier eens of je wijzer wordt..

https://www.independer.nl/autoverzekeri ... BYQAvD_BwE
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Chassisverzekering

Post by muddy bandit »

Buitenland is een ruim begrip.
In Duitsland kun je bij mijn weten nog wel een export kenteken regelen incl. verzekering, maar wel even navragen of die verzekering ook buiten de duitse grenzen nog geldig is.
Ik zet een importauto liever op een aanhanger, dan heb je geen last met dat verzekering gedoe.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chassisverzekering

Post by Wilf »

Thanks, ik zie op Independer dat Diks genoemd wordt, volgens mij heb ik die naam ook vaker voorbij zien komen op dit forum in het verleden.

De auto is voorlopig op papier en verzekering van de vorige eigenaar maar ik weet niet hoe moeilijk ze in NL zijn als ik daar zou rijden zo. Ik heb in ieder geval de tijdelijke ontheffing voor BPM en MRB op zak, want dat is het belangrijkste struikelblok met rijden in NL met een buitenlands kenteken begreep ik.
Post Reply