pech, kan ook

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Pica
Posts: 47
Joined: Sat Mar 04, 2017 6:45 pm

pech, kan ook

Post by Pica »

Gisteren onder het rijden een waterslang lekgeraakt. Ik heb een Pontiac firebird. Merkte dat de temperatuur van de motor in het rode bereik kwam. Fout, had ik nog nooit gezien. Maar het regende en was donker, wilde niet op de vluchtstrook stilstaan. Na enige kilometer een afslag, dus die genomen. Aan het eind van de afslag bij een stoplicht rookte de motor al. Dus ik meteen gestopt bij een bushalte en anwb gebeld. Was er al na 20 minuten. Oordeel: kapotte koelleiding. Maar hij kon het niet ter plekke repareren, heeft hij wel geprobreerd, maar vergeefs. Dus sleepdienst. War er ook na 15 min. Auto opgeladen en naar de sleepdienst basis. Daar stond een leenauto klaar, kon ik naar huis rijden. Was nog een uur rijden weg.
Alles goed gegaan. Auto word morgen naar mijn garage gebracht. Kan gerepareerd worden, is alleen maar een waterslang. Ik ben goed naar huis gekomen.
Maar…. Ik ben altijd heel precies over mijn auto. Niemand mag hem rijden. Geef mijn sleutels nooit af. Ik hou van hem en wil van hem zorgen, wil Dat hij ouder word als 26 jaar nu.
Dus is nog steeds moeilijk dat mijn auto en sleutels nu in vreemde handen zijn. Vertrouw op hun, maar zij hebben niet de zelfde binding met deze auto als ik.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: pech, kan ook

Post by boyanka »

Aan de andere kant bekeken, je rijdt wel door met een temperatuur meter in het rood. Je neemt het risico dat jij je lagerschalen en zuigerveren om zeep hebt geholpen.
Tevens indien je een automatische bak hebt dat je olie ook te heet geworden is en dat je die dan ook nog even kan reviseren
Pica
Posts: 47
Joined: Sat Mar 04, 2017 6:45 pm

Re: pech, kan ook

Post by Pica »

Leuk, maar als ik van anchter word aangereden op de vluchtstrook, bij donker en regen, is de schade nog groter. Mijn gok is beloond. Niet grote schade. Hij start en rijd nog. nu nog repareren, en over een week rij ik weer
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: pech, kan ook

Post by RobDodge »

Als ik jou was.. zou ik dan naar jou garage gaan die koelslang halen, en terug rijden met je leen auto. Slang monteren, koelloeistof bij vullen en gaan met die banaan.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: pech, kan ook

Post by MotiV8 »

En nu maar hopen....
Dat je koppen niet krom zijn,
Dat je koppen niet gescheurd zijn,
Dat je koppakkingen nog heel zijn.

Oja, je thermostaat vind zo'n temperatuur klapper vaak ook niet fijn.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: pech, kan ook

Post by MarkV »

Dus is nog steeds moeilijk dat mijn auto en sleutels nu in vreemde handen zijn.
Kan ik me heel goed voorstellen, heb daar dan ook meerdere negatieve ervaringen mee.
O.a even met ruim 200 km/u over de weg (zag ik achteraf op de BC, helaas waren de betreffende monteurs niet geflitst, dan hadden ze de baas wel wat uit te leggen), diverse keren lichte schade die dan natuurlijk ontkend werd (''dat was al zo''). Kreeg vorig jaar mijn dagelijkse auto zelfs terug met een kras aan de binnenkant van de voorruit (!), precies in het zicht, zo irritant dat ik de ruit heb moeten laten vervangen.
Minst erg maar toch irritant; olie-handafdrukken in je interieur en binnenkant deur.
Nee, ik geef mijn auto liever niet uit handen :D
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: pech, kan ook

Post by rene74monte »

ja , je hoort soms de meest idiote verhalen over monteurs van garages , zou het ook niet graag uit handen geven , de garage bij ons in de buurt is de enige die ik er mee vertrouw , en inderdaad , als je blok aan de kook komt dan moet je niet een eind door rijden , dat is niet slim , kan met hele oude auto`s wel maar met die alu zooi kan dat niet
Pica
Posts: 47
Joined: Sat Mar 04, 2017 6:45 pm

Re: pech, kan ook

Post by Pica »

Auto terug van de garage. Geen schade, heb op tijd gestopt. Heb ook een betrouwbare garage
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: pech, kan ook

Post by rene74monte »

dat is goed nieuws , heb je geluk gehad denk ik
Post Reply