Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1278
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk » Wed Dec 20, 2017 4:45 pm

Corp wrote:
Wed Dec 20, 2017 12:07 pm
Ook leuk. Motor bouw topics. Veel te weinig hier.

Zelf aan t knutselen met...

https://ibb.co/c4SFjm
https://ibb.co/bVGKAR
https://ibb.co/hgULjm
Jij bent ook de man die we te vriend houden hoor haha

User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12947
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by BigBlockMopar » Wed Dec 20, 2017 10:51 pm

Als men eenmaal weet dat je een beetje serieus aan die Chevy-meuk wil sleutelen heb je niet snel een gebrek aan vrienden... Die gasten maken alles stuk! :D

FritsVrolijk
Posts: 1278
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk » Wed Dec 20, 2017 10:59 pm

Wie die gasten die er mee rijden of die gasten die eraan sleutelen :D

muddy bandit
Posts: 437
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by muddy bandit » Thu Dec 21, 2017 12:10 am

Corp wrote:
Wed Dec 20, 2017 7:52 am
Komt er voor dat geld nog wat performance bij (wat bij die buick dingen nogal wat voeten in de aarde heeft) behalve de gebruikelijke jokkebrok inlaat enz?
T is en blijft een lichtgewicht blok... en vierkant ook nog. Om in originele staat te brengen met wat pep ok. Om nou los te gaan met performance spul... beetje jammer geld.
In principe originele staat met wat pep, en dan nog wat aanpassingen i.v.m. de smering in de koppen.
De Wagoneer hoeft geen strepentrekker te worden, ik wil hem gewoon zoveel mogelijk in perfecte en originele staat terug brengen en houden.
Verder is het vermogen wat zo'n gezond 350 Buick blok geeft toch al aardig wat meer als wat die later gemonteerde 360 AMC blokken leveren, dus dan vind ik het wel prima... waarom nog 400 pk uit een blok gaan persen als er toch een ezel achter het stuur zit? :D

Ik zit er nu al 2 jaar tegen aan te hikken om dat blok eens aan te pakken maar door tijdgebrek en ruimtegebrek komt het er telkens niet van... heb nu besloten om het maar allemaal te laten doen, want anders komt het nooit klaar.


Maar nu even weer terug naar het topic blok.

Corp
Posts: 4751
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by Corp » Thu Dec 21, 2017 8:08 am

Aso duur zeg. Dymotrack of post en dros? Die laatste vraagt ook iets in die orde voor revisie van simpele 327. Hergebruik muv zuigers en nokkenas/stoters. Gewoon stock rebuild. Je betaalt daar dik voor een vmboer die met een knikkerbusje vht je shit oranje staat te blazen en bij inspectie blijkt de oil separator te missen en zit er geen dichtpasta aan de inlaatbouten.

Voor 6500 kun je heel wat leuks bouwen. Ok je moet t leuk vinden en je hebt nogal wat gereedschap nodig...maar je kunt nooit teveel gereedschap hebben.

Voor LS motoren alleen al (nog niet eens de tec2/candy of hp tuners erbij)

https://photos.app.goo.gl/h42AIFbrIFvKAsz83
Last edited by Corp on Thu Dec 21, 2017 5:37 pm, edited 1 time in total.

FritsVrolijk
Posts: 1278
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk » Thu Dec 21, 2017 5:21 pm

Maar voor eenmaal gebruik is al deze tools kopen net ff te gek misschien ???

Corp
Posts: 4751
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by Corp » Thu Dec 21, 2017 5:39 pm

Ja natuurlijk

https://m.ebay.com/itm/KENT-MOORE-TOOL- ... 2089228403

En die is gebruikt en mist de adapter voor micrometer om nokkenas te klokken

FritsVrolijk
Posts: 1278
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk » Thu Dec 21, 2017 6:22 pm

Dat bedoel ik dus je bent toch afhankelijk van iemand met de juiste Tools

Denk dat mocht het nodig zijn

Jou een offerte laten maken of een blok uit de Krat :D

Corp
Posts: 4751
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by Corp » Thu Dec 21, 2017 6:55 pm

Ik moet er maar net zin in hebben he.

FritsVrolijk
Posts: 1278
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk » Thu Dec 21, 2017 8:26 pm

Ha ha hoop dat het niet nodig is Corp en was maar een grapje


Snap dat je altijd de pineut bent als je handig bent

Hoop in mijn geval dat ik eerst ff een tijd kan toeren zonder teveel geleuter :idea:

muddy bandit
Posts: 437
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by muddy bandit » Thu Dec 21, 2017 10:31 pm

Corp wrote:
Thu Dec 21, 2017 8:08 am
Aso duur zeg. Dymotrack of post en dros? Die laatste vraagt ook iets in die orde voor revisie van simpele 327. Hergebruik muv zuigers en nokkenas/stoters. Gewoon stock rebuild. Je betaalt daar dik voor een vmboer die met een knikkerbusje vht je shit oranje staat te blazen en bij inspectie blijkt de oil separator te missen en zit er geen dichtpasta aan de inlaatbouten.

Voor 6500 kun je heel wat leuks bouwen. Ok je moet t leuk vinden en je hebt nogal wat gereedschap nodig...maar je kunt nooit teveel gereedschap hebben.

Voor LS motoren alleen al (nog niet eens de tec2/candy of hp tuners erbij)

https://photos.app.goo.gl/h42AIFbrIFvKAsz83

Gewoon een degelijk en ouderwets lokaal revisiebedrijf waar ik al heel goede ervaringen mee heb en ook vertrouw... die gast reviseert zelfs spul waar de meeste revisiebedrijven niet eens meer aan durven te beginnen.

En wat is duur... als ik 2 weken aan de Wagoneer ga sleutelen ligt m'n toko ook 2 weken stil en mis ik die 2 weken inkomsten.
Daarmee wordt het financiële plaatje voor mij al snel lood om oud ijzer, dan kan ik beter blijven doen waar ik goed in ben en een ander laten doen waar die goed in is... dus breng ik de Wagoneer gewoon weg en haal hem wel weer op als die klaar is.

En uit ervaring weet ik dat je ook teveel gereedschap kunt hebben... gereedschap wordt namelijk pas nuttig als je er ook mee om kunt gaan. ;)

Post Reply