Recente auto importeren, BPM ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Recente auto importeren, BPM ?

Post by mercury1970 »

Wil een recenter gebakje voor mijn vriendin importeren uit D of B en ben er achter dat de BPM berekenen nu iets voor raketgeleerden is geworden tov vroeger..... :x
Er zijn honderden burootjes die dat voor je willen doen, maar er zit een aantal tussen die dat vervolgens niet correct doen en dan betaal je de hoofdprijs aan BPM.
Om dat risico te verkleinen wil ik vragen of iemand recent een auto uit de buurlanden heeft ingevoerd en mij een bedrijf kan aanbevelen ?
Alvast bedankt.
PS Ik wil alleen de BPM aangifte laten doen, vervoer e.d regel ik zelf.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by FritsVrolijk »

SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by SRB12 »

Nee, dat is een leuke indicatie, maar niet precies genoeg.
Bpm is op zich goed zelf te doen, maar het is wel een werkje. Ik stond op het punt om een auto te importeren, totdat ik tegen een goede in Nederland aan liep, zodat ik het niet heb doorgezet. Maar ik wilde zelf de bpm aangeven.
De grote truc is dat jij zelf mag bepalen welk bpm regime je gaat gebruiken. Uiteraard wel een regime dat de auto ook echt bestond. Bijna elk jaar verandert er namelijk wel iets, dus er is keuze. Voorbeeld, je wilt een auto uit 2010 importeren, dan mag je elk regime vanaf 2010 gebruiken. Dus kies je de goedkoopste.
Dan moet je nog de waarde bepalen van de auto. Als ik het goed heb onthouden kon dat op drie manieren. Taxeren (meer bedoeld voor exclusieve auto's), auto telex meende ik en de ANWB koerslijst. Ook daar kies je de meest gunstige - wel eerlijk ivm opties op de auto. Vervolgens moet je de verschillende combinaties uitrekenen en voila, rest bpm is bekend. En die verschillen kunnen best groot zijn.

Mocht je het toch nog willen laten doen kan ik je niet verder helpen :-)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by mercury1970 »

Ik heb bedrijven gezien die een BPM aangifte voor je doen voor € 79, voor zo'n bedrag neem ik niet het risico dat ik een naheffing krijg of veel te veel BPM moet betalen. Vandaar de vraag naar een betrouwbaar bedrijf, maar uiteraard bedankt voor de reactie's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by FritsVrolijk »

http://www.usa2ned.com/?page_id=274


Dat is een forum lid hij zou je toch verder moeten kunnen helpen ik zeg ook maar wat he
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by Jeroen_Sp »

Ik meen me te herinneren dat er een aantal verschillende manieren zijn om BPM te berekenen. Maatje van me heeft een autobedrijf en die laat de "schade" op de auto altijd taxeren en neemt dat mee in de waardebepaling. Zo betaald hij minimaal aan BPM. Hoe het precies zit weet ik helaas niet.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by SRB12 »

Ja dat klopt. Mijn overbuurman doet dat ook. Schade, rapportje maken, veel minder bpm betalen. En daarna in de avonduren auto repareren en verpatsen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by Jeroen_Sp »

De schade bij hem zijn dan alleen minimale krasjes, parkeerdeukjes en steenslag. Dat soort dingen. Scheelt enorm in de kosten
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by MarkV »

De schade bij hem zijn dan alleen minimale krasjes, parkeerdeukjes en steenslag. Dat soort dingen. Scheelt enorm in de kosten
Dat is waarschijnlijk dan ook de enige manier om goedkoper uit te zijn; tegenwoordig scheelt het zo weinig om zelf een auto te importeren dat het de moeite niet meer waard is. Koop je een jonge auto koop dan een demo, bij een beetje auto (dik Duits) scheelt je dat zo 20K en de auto is dan nog geen half jaar oud. Zelf op die manier 23K bespaard.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Recente auto importeren, BPM ?

Post by mercury1970 »

Klopt misschien voor een recente auto, ik ben aan het shoppen voor een 2010 Swift e.d, komt op €2000 verschil, dan moet ie nog op kenteken en BPM, dus ga er zeker van uit dat ik 1500 bespaar, weet niet hoe jij in de slappe was zit, maar ik moet daar zeker 2 maanden voor werken.... :) geintje !
Post Reply