Totale kosten importeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
debruin
Posts: 6
Joined: Sat May 20, 2017 3:35 pm

Totale kosten importeren

Post by debruin »

Ik kan nergens vinden wat de totale kosten voor importeren uit de VS is. Dit is met belasting, vervoer en alles wat er bij komt. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Kosten staan op onze site http://www.usa2ned.com/?page_id=274
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Image


Voorkom je zo invoerkosten en btw afdracht met een Truck afgeladen met onderdelen
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

FritsVrolijk wrote: Mon May 29, 2017 5:29 pmVoorkom je zo invoerkosten en btw afdracht met een Truck afgeladen met onderdelen

Nee, tenminste niet bij ons, spullen gingen vroeger regelmatig mee in een bak van een truck of Van, maar alles stond op Bill of Lading en er word steeds meer containers gescand aan beide kanten van de plas :?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Dacht ik al je zou ook eens mazzel moeten hebben in dit auto onvriendelijke land



Bedankt voor je antwoord
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

Scheelt denk ik wel verschepingskosten. Komt nog zelden voor dat ik iets koop met een waarde hoger dan de shipment, btw en inklaring. Zelfs over 70 jaar oude verroeste onderdelen mag je 21% plus €13,- aftikken óver het aankoopbedrag mét verzendkosten (die al extreem zijn in de VS).
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Kleine onderdelen zijn te duur voor containers vanwege de hoge vaste kosten, aan alle kanten worden het duurder gemaakt en steeds meer regels, vrije handel is ver weg.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

Komt door al die vrijhandelsverdragen die alleen maar goed zijn voor multinationals…
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by gerrutcamaro »

Vrijhandel in combinatie met globalisering is de doodsteek voor een groot deel van de (westerse) middenklasse.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Het is inderdaad alleen goed voor multinationals, kleine bedrijven kunnen de hoge kosten niet meer doorberekenen, word te duur allemaal.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nou komt mijn Pick up voor 1600 dollar vanuit Oregon naar de haven Rotterdam vindt dat nog wel meevallen allemaal
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by gerrutcamaro »

Wacht maar op de rekening hier in NL
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

FritsVrolijk wrote: Wed May 31, 2017 9:07 pm Nou komt mijn Pick up voor 1600 dollar vanuit Oregon naar de haven Rotterdam vindt dat nog wel meevallen allemaal

Agenten rekenen tegenwoordig rond de 600 euro handling en daarnaast invoer en BTW, dat zal erbij komen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

Ik betaalde 3 jaar geleden 1650 van New York naar Rotterdam en de gesloten transporter van SC naar NY was 2000 dollar maar dat betaalde de verkoper van de auto ("I insist it should be transported by a closed truck" was zijn bericht). Dus idd verschepen op een boot valt best mee. Handling fees waren volgens mij idd zoiets wat Hans zei en van Lelystad naar mijn huis was een extra 300 euro.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Ja het viel mij ook alles mee dat verschepen


Alleen is het me nog niet duidelijk hoe verder als de Pick up straks in de haven staat


Zie je denken das lekker slim haha maar een vriendin help me met deze Pick up importeren en die doet flauw ze zegt je ziet het straks wel als hij in de haven staat


Heb ik weer zucht
Last edited by FritsVrolijk on Thu Jun 01, 2017 4:25 pm, edited 1 time in total.
Post Reply