Totale kosten importeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

In de VS kennen ze in de meeste gebieden geen APK dus wat ze daar een prima daily driver noemen kan hier als wrak gezien worden. Je kan zeker geluk hebben, ik heb ook een auto 'blind' gekocht op vertrouwen en hij was precies zoals de verkoper zei, maar toch zat er nog wel iets werk in voor onze RDW-eisen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Ja het gaat nu om de geluk factor ik weet het

Maar me gevoel was oke bij deze verkoper en meer is er dan niet

Hoop alleen een set nieuwe dimlichten en dan moet het volgens mij wel aardig kloppen voor een ritje RDW


Zo niet hoor ik het graag natuurlijk
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

sjak_brak wrote: Fri Jun 02, 2017 10:04 pm Is wel iets meer dan dat hoor.

Iemand moet de container van de boot plukken, sorteren op het haventerrein, vervoeren van haventerrein naar opslaglocatie, lossen, lege container afvoeren etc.

Daarnaast mogen niet-ingeklaarde goederen niet zomaar het vrije verkeer in. Zolang de inklaring niet rond is, en de goederen adminsitratief niet zijn vrijgegeven, dan mogen ze uitsluitend opgeslagen staan bij specifieke vergunninghouders. Dit oa zodat de goederen beschikbaar zijn voor eventuele controle door de douane.

Het is dus geen onnodig stallen, het is onvermijdelijke opslag. Komt omdat je een goed uit een derdenland hebt gekocht.

Verbaas me er trouwens over dat je hier nu pas allemaal achter komt. Impuls-aankoopje? :)
Nee hoor geen impuls aankoop Maar mijn andere USA oldtimer was even naar schiedam bellen teveel betalen en de auto in Schiedam ophalen



Nu alles zelf geregeld wat minder moeten betalen maar dan zie je dingen die je vroeger niet zach en gewoon had betaalt
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Arjan2 »

FritsVrolijk wrote: Tue Jun 06, 2017 9:08 pm En volgens verkoper mankeert de auto niks

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik ken deze uitspraken helaas...
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

We gaan het zien welke optie heb je anders ff naar de USA vliegen now way haha

Zal eerlijk verslag uitbrengen als hij hier is en vertellen of mijn instinkt me heeft bedrogen ik zeg dat het een toppertje is


En kon hem al verkopen met een meer dan redelijke winst marge maar we houden hem zelf als hij is zoals ik hoop


Verder waren er nog een hoop bieders op deze Truck en als je er een in Nederland koopt kun je ook een Baggerboot kopen het blijft natuurlijk allemaal ouwe meuk :lol:


Waar ik verder niks van begrijp is de achterlijke prijsverschillen in Trucks dat gaat van 2000 Dollar tot oneindig en als ik dan naar de verschillen in Trucks kijk zie ik niet waarom de ene 10.000 Dollar moet kosten en ze voor de andere Truck zonder zich te schamen 23.000 Dollar durven te vragen :eek:


Snap dat een complete restauratie meer kost dan een oud gebakje waar niks aan gedaan is maar zie vaak Pick ups van de zelfde kwaliteit en dan enorme prijs verschillen
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

Kan zijn door geldwolven (Discovery-hype) maar ook technische updates die je niet ziet onder het plaatwerk. Vaak if it's too good to be true… laatst nog iemand die ik ken nat gegaan op een geïmporteerde auto die mooi was op foto's :(
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Tja thats all in the game

Zal het tegendeel bewijzen wacht maar haha beetje vertrouwen in de mens houden hoor oké ik weet dat is moeilijk
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

Ja, had ik ook met de mijne, is ook goed gegaan. Alles wat er mis was was óf door strengere eisen in NL óf iets wat de vorige eigenaar niet kon weten. Ik kocht mijn auto van een oud tekenleraar die hem wegens gezondheidsredenen verkocht. Heb nog leuk contact met hem gehad voor en na. Is al wel weer 2 jaar geleden, geen idee of ie nog leeft…
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Dan moet u hem ff mailen en vragen of alles goed met hem gaat

En strengere eisen in Nederland voor een auto uit 1971 denk dat dat wel los zal lopen in 1971 hadden we Jesse klaver nog niet die ons uit de auto wil hebben
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

Die man heeft niks met computers, kon alleen bellen en snail mail :P Mijn auto komt uit 1949...
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

1949 Dat is een echte oldtimer haha


Een voordeel geen apk meer en je mag er de stad mee in
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Wilf wrote: Wed Jun 07, 2017 9:44 pmlaatst nog iemand die ik ken nat gegaan op een geïmporteerde auto die mooi was op foto's :(
Je kan een inspectie bedrijf inhuren maar vind men vaak te duur, prijzen variëren van 200 tot 400 USD maar je bouwt wat zekerheid in. Snap trouwens niet dat mensen vaak de auto pas bij aflevering zien, wij sturen foto's naar de klant van de loods in Amerika. De auto's die soms tegen vallen zijn de opgeknapte, duurdere auto's hebben we ervaren, word een hoop gerotzooid in de USA.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Totale kosten importeren

Post by sjak_brak »

Texas Boy wrote: Thu Jun 08, 2017 8:04 am Je kan een inspectie bedrijf inhuren maar vind men vaak te duur, prijzen variëren van 200 tot 400 USD maar je bouwt wat zekerheid in. Snap trouwens niet dat mensen vaak de auto pas bij aflevering zien, wij sturen foto's naar de klant van de loods in Amerika. De auto's die soms tegen vallen zijn de opgeknapte, duurdere auto's hebben we ervaren, word een hoop gerotzooid in de USA.
Beide punten eens.

Ik denk dat je voor je het geld al overmaakt een goed algemeen beeld moet kunnen hebben van de wagen. Als de wagen echt zo goedkoop is dat het niks uitmaakt, dan is dat uiteraard een bewust risico waarvoor men kiest. Maar de praktijk is vaak dat mensen zo geil als een bok met zeven pikken worden als ze hun droomwagen denken te zien voor een prikkie... en dan gaat het wel eens mis :)

Zowel in NL als in US geldt dat een wagen in originele lak makkelijker is in te schatten dan eentje die (recent) is overgespoten.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Totale kosten importeren

Post by Jeroen_Sp »

Wat hans aangeeft inderdaad, of er zelf even heen vliegen. Zo duur is een ticket ook niet meer. Leuke korte vakantie en zekerheid of de auto is zoals je wilt.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nou dan heb ik goed nieuws Sjak en weet dat je het goed bedoelt dont kil me


Maar mijn Pick up is van de derde eigenaar en staat nog in de originele lak


En ik wil dat risico wel lopen hier betaal je je ook scheel voor een goede Pick up en wees eerlijk alles is te maken


Fijne avond allemaal
Post Reply