Totale kosten importeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

https://www.marlog-car-handling.eu

Als je nu weet dat zij de afhandeling doen dan ben je al een heel eind, hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nou dat weet ik dus niet zeker zie je denken lekker suf maar weet niet of dat zo afgesproken is met die vriendin die onderhoud het contact met die transporteur
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

FritsVrolijk wrote: Sat Jun 03, 2017 9:50 amMaar ook wel weer leuk ben benieuwd wat nou de besparing zal zijn met de offerte die uit schiedam kwam laat het je nog weten

Dacht dat ik ergens 2600 euro las, is dat de de totale offerte, dus inland Amerika, zee transport, kosten NL want je bent straks ook zo'n 2600 euro kwijt afhankelijk waarde auto.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nou het gezeik is al begonnen haha eerst een offerte van 1650 levering haven Rotterdam en nu rekening van 1900

Vriendin is aan het mailen met de vervoerder kijken wat hij te melden heeft zo jammer weer dit .


Als bedrijven geld ruiken gaan alle remmen los geld het slijk der aarde zucht
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Slordig, vond 1650 ook al erg goedkoop, pickup vanuit Oregon is snel 1900 USD alleen transport
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nou deal is deal heb het in de email staan dus hij zoekt het maar ff uit



En het mooiste is ik kreeg nog een Nederlander aan de telefoon ook echt weer een Hollandse rot streek haha
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Siemi »

Hier staat ook een compleet uitgewerkte auto die in 2010 door mij is geïmporteerd. http://usa-auto-import.nl/wat-kost-een- ... sfire.html
De Commissie van 750 euro was ivm met aanschaf op een autoveiling en voorfinancieren van het geheel. Dit is een exact voorbeeld, met exacte bedragen voor alles van aanschaf tot op Nederlands kenteken wegrijden bij het ophalen.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Siemi wrote: Mon Jun 05, 2017 12:19 pmDit is een exact voorbeeld,

Nu, 7 jaar later zijn deze prijzen niet meer correct, zeetransport is al 200 USD goedkoper, prijzen schommelen.
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Siemi »

Texas Boy wrote: Mon Jun 05, 2017 12:32 pm Nu, 7 jaar later zijn deze prijzen niet meer correct, zeetransport is al 200 USD goedkoper, prijzen schommelen.
Dat staat er toch bij, dat dit van 2010 is. Kosten voor de Duitsland route zijn hetzelfde. Zeetransport is inderdaad nu 800 dollar ipv 1150 dollar. Afhandeling in Nederland is heel veel goedkoper aangezien ik dit nu in eigen beheer doe. Ik zal het overzichtje wel eens bijwerken met de prijzen van nu.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Siemi wrote: Mon Jun 05, 2017 12:42 pm Dat staat er toch bij, dat dit van 2010 is. Kosten voor de Duitsland route zijn hetzelfde. Zeetransport is inderdaad nu 800 dollar ipv 1150 dollar. Afhandeling in Nederland is heel veel goedkoper aangezien ik dit nu in eigen beheer doe. Ik zal het overzichtje wel eens bijwerken met de prijzen van nu.


Afhandeling in Nederland is heel veel goedkoper aangezien ik dit nu in eigen beheer doe




Wil je mij dat even uitleggen dan hou ik ook wat geld in me knip haha


En zie dat inklaren maar 75 euro kost meer is toch niet nodig om je auto te mogen meenemen
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Siemi »

Als een container gelost wordt in Rotterdam, dan moet deze via een agent (Marlog of SCL bijvoorbeeld) gelost worden. Dan laten ze de container met een vrachtwagen uit de haven naar zich brengen. Daarna word de container gelost (dus de 2 a 3 autos worden uit de container gehaald). Daarna kun je de auto komen ophalen. Voor die service wordt een bedrag richting de 500 euro gerekend, inclusief 35 euro voor de douaneafhandeling.

Ik werk samen met een transportbedrijf, die een eigen douaneafhandeling heeft. Dus na de douaneafhandeling kan de container opgehaald worden en gebracht worden naar waar je maar wilt om te lossen. Ik doe dat in Mill, maar je kunt ook een andere locatie kiezen. Dat is aan jou. De container moet echter wel meteen gelost worden, anders krijg je extra kosten voor later ophalen van de lege container. Als je dus vooraf regelt dat je bij een bedrijf in de buurt wat een losdok heeft kunt lossen, dan is dat prima te doen. Voorwaarde is wel dat je alles uit de container op dezelfde plek kunt lossen.

Dat is ook hoe sommige andere agents werken. Die laten de container naar een centrale locatie brengen en gebruiken een soort hefbrug voor het lossen. En nee, niks ten nadele van Texas Boy!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Bedankt nou dan gaat het mij dus gewoon 500 kosten niks aan te veranderen dus


Super bedankt voor je duidelijke uitleg nu weet ik tenminste waar voor ik werk haha
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

En dit is dus wat het gaat kosten

Beste Frits

Dank voor de aanvraag

Locale handling kosten roosendaal depot voor een auto per groupage container :

Adm / dossier kosten euro 55,00
Eco tax euro 39,50
Inklarings document euro 75,00
Handling kosten euro 379,50
Incl thc rtm / isps / transit doc /container trucking / lossingskosten / ontvangstrapport & foto's
Excl evt douane interventie / evt stalling roosendaal depot na vrije periode van 5 werkdagen a euro 15,00 per car per dag

Groet
Marlog car handling bv
Jan slof


550 euro Eet smakelijk
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Siemi »

Yep, dat zijn de kosten die iedere agent rekent. Iets er bij, iets er af. Een alternatief is RoRo. Dan kun je de auto zelf in de haven van Amsterdam ophalen. Het grote nadeel daarvan is dat hij moet rijden en vlot starten. Anders gaat het met, naar mijn smaak, grof geweld. Ook verdwijnt daar alles wat niet vast in de auto zit. Maar ja, het is wel goedkoper....
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Ha ha nou de 550 euro is al gereserveerd hoor


En de verzekering kost mij ook 200 maar zonder verzekering verschepen lijkt me ook geen optie


Vraag me nou alleen af of die Marlog dat ding nou naar Rozendaal verscheept of dat ik hem in de haven Rotterdam moet ophalen


Zal ze is ff mailen als hij hem naar Rozendaal verscheept kan hij hem net zo goed hier voor de deur afgooien
Post Reply