Bekleding zelf vervangen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Bekleding zelf vervangen

Post by silentchaos »

Ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft om via eBay een upholstery set te kopen en die zelf te installeren.
Ik wil m'n banken van m'n Chevy opnieuw bekleden en dacht zoiets aan te schaffen:
http://www.ebay.com/itm/65-1965-Impala- ... 439a34760b

Hoe moeilijk is dit zelf te installeren?
Je zal uiteraard wel varkenskrammen (hog-rings) moeten hebben met de speciale tang lijkt mij. Vraag me af hoe mooi dit is te krijgen (hoe strak om het schuim heen zeg maar)?

Is volgens mij best een leuke klus in de wintermaanden en volgens mij ook goed zelf te doen.
Iemand hier ervaring mee?

Thanks!
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Bekleding zelf vervangen

Post by Pavement Pounder »

Is goed te doen, die hog rings en tang kan je hier ook krijgen effe zoeken. En het schuim ook, vaak op de markt.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Bekleding zelf vervangen

Post by maartten »

zorg dat je schuim goed is opgevuld
als het wel inzakt scheurt je nieuwe bekleding binnen no-time .
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Bekleding zelf vervangen

Post by thunderbuick »

Idd, het belangrijkste werkje zit voor de bekleding, veren en canvas band moeten ook goed zijn en idd het foam.
Gaten in het oude foam zijn bijvoorbeeld goed op te vullen met katoen, als je dat niet doet zal je het later zien.
Er is een Nederlandse online shop die de benodigtheden allemaal verkoopt, ben helaas de link kwijt geraakt na een pc crash en kom even niet op de naam.
Het Automotive Upholstery handbook van Don Taylor is ook een aanrader voor elke beginner trouwens.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Bekleding zelf vervangen

Post by silentchaos »

Bedankt allemaal! Ga maar eens kijken of ik dat ergens deze winter in kan plannen (met name financieel) :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Bekleding zelf vervangen

Post by thunderbuick »

Als ie wat doorgezakt is zou je de veren onderling ook nog eens kunnen verbinden (zigzaggen met ijzerdraad)
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Bekleding zelf vervangen

Post by silentchaos »

thunderbuick wrote:Als ie wat doorgezakt is zou je de veren onderling ook nog eens kunnen verbinden (zigzaggen met ijzerdraad)
Dat valt gelukkig wel mee, grootste probleem is een enorme scheur in de bekleding. Qua "zitten" is het verder prima. Bedankt voor de tip!
Post Reply