Chevy Van rollen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Chevy Van rollen

Post by huubvoogd »

Goedenavond heren en dames,

Mijn vriendin en ik willen onze bus gaan voorzien van een nieuw kleurtje. Kostentechnisch hebben we besloten dit niet uit te gaan besteden en door het gemis aan apparatuur en kennis willen we de bus gaan rollen.

We willen voor de mooi het liefst een metallic kleur maar zijn bang dat rollen niet het gewenste effect gaat geven. Mijn vriendin is perfectionistisch genoeg waardoor we denken dat het prima moet gaan maar zijn benieuwd of er mensen ervaring mee hebben en kunnen vertellen welke materialen we het best kunnen gebruiken.

De bus is nu ruim de helft geschuurd, en we willen hem dit weekend af schuren om te beginnen met voorbehandelen/primeren. Hij heeft geen roest (thank god :roll: ).

Welke primer, verf en rollers kunnen we het best gebruiken voor het beste effect..?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten, Huub!
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by rene74monte »

metallic rollen zal niet best gaan vrees ik , dat is echt spuitwerk , rollen met gewone verf op kleur en dan een scheut owatrol olie er door gooien , hierdoor rolt het beter en trekt de verf beter vlak
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by graad »

1e laag CWS ALGRUND gebruiken.die vreet zich vast in de bestaande lak voor optimale hechting!
Die heb je in t wit,zwart en grijs..ligt eraan welke kleur je de bus wilt gaan maken.
heb al 3 VANS van maten gerold..en nog steeds perfect!zijn wel muisgrijs gemaakt.mvg graad
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Chevy Van rollen

Post by maartten »

haal voor 30 euro een elektrische spuit bij de praxis of marktplaats
verf een beetje verdunnen met terpetine en spuiten maar .
wel ff goed afplakken natuurlijk
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by zorro »

Er is ook twee componenten verf in potten verkrijgbaar bij de betere verfhandel. Hierdoor is de lak veel sterker en hoef je het niet elke 5-6 jaar zoals bij je kozijnen opnieuw te rollen. Even ter inspiratie: http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html
evil ed
Posts: 14
Joined: Mon May 12, 2014 4:00 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by evil ed »

Rolleren met twee componenten boten lak en daarna afstrijken met een goede kwast, zie filmpje : https://www.youtube.com/watch?v=k-SGcSlNmoo
huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by huubvoogd »

Ik heb een tip gekregen van een lokale amerikanenliefhebber die hetzelfde gedaan heeft.

Deze is als volgt:

Gebruik twee lagen multiprimer in het zwart om een goede hechting te garanderen. Vervolgens Levis Expert zwarte lak rollen. Als nodig twee lagen. Het wordt dus geen metallic maar gewoon hoogglans zwart! Ik zal die Owatrol olie eens proberen!

Hoogstwaarschijnlijk gaan we zaterdag de primerlagen rollen en zondag de eerste laklaag, op hoop van zege!

Bedankt voor jullie reacties!

Huub
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by muddy bandit »

Owatrololie maakt de verf mooier uitvloeiend maar de verflaag blijft ook flexibeler (dus zachter)... en dat laatste wil je waarschijnlijk niet aangezien het ten koste gaat van de krasvastheid.

Ik gebruik Owatrololie alleen in de 1e primerlaag, de verdunde primer kruipt dan veel beter in de naden en kieren.
Voor aflak gebruik ik liever een 2-componenten (boten)lak die goed hard wordt zoals de Epifanes polyurethane jachtlak... dat spul houdt zelfs mijn minigraver nog netjes glanzend.
huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by huubvoogd »

muddy bandit wrote:Owatrololie maakt de verf mooier uitvloeiend maar de verflaag blijft ook flexibeler (dus zachter)... en dat laatste wil je waarschijnlijk niet aangezien het ten koste gaat van de krasvastheid.

Ik gebruik Owatrololie alleen in de 1e primerlaag, de verdunde primer kruipt dan veel beter in de naden en kieren.
Voor aflak gebruik ik liever een 2-componenten (boten)lak die goed hard wordt zoals de Epifanes polyurethane jachtlak... dat spul houdt zelfs mijn minigraver nog netjes glanzend.
Klinkt goed, maar zorgt verdunning van die primerlaag niet voor slechtere dekking? Dat zit immers als eerst tegen de ondergrond?

Welke verhouding verdun je hem?
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by muddy bandit »

Owatrol alleen gaan gebruiken voor de eerste laag op het kale metaal, niet over bestaande laklagen.
Ik gebruik het dan met ijzermenie of loodmenie (ca. 20% verdunning), en daarna nog een laag zonder owatrol.
huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by huubvoogd »

We hebben het toch niet gebruikt, hebben zaterdag de primer gerold en gisteren de laklaag. Resultaat was gisterenavond toen het nat was mooi, nu even afwachten hoe het gedroogd is. Vanavond even gaan kijken en alles terugschroeven.

Heb er een goed gevoel over..!
Roger
Posts: 131
Joined: Wed Mar 18, 2015 6:55 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by Roger »

Foto's?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by thunderbuick »

huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by huubvoogd »

Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Chevy Van rollen

Post by Corp »

AAP : authoriteit op het gebied van auto's zwart rollen
Post Reply