Na ombouw toch volle pond belasting ......

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by ratsub »

Hallo,

Ik had mijn GMC geschorst omdat deze van '83 was en op LPG.
Nu had ik een afspraak gemaakt bij RDW om deze te laten keuren van LPG naar benzine.
In schorsing daarheen gereden, APK keuring en Benzine keuring gedaan.
Alles prima (op een paar hele kleine dingen na)
Ik kon hem gelijk uit de schorsing halen omdat alles klaar was.......dacht ik.
RDW zegt daar niets over!!!
Gaat administratieve tijd overheen voor omkeuring.
Dus jullie raden het al; krijg ik potdorie toch 2x afschriften van deel juli en augustus van samen bijna 500 euro :x
Ik had ook al 122 euro voor overgangsregeling betaald, zijn ze nu helemaal gek geworden :boos:
Ik ga en wil dat ook niet betalen.

Wie heeft vaker met dit bijltje gehakt???

Ik ben jullie dankbaar.
Marcel89
Posts: 5
Joined: Wed Oct 24, 2012 5:17 pm

Re: Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by Marcel89 »

Herkenbaar,

Er tegen in gaan heeft geen zin. (heb ik ook gedaan) Ik betaal nu ook vol tarief voor mijn 79 trans am op benzine :cry: . Verder aanvraag formulier overgangsregeling invullen voor november. Dus dan kan je in maart pas weer rijden. De overgangsregeling wordt één keer per jaar uitgegeven.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by sjak_brak »

Op de site van de RDW staat duidelijk, dat dit niet direct verwerkt wordt:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... halen.aspx

Na goedkeuring is de wijziging niet direct verwerkt in het kentekenregister. Dit duurt een aantal dagen. Houdt u hier rekening mee met betrekking tot de voertuigverplichtingen.
MRB is ook een voertuigverplichting.

Uiteindelijk zal je de LPG-MRB moeten betalen over de periode dat de wagen uit de schorsing is gehaald t/m de datum waarop het kenteken is aangepast (verschil voor evt. te veel betaalde dagen wordt door de fiscus verrekend dacht ik, maar daarvoor kan je bij de belastingdienst informeren)

Ik vind het heel rot voor je dat je in je (begrijpelijke) enthousiasme niet hebt geanticipeerd op deze situatie. Maar juist doordat het (juridisch/administratief gezien) geheel voorzienbaar is, lijkt me dat eventueel bezwaar geen kans heeft.
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Re: Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by ratsub »

Je moet ook hele boeken lezen over regeltjes en zo.
Ik had me , dacht ik, goed laten voorlichten.
Helaas werd me niets verteld over dat de administratie wat achterloopt..
Maar als mijn wagen op 1 juli APK goedgekeurd is en op 1 juli de RDW mijn wagen verder gekeurd heeft (tot in de treure) of LPG goed is uitgebouwd...
Ook daar werd het me niet verteld, toen ik zei; gooi de schorsing er maar gelijk af omdat de rest klaar was.
Dan zijn de verplichtingen op dat moment toch klaar??
Ik ging een paar dagen later met de wagen naar Texel, dus dan wil je de wagen ook uit de schorsing hebben.
Je moet alles ook maar weten :poke:
Ik ben er gewoon weer ziek van :cry:
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by Renev »

Je hebt "gedacht" dat moet je met dat soort dingen niet doen dat moet je gewoon zeker weten.
Word gewoon betalen ben ik bang voor, wel een wijze (en dure) les voor de toekomst :?
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Re: Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by ratsub »

Renev wrote:Je hebt "gedacht" dat moet je met dat soort dingen niet doen dat moet je gewoon zeker weten.
Word gewoon betalen ben ik bang voor, wel een wijze (en dure) les voor de toekomst :?

Ik ga een fatsoenlijke brief opstellen waarin ik bezwaar ga maken tegen deze heffing.
Had net wat geld voor verbeteringen aan deze auto gespaard en dat was zomaar weg.
Ik dacht (ja, weer gedacht :D ) dat ik het goed voorbereid had....nogmaals.
Wijze les? ik leer hier niets van hoor
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Na ombouw toch volle pond belasting ......

Post by Renev »

Nou als het goed is heb je hiervan geleerd dat je eerst iets zeker moet weten voordat je iets doet :thumbs:
Anders heeft het nog geen zin gehad :roll:
Post Reply