2016 Muscle Car crash-testing
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Maar niet crashen dan?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Zorgen dat je iemand anders laat rijden en lekker achterin plaats nemen.......
Leuk op het eind, de "reddingswerkers" !
Leuk op het eind, de "reddingswerkers" !
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Wow. Niet best..
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
is ook wel een zware crash test zo net op het hoekje, denk dat veel euro meuk het er ook niet veel beter vanaf zou brengen
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Ik dacht dat dit YouTube-kanaal nog wel wat meer crash-tests online heeft staan. Ook met Euro-meuk erbij enzo.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Euro-meuk;
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Ziet er toch best goed uit? Het is de bedoeling dat alles tot aan de cabine verfrommeld om zo de energie van de impact te verdelen en je organen heel te laten. Al verdwijnt er bij eentje wel een voet zo te zien In een oude yank ben je zelf de kreukelzone (auto blijft heel, jij plet tot moes). Kan je toch beter hier in zitten…
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Ik heb eigenlijk liever dat mijn tegenligger daarin zit, zijn auto verfrommeld wordt, zodat ik gewoon kan verder rijden daarna...
Maar goed, dat werkt alleen als ik met een blok beton en 2cm dik staal ga rondrijden, of een Chrysler Imperial...
Maar goed, dat werkt alleen als ik met een blok beton en 2cm dik staal ga rondrijden, of een Chrysler Imperial...
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Als jij achter een blok beton of in een Imperial plotseling stopt door een aanrijding is de deceleratie (G-kracht) zo groot dat je echt niet meer verder kan rijden interne mensenmoes. Je auto is dan nog wel heel voor een nieuwe eigenaar, dat dan weer wel
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Mensen zijn vervangbaar, oude auto's worden niet meer gemaakt...
Maar dat is alleen maar als het geraakte object dezelfde massa heeft als jouw auto/blok. Met een auto/blok van zeg 10/20 ton heb je weinig last meer van vervelende weggebruikers.
Behalve die weggebruikers die vrachtvervoeren, die kunnen dan nog weleens dwarsliggen wellicht
Maar dat is alleen maar als het geraakte object dezelfde massa heeft als jouw auto/blok. Met een auto/blok van zeg 10/20 ton heb je weinig last meer van vervelende weggebruikers.
Behalve die weggebruikers die vrachtvervoeren, die kunnen dan nog weleens dwarsliggen wellicht
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Met die baggerwheels en slechte wegligging van de meeste yanks in NL eindigen de meesten tegen een boom en die geven weinig mee en het glas door je lichaam en het stuur door je borstkas helpt ook niet echt mee
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
idd, en zo heel slecht komen ze er niet vanaf (behalve als dit een test is bij 5mph )Lennard wrote:is ook wel een zware crash test zo net op het hoekje
Deze test heet toch de small overlap frontal impact oid?
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
Is ook meest realistisch. Vroeger deden ze full frontal met uiteraard minder schade (meer oppervlak) maar op de weg vielen er te veel mensen alsnog uit elkaar omdat in het echt men nooit precies op elkaar crasht.
Re: 2016 Muscle Car crash-testing
dr staan ook ouwe crash tests van dat full frontal met ouwe eind jaren 70 / begin 80 meuk.
daar zie je dat een amerikaan frontaal wel vrij sterk is ( en kreukeld )
Bij een aantal gaan zelfs de deuren nog open ( weet alleen de snelheid niet )
onderstaand kanaal heeft veel ouwe meuk qua crash tests
daar zie je dat een amerikaan frontaal wel vrij sterk is ( en kreukeld )
Bij een aantal gaan zelfs de deuren nog open ( weet alleen de snelheid niet )
onderstaand kanaal heeft veel ouwe meuk qua crash tests