Benzine vraag

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Benzine vraag

Post by zorro »

Hallo,

Kun je in Zweden makkelijk Super Plus benzine zoals 98 vinden? Mijn auto rijdt helaas niet op euro ongelood 95 maar wil graag volgend jaar proberen om met mijn Cadillac naar Vasteras te gaan (als het er dan nog is)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Benzine vraag

Post by boyanka »

In Nederland is dat er toch ook niet meer?
Wel 98 maar daar zit al jaren geen lood meer in
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Benzine vraag

Post by Wilf »

Ze hebben er ook gewoon loodvervanger in een flesje net als hier, los toe te voegen in de tank.
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: Benzine vraag

Post by zorro »

Ok, thanks
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Benzine vraag

Post by thunderbuick »

Verder bestaat er ook nog octaan booster wat je door de brandstof kunt mikken.
Een octaan van rond de 99 vinden de oudjes lekkerder, zijn ze mee geboren en voorkomt eventueel nadieselen en pingelen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Benzine vraag

Post by Corp »

Is niet waar want er zit een wezenlijk verschil tussen RON MON en PON (researched,motor en pump) USA peut is aangegeven in PON MON is door de beugel zo'n 10 punten lager dan RON, en dus is PON=(RON+MON)/2 ook lager.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Benzine vraag

Post by BigBlockMopar »

Zijn er echt nog mensen die daadwerkelijk loodvervanger los kopen en gebruiken?
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Benzine vraag

Post by Homer »

Lijkt me sterk dat je americaan niet op normaal loodvrij kan draaien, loodvrij bestaan al sinds eind jaren 60 in de USA, waren wat dat betreft wel ver voor op Europa. Mocht het zijn dat je nog een Yank hebt van rond die tijd zal in de loop der jaren alles al wel een keer gereviseerd zijn, en naar de standaard van toen/nu geüpgraded zijn, gezien de kwaliteit van de motoren van de gemiddelde Yank is dat wel gebeurd. Een ander verhaal wordt het je een blok hebt met een hogere compressieverhouding als een standaard, grote kans dat je nu ook al iets toevoegt aan de brandstof. Ik denk dus dat je met een normaal blok kan je gewoon de benzine kan tanken aan de pomp, als je de keuze kan maken tussen 91 of 95 wel voor 95 gaan. Met Ethanol toevoeging ook maar vermijden, en als het niet anders kan , kun je hier ook op rijden , alleen niet volledig aftanken en ver leeg rijden, dit duurt meestal niet lang met een gemiddelde Yank. :roll:
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Benzine vraag

Post by pswildcat »

net als in Nederland is er in Zweden weinig 98 te krijgen; Mijn Dodge uit 1948 (6 cil zijklepper) begon toen loodhoudende super werd afgeschaft slechter te lopen, veel pingelen en zo; heb toen Miller's VSP als additief geprobeerd, zou helpen tegen loodvrij maar ook een octane boost bevatten; nou geloof ik niet gauw die additieven maar sinds ik Miller's gebruik loopt de Dodge weer als een zonnetje en pingelt niet meer, en start na anderhalf jaar stilgestaan te hebben prima op de oude benzine
probeer maar eens wat van dat spul in Nederland met gewone benzine
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Benzine vraag

Post by Bromgabber »

Elke BP in kop Noord-Holland kan je volgens mij gewoon 98 ultimate krijgen.
Post Reply