Goedkope verzekeraar

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Goedkope verzekeraar

Post by dickdale »

Weet er iemand een verzekeraar die getaxeerde auto's verzekerd die geen kenteken hebben.

Bij advies verzekerd in Meppel zou ik 200 euro per jaar gaan betalen bij een getaxeerde waarde van 20.000 euro. Heb geen idee of dat duur is of niet.

Mijn Plymouth ligt uit elkaar en er zit toch enige waarde in. Zou zonde zijn als de tent afbrand en mijn geld verloren gaat.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Goedkope verzekeraar

Post by sjak_brak »

is 1% taxatiewaarde... rond die koers zal het wel schommelen.

Hou er rekening mee, dat als je de wagen met eendagskenteken naar de RDW rijdt, dat je dit bij de verzekering moet melden, zodat je voor die dag ook WA-dekking hebt. Als je de wagen op een trailer naar de RDW brengt is dat niet nodig.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Goedkope verzekeraar

Post by dickdale »

Ben in Meppel 150 euro ex belastingen kwijt per jaar. Maar dat is alleen voor diefstal en branddekking. Omdat mijn auto toch helemaal uit elkaar ligt voor restauratie...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Goedkope verzekeraar

Post by sjak_brak »

Is uitdrukkelijk opgenomen in de polis dat de wagen in gedemonteerde staat is?

Is het taxatierapport opgesteld op basis van de gedemonteerde wagen?
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Goedkope verzekeraar

Post by dickdale »

In de polis niet, maar de polis verwijst wel naar het taxatierapport waarin staat:

"De auto bevindt zich in restauratie en wordt verder afgebouwd"
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Goedkope verzekeraar

Post by sjak_brak »

Als het niet meer herkenbaar is als een auto, dan kan een verzekeraar het ook beschouwen als een hoopje onderdelen. Als er foto's in het taxatierapport zitten, waarbij duidelijk is, dat de wagen (deels) gedemonteerd, dan zit je sowieso safe.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Goedkope verzekeraar

Post by dickdale »

Hoi Sjak, ook dat is het geval. Op de foto's kan je duidelijk zien dat de auto uit elkaar ligt. Daarnaast staan ook nog een aantal losse onderdelen op de foto zoals vooras, achteras en motor.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Goedkope verzekeraar

Post by dickdale »

Heb hem uiteindelijk verzekerd via kuiperverzekeringen uit Heerenveen. Alleen tegen brand en diefstal wat ik voldoende vind. 150 euro per jaar. Taxatiewaarde 25k...
Post Reply