verzekering vraagje

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
thebruins
Posts: 50
Joined: Tue May 29, 2007 3:42 pm

verzekering vraagje

Post by thebruins »

Mijn auto is een pickup en staat daarom bij RDW als bedrijfsauto/vrachtwagen geregistreerd. Aangezien het bouwjaar 1979 is zou ik graag een oldtimer verzekering er op afsluiten, maar ik ben nu al twee keer afgewezen omdat ze op dit soort types ('grijs kenteken') geen oldtimer verzekeringen afsluiten.

Kent iemand een bedrijf dat hier geen problemen mee heeft? Of andere oplossing?
Bigfoot
Posts: 23
Joined: Wed Jul 13, 2011 6:07 pm

Re: verzekering vraagje

Post by Bigfoot »

Probeer Kuiper verzekeringen eens.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: verzekering vraagje

Post by MotiV8 »

Betreft dit je enigste danwel dagelijks voertuig, dan word het een kansloos verhaal.

Tegenwoordig is een Oldtimer/ classic dagelijks vervoer voertuig nochtans goedkoper te verzekeren dan een oldtimer verzekering af te sluiten met kilometer beperking op betreffende voertuigen.

Regels zijn behoorlijk veranderd de laatste jaren. Vele verzekeraars hebben zelfs lopende polissen eruit gegooid.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: verzekering vraagje

Post by sjak_brak »

De regelgeving op zich is niet veranderd wat betreft verzekeren van motorvoertuigen. Wel zijn veel verzekeraars nog eens kritisch gaan kijken naar de polisvoorwaarden van "oldtimerverzekeringen" (waarschijnlijk als gevolg van gering rendement voor de verzekeraars)

Uit de openingspost is niet duidelijk of het de enige wagen is, of een 2e wagen.

Bij de KNAC heb ik nooit problemen gehad bij acceptatie van voertuigen, ook pickups en vans, wel als niet-dagelijks voertuig.
thebruins
Posts: 50
Joined: Tue May 29, 2007 3:42 pm

Re: verzekering vraagje

Post by thebruins »

Was inderdaad vergeten te vermelden dat het om een 2e auto gaat. Bedankt voor de twee tips, ga ze morgen eens uitzoeken :thumbs:
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: verzekering vraagje

Post by muddy bandit »

Ik heb m'n oldtimers verzekerd bij de Europeesche Verzekeringen, nooit geen problemen mee gehad.
Daily driver er naast is wel verplicht, maar die hoeft echter niet bij hun verzekerd te zijn.
(ik neem aan dat je het grijze kenteken niet tegen het lage ondernemerstarief mrb rijdt?)
thebruins
Posts: 50
Joined: Tue May 29, 2007 3:42 pm

Re: verzekering vraagje

Post by thebruins »

Nee gewoon als particulier :)
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: verzekering vraagje

Post by Homer »

Ik ben laats ook eens aan het rondkijken geweest voor een oldtimer verzekering, kijk goed naar de voorwaarden van de polis, deze verschilt nogal van maatschappij tot maatschappij zeker in geval van allrisk verzekeren. Prijs schilt ook per maatschappij, in mijn geval van 75 tot 150 euro p/m allemaal met de zelfde gebruiksvoorwaarden. De diefstal clausule zijn allemaal verschillend, van altijd in een afgesloten ruimte staan , tot een alarmklasse I tot III in een in mijn geval een auto van 58 jaar oud, tot geen voorzieningen wat betreft diefstal.
Ik heb in oldtimer verzekering ingevoerd in google , en je komt een eind weg. Ik had met telefonisch contact met sommige verzekeringen wel de indruk dat wat voor de wet onder oldtimer valt ( 25 tot 30 jaar ) niet meer verzekeringstechnisch onder oldtimer valt, maar verder in het gesprek duidelijk wordt dat het om een auto gaat uit '59 er niet meer "moeilijk" gedaan wordt.

In mijn situatie een verzekering afgesloten tot de polis binnen kwam, en de voorwaarde van diefstal duidelijk waren ,even gebeld met de maatschappij over het hoe en wat, we kwamen er niet uit, en dus de verzekering na een maand maar weer opgezegd, een van de voordelen dat alles voortaan per direct op gezegd kan worden. Een van de dingen die ik zeker goed geregeld wil hebben is diefstal , schade rijden of een ongeluk heb je meestal zelf een deel in de hand , maar diefstal overkomt je , en dan is het wel zaak dat de je de kleine letters goed hebt gelezen , en dat er achteraf geen ( diefstal ) schade dekking is, waar wel altijd voor betaald is.
Post Reply