vragen over export uit Amerika

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
mikeymike
Posts: 4
Joined: Sun Mar 06, 2016 4:41 pm

vragen over export uit Amerika

Post by mikeymike »

hallo mensen,
ik weet niet of dit het juiste forum is om deze vragen te stellen, maar ik zie door de bomen het bos bijna niet meer.
we willen deze zomer (mijn vader en ik) een korte vakantie in Amerika gaan houden en dan daar een auto aanschaffen.(allebei een auto)
nou kan ik er niet uitkomen wat en het werkt met de Amerikaanse title, blijft deze op naam staan van de verkoper?
of moeten we die op de een of de andere manier op onze naam zien te krijgen?
ik weet dat in Nederland bij het overschrijven van een voertuig er een vrijwaring wordt afgegeven voor de vorige eigenaar, hoe werkt dit in Amerika?

als er hier mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben zou het super zijn om wat duidelijkheid te krijgen,
bij voorbaat bedankt,

met vriendelijke groet,
mikeymike
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Homer »

Stel hier ( http://www.usa2ned.com/ ) je vraag ook eens, kunnen evt ook nog van dienst zijn om de auto's naar Nl te verschepen. Even voorstellen wordt op prijs gesteld.
mikeymike
Posts: 4
Joined: Sun Mar 06, 2016 4:41 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by mikeymike »

Homer wrote:Stel hier ( http://www.usa2ned.com/ ) je vraag ook eens, kunnen evt ook nog van dienst zijn om de auto's naar Nl te verschepen. Even voorstellen wordt op prijs gesteld.

:oops: sorry, je hebt helemaal gelijk, heb dit nu ook gedaan. :oops:
viewtopic.php?f=9&t=86694
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Texas Boy »

Stuur me een mail en geef je antwoord op alle vragen a4plus62@gmail.com

usa2ned.com
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Texas Boy »

mikeymike wrote:blijft deze op naam staan van de verkoper?
of moeten we die op de een of de andere manier op onze naam zien te krijgen?
ik weet dat in Nederland bij het overschrijven van een voertuig er een vrijwaring wordt afgegeven voor de vorige eigenaar, hoe werkt dit in Amerika

Als een Title van eigenaar veranderd binnen Amerika tussen Amerikanen dan gaat de nieuwe eigenaar met de Title naar het belastingkantoor, betaald over de aankoop belasting en een week of 3 later staat de Title op zijn naam, in de tussentijd kan hij gewoon rijden met de nieuwe aanwinst. Als je een auto koopt via Ebay gaat vaak gewoon de ingevulde Title mee met de auto naar de nieuwe eigenaar, is dus een risico voor verkoper want stel je rijd iemand dood en de auto is dus niet van jou officieel, maar toch gebeurd het vaak dat Titles niet de officiele weg gaan. Ook zijn veel verkopers niet dezelfde als wiens naar op een Title staat, rare handel eigeenlijk. Meeste Titles die wij krijgen zijn open, dus niets ingevuld op de achterkant, perfect voor export, maar veel is dus afhankelijk verkoper en vaak kunnen wij in Amerika nog wat regelen.
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Camatruder »

Maar als je een auto invoert vanuit Amerika, blijft de title dan op naam van de verkoper of moet die in Amerika al op naam van de nieuwe nederlandse/belgische eigenaar gezet worden?
mikeymike
Posts: 4
Joined: Sun Mar 06, 2016 4:41 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by mikeymike »

Texas Boy wrote:Stuur me een mail en geef je antwoord op alle vragen a4plus62@gmail.com

usa2ned.com
ik heb je een mailtje gestuurd.
Camatruder wrote:Maar als je een auto invoert vanuit Amerika, blijft de title dan op naam van de verkoper of moet die in Amerika al op naam van de nieuwe nederlandse/belgische eigenaar gezet worden?
dat is wat ik ook nog niet helemaal begrijp.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Texas Boy »

Camatruder wrote:Maar als je een auto invoert vanuit Amerika, blijft de title dan op naam van de verkoper of moet die in Amerika al op naam van de nieuwe nederlandse/belgische eigenaar gezet worden?

Op de Title kan je de naam van de nieuwe eigenaar schrijven, wat meestal gebeurd, de eerder genoemde overschrijving binnen Amerika vind niet plaats. Op het moment dat de auto op export gaat word deze in Amerika uitgeschreven. Er zijn wel een soort vrijwaringsformulieren die je kan downloaden en deze kan de verkoper naast de Bill of Sale hanteren als bewijs dat de auto verkocht is.
Dus de Title word niet overgeschreven zoals het normaal gaat tussen een US koper en US verkoper, kan ook niet want je moet in AMerika wonen.
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Camatruder »

Dank voor het snelle antwoord.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: vragen over export uit Amerika

Post by Texas Boy »

Camatruder wrote:Dank voor het snelle antwoord.

Graag gedaan en regels kunnen soms per Staat afwijken, heb nu weer gedoe met een auto via Florida, lastige Staat qua papierwerk, iets niet goed op Title en je kan hem beter via New York verschepen, hoop minder gezeur.
Post Reply