Chevrolet 57' HELP importeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
bornet1253
Posts: 3
Joined: Sat Feb 27, 2016 2:09 pm

Chevrolet 57' HELP importeren

Post by bornet1253 »

Beste mensen,

Ik ben nieuw op het forum en weer niet of ik hier goed zit,

Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Tom en ben zelf in het bezit van een 1977 K5 Blazer Pickup (welke op het moment geschorst is). Ik ben van plan hem op te knappen.

Nu is mijn eigen auto niet de reden voor dit bericht.

September 2015 ben ik samen met mijn vader naar amerika gereisd om daar samen een auto te kopen. Na een hoop autos gezien te hebben, hebben we deze auto gekocht.

http://myalbum.com/album/bjwfvu5s7Dve

Nu hebben we alleen het probleem dat zowel het RDW of de TUV in Duitsland de auto niet willen importeren vanwege een 1/3, 2/3 regeling of iets dergelijks. We voelen ons op het moment een beetje hopeloos omdat we een hele mooie (dure) auto hebben waar we in principe niets aan hebben.

Is er iemand hier op het Forum die wellicht nog ideeën heeft/ ons kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Tom
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by boyanka »

Tja, als er zoveel veranderd is om de auto te verbeteren. Je kunt hem terug ombouwen naar origineel zodat je weer wel in orde bent.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by SRB12 »

Kan de auto niet gekeurd worden zoals deze nu is? En dan importeren?
Want een zelfbouw auto moet toch ook ingevoerd kunnen worden?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by Nick_nl »

Zelfbouw is geen probleem als deze voldoet aan de huidige 2016 wetgeving inclusief crash test....
Dus ombouwen tot origineel genoeg en dan invoeren.
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by big is better »

ze zien de auto als drie delen.

aandrijflijn (motor,bak EN ASSEN)
body
chassis.

2/3 moet origineel bij de auto horen.

wat is er dan allemaal veranderd aan die pick-up ?

als het chassis en de carosserie origineel zijn,dan moet het gewoon lukken.

ik heb bij mijn '46 Ford ook de hele aandrijflijn verbouwd en veranderd en toen pas naar de rdw voor kenteken en LPG.

geen problemen
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by MotiV8 »

Waar hebben wij het hier over, is het een complete Corvette met een 57 truck jasje ?? Volledig aftermarket chassis me volledig aftermarket ophanging, motor en bak met daar op de truck body...

Feitelijk wat je meld is dat het RDW dit niet ziet als een origineel bestaand iets ( 1/3 nog origineel en 2/3 onbekend talent..). Alleen een motorswap zou dit probleem niet opleveren, er is duidelijk veel meer dan het toegestane veranderd dat zelfs de TUV hier niets mee kan.

Feitelijk heb je dus een kitcar.

Je zou deze gasten eens even een mailtje kunnen sturen.. info@kitcarcollection.com , zitten in Swifterbant.
bornet1253
Posts: 3
Joined: Sat Feb 27, 2016 2:09 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by bornet1253 »

Beste mensen,

bedankt voor alle snelle reacties. Ik weet niet zeker wat er wel of niet allemaal origineel is. De auto is in amerika door iemand "opgeknapt" zo heeft hij schijfremmen geloof ik en onafhankelijke wielophanging voor. De motor is uiteraard vervangen en er zit op t moment een 383 stroker in. Mijn vader heeft al het contact met het RDW dus ik weet niet wat precies het probleem is. Ik heb begrepen dat ze onderanderen over de motor, schijfremmen, stuurkolom moeilijk gedaan hebben. Het beste wat we dus kunnen doen is vragen bij het RDW wat er vervangen moet worden om de auto te laten voldoen om 2/3 origineel te krijgen?
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by big is better »

de aandrijflijn dus.
is 1/3
moet geen probleem zijn

dit is mijn project.
dan kun je zien wat ik veranderd heb voordat ik voor kenteken keuring ging.
http://www.pre66.com/site/viewtopic.php?f=10&t=872
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by muddy bandit »

Als naast de aandrijflijn het chassis ook nog is aangepast voor die onafhankelijke wielophanging dan ga je al voorbij aan die 1/3 - 2/3 regel.
Zit het originele chassis er nog onder of betreft het hier een aftermarket/eigenbouw exemplaar?
bornet1253
Posts: 3
Joined: Sat Feb 27, 2016 2:09 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by bornet1253 »

Ik geloof dat het het originele chassis is met mustang ophanging als ik het me goed herinner. Ik durf het niet zeker te zeggen.
De auto is afgelopen vrijdag nog door de TUV bekeken en maandag krijgen we meer te horen of het wel of niet gelukt is de auto te importeren. Ik ga dan ook een lijst vragen met wat er niet goed is en wat er vervangen moet worden om wel goedgekeurd te worden.
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by GMC RP »

soms wil de weg via Engeland helpen. Daar zijn ze een stuk makkelijker. Als het degelijk gebouwd is en aan de veiligheidseisen voldoet heb je al snel een Engels kenteken. Keuring heeft een mot volgens mij. Als er een engels kenteken op zit mogen ze hem niet weigeren bij de rdw Kost natuurlijk wel extra maar er zijn bedrijven die dat voor je kunnen regelen.


suc6
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by muddy bandit »

Maar wat is nu de bedoeling, een Duits kenteken of een NL kenteken?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by SRB12 »

Ik vermoed "een" EU kenteken, en dan een Nederlandse :D
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by MotiV8 »

GMC RP wrote:soms wil de weg via Engeland helpen. Daar zijn ze een stuk makkelijker. Als het degelijk gebouwd is en aan de veiligheidseisen voldoet heb je al snel een Engels kenteken. Keuring heeft een mot volgens mij. Als er een engels kenteken op zit mogen ze hem niet weigeren bij de rdw Kost natuurlijk wel extra maar er zijn bedrijven die dat voor je kunnen regelen.


suc6
Dat is achterhaald al enkele jaren. Engeland is heel moeilijk tegenwoordig. Feitelijk hanteren ze het zelfde systeem als de EU nu.
Hebben we het nog niet over de invoer belasting die gemoeid is van een Engels kenteken naar een Nederlands kenteken in het Kitcar verhaal, emissie + uitstoot = €€€€€€€€€€. Dus V8 kitcar vanuit Engeland is nu €€.€€€,-
Bezig met een GT40 kitcar vanuit England. Met de V8 kwam er ongeveer een €25000 invoer bovenop ivm emissie & uitstoot. Kan ook niet binnen drie jaar omkeuren van bv smog V6 naar V8 want dan krijg je alsnog met terugwerkende kracht het nieuwe invoer belasting €€.€€€,- verhaal voor je kiezen.
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Chevrolet 57' HELP importeren

Post by Siemi »

Ik zie het ook redelijk donker in. Er zijn misschien wel mogelijkheden in Duitsland. Met welke TUV heb je contact gehad, want er zit veel verschil tussen de verschillende TUV meesters.
Post Reply