Engeland verkeer, Dragstalgia

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by MotiV8 »

Voor die gene die naar Dragstalgia gaan ( Zoals ik..)
Door de staking in de haven van Calais gaan de ferry's maar mondjesmaat. Ook de tunnel heeft last van de acties door haven arbeiders die branden stichten op de rails.
Aan de overkant tussen Londen en Dover is de snelweg M20 volledig afgesloten voor alle verkeer. Vrachtwagen worden vanaf afslag 8 ( Maidstone ) in de file gezet en er staan er nu al meer dan 3000 te wachten om over te varen naar Calais.
Personenwagens dienen geheel binnendoor vanaf Londen een alternatieve route richting Dover en Tunnel te vinden.

Snelweg vanaf België naar Calais is nog steeds afgesloten. Ferry's Duinkerken, Boulogne en Hoek van Holland volledig volgeboekt. Wachttijden zijn enorm ( dagen..) .
Ook hier dienen personenwagens vanaf België geheel binnendoor alternatieve routes te vinden naar de havens van Frankrijk.

Er is nog geen uitzicht op een einde van de acties door de haven arbeiders. Alle ferry maatschappijen waarschuwen voor lange wachttijden en doen gratis omboeken....

P&O heeft wel weer sinds 1700u afvaarten vanaf Calais....... echter voor diegene die nog moeten vertrekken vanuit Nederland.... succes om daar te geraken.

Niemand weet wanneer de acties van de haven arbeiders eindigen. Als deze eindigen staan er aan beide zijde van het kanaal duizenden vrachtwagens te wachten om over te gaan. Die zijn niet in een dag weggewerkt. Ook staan Europese transportondernemingen hun trailers te vullen met ladingen bestemd voor UK en Vic versa om klanten contracten na te komen. Deze trailers staan nu in de opslag te wachten tot dat ferry's weer op volle capaciteit kunnen varen.

Houd hier rekening mee mocht u komende week willen overvaren. Neem contact op met u ferry maatschappij of u überhaupt over kan.

Live blog Transport online : http://www.transport-online.nl/site/609 ... duinkerke/

Informatie over de M20 Engeland : http://www.kent.police.uk/news/latest_n ... stack.html

Dragstalgia is pas over een week. Vele zullen eerder willen vetrekken.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by Rob Rules »

Wow.. Goed dat ik het weet.
Over n paar weken ga ik ook naar Engeland.. War and Peace revival.
Doe als t goed is, Duinkerken - Dover met DFDS.
Hoef niet zover, maar tot Folkestone racecourse.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by MotiV8 »

Laatste nieuws.... Stakingen / acties nu opgeschort tot dinsdag.
Ferrymaatschappijen hebben zeker 48 uur nodig om al het vrachtverkeer wat nu vast staat over te krijgen.
v8meetings.nl
Posts: 400
Joined: Tue Apr 06, 2004 1:52 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by v8meetings.nl »

Nachtboot Hoek van Holland naar Harwich?
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by Rob Rules »

Weet niet of er nog interesse in dit topic is..

Dat live blog wordt niet meer bijgehouden.. Wel was operation stack kort opgeheven, maar nu weer van kracht.
Heb al meegekregen van bezoekers van de War & Peace show, dat er mensen rond 13:00 in de file stonden en pas tegen 20:00 met groot materieel op de boot mochten. Het kleiner materieel weet ik zo niet, maar die waren er wat eerder over.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by MotiV8 »

Thankz voor de info. Wil zelf volgende week over naar Silverstone Classic. Heb zelfs nog enige deelnemers uitgezwaaid aan de War & Peace Show die vanuit Esbeek vertrokken gisteren morgen.

De Twitter van P&O meld ook dat alle afvaarten verstoort zijn, je word op de eerstvolgende beschikbare afvaart gezet.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by Rob Rules »

No Problem!
Ik zelf zit nog te twijfelen wat ik doe, Dinsdag vertrekken en alleen rijden, Donderdag en dan achter een langzamere aanrijden en n stukkie om over Hazeldonk.
Zowiezo maandag terug reizen, dat is wat beter dan zondag avond alles inpakken, naar de boot en daarna snachts nog gaan rijden.
War & Peace bezoekers kunnen met DFDS iets goedkoper overvaren van Duinkerken of Calais naar Dover.
Dus als je 20-26 juli overgaat, is het met quoten van die code misschien iets goedkoper. Gaat op lengte, mijn span is iets van €87 enkel.
http://www.thewarandpeacerevival.co.uk/ ... aways.html
Calais wordt ten zeerste afgeraden, vanwege de migranten die truckers lastig vallen en zelfs de tunnel inlopen.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by MotiV8 »

Ik vertrek woensdag morgen vroeg vanuit Calais (eigenwijs, maar wel een fijne boot, en dit keer €25 maaltijd korting heen & terug ).
Ga dinsdag weer terug. 3 dagen Silverstone Classic en her en der onderdelen ophalen.
Tis vandaag wel weer hommeles in Calais. http://www.transport-online.nl/site/617 ... an-calais/
Ik ga het wel beleven.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by Rob Rules »

Ik zou zeggen, succes! Dan reis je dus niet met DFDS.
Operation Stack is opgeheven. Heb al wel info ingewonnen, aangezien K30 als truck staat geregistreerd.
Schijnbaar istie niet geregistreerd voor vrachtvervoer, dus mij gaan ze niet in de rij zetten, mocht het weer zover zijn.

We zullen het wel zien. In ieder geval prettige reis en succes met alles!
Ik zit nog te twijfelen wanneer ik vertrek, Dinsdag, woensdag of donderdag.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by MotiV8 »

Ik sta inmiddels aan de overkant. Ondanks sms berichten van P&O vanacht over 100minuten vetraging kreeg ik een boot eerder en stond ik dus vanochtend vroeg geheel zonder problemen al aan de overkant.
Operation Stack is alweer van kracht zagen wij maar ik zit hier een week dus zie dan wel verder.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by Rob Rules »

Ik ben dinsdag middag vertrokken. Om 19.15 bij DFDS in Duinkerke retourticket gekocht (Open return).
Boeking van 22.00, op mijn papiertje stond 23.59, uiteindelijk om 20.15 op de boot.
Dit vanwege een hoop geluk en niet tussen de vrachtwagens te gaan staan op lijn 0, maar op personenauto lijn O.. Klinkt als, lijkt op :holy: ....

Terugrit: 11.00 vertrokken, door file om 14.30 door paspoort controle en op het haven terrein.
Boeking van 22.00, boot kwam om 22.30 aan en om 23.15 stond ik er op.
Vanwege de erg ruwe zee, niet geslapen, 02.15 was ik in Frankrijk, en meteen naar huis gereden, met een paar tussenstops.
Uiteindelijk vanmorgen om 6.25 thuis en eerst maar effe in bed gekropen. Vanmiddag een beetje aan het uitladen en opruimen.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Engeland verkeer, Dragstalgia

Post by MotiV8 »

Ook net terug. Vanochtend om 0815u UK tijd vertrokken uit Banbury. Was al op de hoogte ( WiFi internet telefoon ) van de OpStack op de M20 en de files op de A20 en ben via de A2 en M2 geheel zonder files naar Dover gereden ( Ik had meer route keuze dan jij daar jij op War&peace zat). 1130u UK in de haven en mocht gelijk de boot op ( 1400u UK geboekt) en was uiteindelijk 1745u NL thuis.

Vrijdag wat regen gehad. Zondag veel regen gehad. Maar goed, thuis hebben ze ook regen gehad en wij hebben wat beleefd.

P&O, €171 voor het last minute retour + €25 korting voucher op de maaltijd.
Post Reply