VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

Siemi wrote:Ja hoor, ik rijd ook in een auto op Duits kenteken.
Dat mag dus wel, maar

U mag een auto met buitenlands kenteken hebben, als u in Nederland woont. Deze auto moet u dan wel in Nederland laten registreren. Ook moet u belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by mercury1970 »

En wat doen al die Polen dan hier maanden lang rondrijden met hun eigen kentekens ??
gevalletje van theorie en praktijk ?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

Nope, die Polen wonen niet in Nederland, net als al die pensionados die maanden in Spanje rondrijden met een NL kenteken. Op het moment dat je officieel woont in een land dan is het verhaal anders.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Crash »

Shit goes both way's of wegen vignet invoeren :P
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Siemi »

Texas Boy wrote:U mag een auto met buitenlands kenteken hebben, als u in Nederland woont. Deze auto moet u dan wel in Nederland laten registreren. Ook moet u belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen.
Ik woon in Duitsland en rijd prive op Duits kenteken en zakelijk rijd ik op Nederlands kenteken. De buren snappen er denk ik niks meer van :D
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by HarleyRob »

harry_clamshell wrote:Mag je als Nederlander wel rijden in een wagen met buitenlands (Belgisch) kenteken tegenwoordig?
Ik heb zelf 5 jaar met een Belgisch (... I know....) kenteken gereden in NL. Zakelijke auto, geen BV in NL. Toestemming gevraagd bij NL hoofd Douane, en een schriftelijke ontheffing ontvangen voor dat kenteken. Dus zonder belasting te betalen. Constructie is nu niet meer mogelijk....
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by HarleyRob »

Crash wrote:Klopt mag niet word gezien als belasting ontduiking, heb het nagevraagd ivm m'n schoonouders uit Schotland komen mag ik niet in hun auto rijden.
?? Dus als jouw schoonouders op bezoek zijn mag jij niet in hun auto naar de supermarkt rijden?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Crash »

Klopt
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

bump
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Funk »

Gast, wie gaat dit nu doen dan? Een auto opknappen in ruil voor een paar nachten in een chalet met een vaag contract, mopar onderdelen waar je geen zak om geeft als je een incourante Ford gaat opknappen, en een paar maand in andermans wagen rondrijden, yay. Als er al iemand aan zal beginnen kan je er donder op zeggen dat er na een paar weken geen zak meer gebeurt.

No offence, maar beter betaal je gewoon iemand om dat ding klaar te maken in de hoop dat het netjes gebeurt, en je bent zelf ook van het gezeik af van iemand die je niet eens kent.

Of koop wat boeken en begin er zelf aan. Man the fuck up.
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

Antwoord bemerkingen Funk :
Dit heeft niets te maken met "man the fuck up". heel indrukwekkend, stoer doen achter een keyboard.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by smokey »

Call it what you want... Niemand gaat dit doen voor je. Garanteed!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Funk »

Sowieso doe ik altijd stoer achter toetsenborden. Maar wees eens realistisch, ik zie nu pas dat je het aanbod van het gebruik van de auto hebt aangepast in het gebruik van je chalet. Je kan dit topic nog heel lang omhoog houden met gezellig gekeuvel maar blijkbaar is in 2 maand tijd, 1250 views nog niemand geweest die hier warm voor loopt en heeft durven zeggen dat het ook nergens op slaat.
Waarom zou je in vredesnaam je kostbare vrije tijd steken in andermans ellende in ruil voor een vermoedelijk oude chalet en een paar honderd piek aan onderdelen. Het zou erg nobel zijn maar volstrekt ondenkbaar.
Daarbij, hoe betrouwbaar ben jij? Wie weet besluit jij wel die chalet te verkopen (ik zou zeggen, doe dat!), of die auto, of ben je niet tevreden genoeg, etc etc.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Ronald50 »

Lukas Krukas wrote:Hallo,

- Het painfully duidelijk is geworden dat ik er zelf niet in slaag de wagen baanvaardig te maken
- Ik niet over de cash beschik om de wagen bij een "officiele garage" af te zetten en hun tarieven te betalen.
Punt 1: dat had je vooraf beter kunnen afvragen.....

Punt 2: dat had je vooraf beter kunnen afvragen.....

Ik heb mijn auto's gekocht met de wetenschap wat ik wel en wat ik niet (zelf) kan en/of wat ik wel/niet betalen kan..... voldoe je niet aan die punten is de aanschaf van een auto die zover gerestaureerd moet worden sowiso een domme aanschaf en had je beter een exemplaar genomen waar iig minder aan hoefde te gebeuren.

Misschien is het idd een idee om het chalet om te ruilen voor genoeg cash om deze auto af en mooi te krijgen :)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by gerrutcamaro »

Hou het chalet en verkoop die lelijke mustang :D
Post Reply