VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

Hallo,

Na wat feedback wil ik hier graag m'n VERDER VERFIJNDE aanbod de wereld ingooien :

Het gaat hierover :
Ben eigenaar van een 1980 Mustang Cobra. Ik weet het wel, niet de mooiste generatie Mustangs, maar ik durf zeggen dat deze Cobra tenminste het mooiste exemplaar is dat ik ooit gezien heb van die generatie (1979-1993). Na vele inspanningen en lang proberen heb ik uiteindelijk moeten erkennen/toegeven dat ik gewoonweg niet het nodige technische talent heb om de wagen baanvaardig te krijgen. Ik breek meer onderdelen dan dat ik er installeer. Ja, letterlijk !

Aan degene die de overblijvende jobs aan de wagen kan en wil uitvoeren, bied ik aan :

1. onbeperkt overnachten/ hetgebruik van m'n (bescheiden!) chalet in de Ardennen (Belgie) gedurende 2 jaar, ook indien de werken aan de wagen reeds na enkele weken/maanden beindigd zijn. Gedurende die 2 jaar heb ikzelf max 21 dagen per jaar het gebruiksrecht van de chalet.
Gelegen in het hart van Belgische Ardennen streek ( regio Durbuy ), net naast een riviertje. Geschikt voor koppels, families met kinderen zullen het krap hebben. Alles is aanwezig : verwarming, warm water, koelkast, kookgerei, etc... ( fotos chalet & omgeving op aanvraag )

Natuurlijk tekenen we dan beide een "contractje tussen privé-personen", waarbij u akkoord gaat om de chalet in dezelfde staat achter te laten als u hem aangetroffen hebt bij aanvang.

Voor degenen die niet bekend zijn met de Ardennen : één van de laatste streken in Europa waar men nog onbelemmerd kan scheuren met de wagen. prachtige, slingerende baantjes - te gek om te slalommen - echter niet geschikt voor rechte lijn fun ;)

2. een verzameling nieuw-in-doos performance parts gooi ik er ook bij in :
- Super Sport bladveren voor Mopar B-Body wagens, met de speciale hangers
- External Engine Oil Cooler kit, universal fit (kleine radiator & nodige hoses en connectors)
- rack & pinion stuurhuis met snelle overbrenging ("universal fit" model - vereist fabricatie skills om te monteren)
- originele Carter thermoquad carburator (original equipment op vele mopar wagens - heb deze nooit gebruikt, deze zal nu wel revisiekit nodig hebben maar is geld waard)
- nieuwe set van 4 grote, brede terreinbanden MET velgen ( 15" velgen, 32" buitendiameter, 12" wide ), mopar steekmaat

3. Ik betaal alle kosten van extra onderdelen die nog nodig mogen zijn om de wagen rijvaardig te maken.

Dit zou mijn tegenprestatie zijn voor het werk dat jij levert – de wagen op punt stellen/baanvaardig maken.

Voor degenen die dit een merkwaardig aanbod vinden, ik doe dit wegens :
- Het painfully duidelijk is geworden dat ik er zelf niet in slaag de wagen baanvaardig te maken
- Ik niet over de cash beschik om de wagen bij een "officiele garage" af te zetten en hun tarieven te betalen.

Voor de mogelijk geinteresseerden, ik heb een pagina beschikbaar met gedetailleerd lijstje van de jobs die nog moeten gebeuren. Het gaat hem vooral over
a) electriciteit (installatie nieuwe alternator, Mallory stroomverdeler, digital gauges - geen electronica werk !)
b) afwerken montage van de 67mm turbo kit
c) afwerken montage LPG kit (tank zijde - zie foto)
Indien u in bovenstaand aanbod kan geinteresseerd zijn, stuur me graag een PM, dan zend ik u het lijstje met de overblijvende jobs.

indien u er echt smaak in kan hebben, kunnen we nog een stap verder gaan en water-injectie toevoegen aan de setup. Dit maakt het mogelijk om de turbodruk verder op te voeren zonder detonatie/"pingen". Deze water-injectie (bvb Snow Performance) systemen zijn technisch gezien zeer eenvoudig (technologie uit vliegtuigen van de eerste wereldoorlog) en niet te vergelijken met huidige, computergestuurde, benzine-injectie op personenwagens. Ook hier geldt : ik heb de theoretische kennis/achtergrond, maar niet de vingervaardigheid om het uit te voeren zonder brokken te maken. De motor is uitgerust met gesmede zuigers (forged pistons), ideaal om ook hogere turbodruk te weerstaan.

Alle "grote" onderdelen zijn reeds in goede werkende staat (motor, transmissie, achteras, remmen)
met vriendelijke groet. recente fotos zijn hier :
http://s12.photobucket.com/user/Lukas_K ... t=3&page=1
Last edited by Lukas Krukas on Thu May 07, 2015 9:16 am, edited 1 time in total.
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

error
Last edited by Lukas Krukas on Thu May 07, 2015 9:17 am, edited 1 time in total.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

Leuk aanbod :)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by gerrutcamaro »

heb je toevallig ook nog een leuke vrouw / dochter? :D
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

gerrutcamaro wrote:heb je toevallig ook nog een leuke vrouw / dochter? :D

kan je ook onbeperkt gebruik van maken ;)
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by dickdale »

doe eerst maar even een fotootje erbij dan... :idea:
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

bedankt voor de suggestie, maar m'n vriendin krijg ik zelf nog vlotjes aan de praat :D
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: gewijzigd aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Renev »

Mooie omgeving daar :thumbs:
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by harry_clamshell »

Mag je als Nederlander wel rijden in een wagen met buitenlands (Belgisch) kenteken tegenwoordig?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

Toevallig net gelezen dat dit niet mag.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Crash »

Klopt mag niet word gezien als belasting ontduiking, heb het nagevraagd ivm m'n schoonouders uit Schotland komen mag ik niet in hun auto rijden.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

Zit toch het stuur aan de verkeerde kant :D
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Siemi »

harry_clamshell wrote:Mag je als Nederlander wel rijden in een wagen met buitenlands (Belgisch) kenteken tegenwoordig?
Ja hoor, ik rijd ook in een auto op Duits kenteken.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Texas Boy »

Je woont zeker in Duitsland ;-)
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: VERDER VERFIJND aanbod/voorstel voor technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

ik heb gister het "onbeperkt gebruik van de wagen" aanbod hierboven vervangen door "onbeperkt gebruik/overnachten in m'n (bescheiden) chalet in het hartje van de Belgische Ardennen, gedurende 2 jaar".

Nu maar hopen dat dit nog mag van vadertje staat !
Post Reply