Auto huren Californie

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Auto huren Californie

Post by harry_clamshell »

inderdaad usa-reisen.de. Al eerder gebruikt naar volle tevredenheid.

Dit jaar niet huren, maar weer wat gekocht voor road trips in de komende jaren; na 2x4 weken huren heb ik de koopprijs er makkelijk uit (benzinekosten is een ander verhaal natuurlijk :D )

Image
Image
Image
grandmaster n
Posts: 393
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Auto huren Californie

Post by grandmaster n »

Hoe verzeker je dat ding dan?
Wel mooie bak!!

gr
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Auto huren Californie

Post by silentchaos »

En hoe schrijf je hem op naam als je geen woonadres hebt in de VS?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Texas Boy »

Als je familie of vrienden hebt die de auto op hun naam willen hebben en het extra verzekert kan zoiets, leende zelf een van mijn auto's uit in Texas totdat ik de verzekeringsvoorwaarden een keer doornam en ben er gelijk mee gestopt, kan je letterlijk miljoenen (die ik niet heb) kosten als er wat gebeurt, je blijft altijd verantwoordelijk voor schade.
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Auto huren Californie

Post by harry_clamshell »

/\ ook gedaan en inderdaad heel goed verzekeringsvoorwaarden doorlezen. Maar ook wagen op eigen NAW (via bepaalde wegen lukt dat wel) en er een verzekering bijgezocht.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Auto huren Californie

Post by Peter Pontiac »

Klopt helemaal wat "harry" zegt, ik leen regelmatig auto's van een vriend die hebben of een dealertag of een personal tag. Voor de laatste versie heb ik een Florida rijbewijs gehaald zodat de verzekering van mijn vriend een buitenlandse bestuurder accepteert.
Ik heb hiervoor ook een postadres in FL 8)
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Auto huren Californie

Post by harry_clamshell »

Een lokaal rijbewijs is ook inderdaad een pre (heb er zelf één uit MO).

Eigen NAW op Title:

Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Funk »

Kleine update. Uiteindelijk niks geworden met Relay Rides.
Had eerst prima dagelijks contact met ze ivm registratie, ik kon huren zeiden ze. Lukte echter niet via de site.
Daarna tal van keren gemaild, geen reactie, en m'n 2007 Suburban voor $540/maand was inmiddels weg. Laat maar dus.

Vorige week weer eens aan gaan zitten en veel vergeleken, wat een kutwerk zeg. Uiteindelijk bij Enterprise een 300C gevonden voor $924 + 300 verzekeringen. Wel bizar dat dezelfde auto een paar km verderop soms bijna het drievoudige kost.
Maar goed, mijn tip, op 't laatste moment boeken, iedereen wil toch nog van z'n auto's af. Ik wilde voor 'goedkoop' gaan, een VW Jetta/Ford Focus oid, maar das was uiteindelijk maar 200 goedkoper voor een maand.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Pavement Pounder »

Wij boekten altijd een fly & drive dat is goedkoper dan alleen een ticket en dan apart daar een auto huren bij de grote maatschappijen.
Meestal klm/Alamo, en vooraf zoek je de klasse uit.
grandmaster n
Posts: 393
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Auto huren Californie

Post by grandmaster n »

Wij boekten NOOIT een fly & drive. Een vlucht een daarna los een auto huren is veel goedkoper. Je moet alleen niet de grote (lees duurdere) verhuurmaatschappijen (Hertz, Avis etc) nemen.

gr
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Wilf »

Oppassen waar je het water in springt om af te koelen als de airco stuk gaat :D

https://twitter.com/histrypubgrl/status ... 33/photo/1

Wel spannend daar, real life Mad Max! :cool:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Texas Boy »

grandmaster n wrote:Wij boekten NOOIT een fly & drive. Een vlucht een daarna los een auto huren is veel goedkoper. Je moet alleen niet de grote (lees duurdere) verhuurmaatschappijen (Hertz, Avis etc) nemen.

gr
Boekte eigenlijk ook altijd een Fly-Drive, ook omdat het goedkoper was, daarnaast weinig zin om prijzen te vergelijken als je in Amerika aankomt en risico dat de goedkopere auto's allemaal weg zijn. Boekte altijd de goedkoopste en kreeg meestal kosteloos een upgrade :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Wilf »

Ligt dat ook niet aan bestemming? Kan me voorstellen dat Florida Fly & Drive goedkoper is omdat dat zo toeristisch is dat daar verhuur altijd vol zit. Tenzij je idd gaat lopen zoeken naar de (budget)huurders om de hoek.

En ik weet niet hoe het in de VS is maar in NL is budget vaak wel duurk... eh... duurhuur. :D Zo is een grote bakwagen bij Avis vaak duurder dan prijsvechters met oude meuk totdat die prijsvechter dus gaat klagen over één van die duizenden krassen/deuken die niet specifiek op het schadeformulier stonden omdat je dan net zo goed dat tekeningetje vol kon pennen, en je daar €500,- voor in rekening wil brengen (en je na een half jaar gezeik daar gelukkig toch onderuit komt omdat je volhardend genoeg bent om niet de schade van een ander aan jouw broek te laten hangen). Was laatst ook op tv hoe autoverhuurders in, ik geloof Spanje, daar mensen oplichtte door extra (dure) verzekeringen aan te smeren.
grandmaster n
Posts: 393
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Auto huren Californie

Post by grandmaster n »

Texas Boy wrote:...... daarnaast weinig zin om prijzen te vergelijken als je in Amerika aankomt....
Auto huren via internet, kan vanuit de luie stoel en idd wel van te voren.
wilf wrote: ...Was laatst ook op tv hoe autoverhuurders in, ik geloof Spanje, daar mensen oplichtte door extra (dure) verzekeringen aan te smeren.
Dat kunnen ze in Amerika ook héééél goed. Gewoon niet een extra verzekering nemen, nergens voor nodig.

gr
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Texas Boy »

Inderdaad dat Spaanse verhaal doen ze ook in Amerika, vooral bedrijven als Alamo, heb er wat ervaring mee :-( Ken iemand hier in Spanje in de verhuur in dat verhaal in Spanje is erg opgeklopt blijkbaar, maar het is wel vreemd dat de mensen achter de balie commissie krijgen wat ze verkopen aan verzekeringen, dus ze proberen snel te veel aan te smeren.
Post Reply