Auto huren Californie

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Auto huren Californie

Post by Funk »

Ben een beetje de vakantie aan het voorbereiden, en daar hoort ook een fatsoenlijke auto bij.
We hebben bewust het begin/eindpunt op hetzelfde vliegveld staan omdat je dan veelal wat flexibeler bent qua autohuur.
Droppen op een ander vliegveld betekent vaak dat je bent aangewezen op de grotere verhuurders.

Logischerwijs wil ik een toffe auto huren. Een Camaro bv, maar een Suburban zou ook prettig zijn om de ± 2500 mile af te leggen.
De grote verhuurders vind ik nogal prijzig hiermee, en via relayrides.com (soort AirBnB voor auto's) kom ik vrij aardige bedragen tegen.
Je huurt dan een auto van een particulier, bijv een 2008 Mustang oid.

Maar toch, uit oude topics hier wordt ik niet veel wijzer. Om de winkansen te spreiden, heeft iemand nog tips?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Texas Boy »

http://relay-rides.pissedconsumer.com/

Ik zou bij een grotere verhuurder blijven, goede verzekering en een ruime auto, heb ook met Mustangs Convertible rond gereden en die zijn snel te klein vind ik dan.

Word ook hier lid, heel wat topics over auto huur, http://forum.allesamerika.com/
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Funk »

Op zich lees ik een hoop goeds over relay-rides. 16 negatieve reacties is natuurlijk niet veel, overal gaan dingen mis.

Formaat van een Camaro of Mustang vind ik prima, mn vriendin heeft geen hutkoffers en ik sleep het liefst zo weinig mogelijk shit mee.
Ik vind alleen 2000 dollar met de huidige koers wat veel. Bij Relay Rides heb je voor onder de 1000 wel iets leuks voor een maand.
Alain007
Posts: 91
Joined: Sun Mar 14, 2010 8:22 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Alain007 »

Ik heb een aantal jaren geleden www.usareisen.de gebruikt. Goede prijzen toen kunnen vinden.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Auto huren Californie

Post by David - 71 camaro »

Alain007 wrote:Ik heb een aantal jaren geleden http://www.usareisen.de gebruikt. Goede prijzen toen kunnen vinden.
x112.356

Heb jaren rechtstreeks rechtstreeks op vliegvelden in VS geboekt, paar jaar geleden kwam ik usareisen.de tegen. Goedkoper en makkelijker, prima service. Doe niet anders tegenwoordig.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Ronald50 »

Idd.... usa-reisen.de. Prima prijzen, vooraf boeken.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Auto huren Californie

Post by dickdale »

alamo.co.uk/brits is goedekoper dan alamo.co.uk en standaard zitten alle verzekeringen er bij, behalve SVI...
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: Auto huren Californie

Post by oldsv8diesel »

rent a wreck, lekker cheap, ze zaniken niet over een pitje meer of minder, en als je mazzel hebt dan kun je nog een leuk ding uitzoeken ook
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Funk »

Rent a wreck is idd een stuk goedkoper dan de andere aanbieders. Toch neig ik nog steeds wel naar Relay Rides. De meeste klachten komen ook vooral van de verhuurders.
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Auto huren Californie

Post by TikiRalf »

voor nog geen 200 dollar per week, deze super wagen gehad hyundai elantra (usa's bmw), alles er op en aan en veel beter en luxer dan de meeste "usa merken" wagens.
1 gallon op 43 miles was ook mooi meegenomen.

Gewoon via D-reizen geboekt en uitgezocht, deze hebben veel keus en voor mij toen de beste tarieven (2 jaar geleden)

Image

:thumbs: succes met je zoektocht!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vorig jaar deze geleent van vrienden :) Toyota Camry, basic ok auto (helaas was de Miata nog niet klaar)
Als het maar rijd, vind ik belangrijker dan hoe het er uit ziet.

Image

En dit jaar deze gehuurd

Image
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Auto huren Californie

Post by CVPI »

Je gaat wel van slecht naar beter gelukkig.
Je gaat toch geen Hyundai in the USA huren...
Toen we landden op Montgomery, AL kreeg ik een Nissan Rogue als huurauto. Ik zei aan de balie, we hadden afgesproken (met USA-Reisen.de) dat ik een Expedition/ Explorer zou krijgen.
Daarbij zei ik, als ik naar Korea op vakantie ga en ik krijg een Kia als huurauto vind ik dat prima. Ik reis naar de USA dus verwacht ook een USA product om mee te rijden. Twee dagen later mocht ik kosteloos de Nissan inruilen tegen een Chevy Silverado. Was een paar prijsklassen hoger maar werd absoluut niet om gezeurd!
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Auto huren Californie

Post by TikiRalf »

CVPI wrote:Je gaat wel van slecht naar beter gelukkig.
Je gaat toch geen Hyundai in the USA huren...
Toen we landden op Montgomery, AL kreeg ik een Nissan Rogue als huurauto. Ik zei aan de balie, we hadden afgesproken (met USA-Reisen.de) dat ik een Expedition/ Explorer zou krijgen.
Daarbij zei ik, als ik naar Korea op vakantie ga en ik krijg een Kia als huurauto vind ik dat prima. Ik reis naar de USA dus verwacht ook een USA product om mee te rijden. Twee dagen later mocht ik kosteloos de Nissan inruilen tegen een Chevy Silverado. Was een paar prijsklassen hoger maar werd absoluut niet om gezeurd!
Wat ik zeg, die hyundai was de beste van alles wat ik ooit gehuurd/gehad had (aantal campers & wagens),
en tegenwoordig val je niet meer zo op als je een koreaan rijd, in de usa steeds meer aziaten (honda-toyota-hyundai).
Ik zelf vind het belangrijker dat het werkt en rijd ipv hoe het er uit ziet :thumbs:

succes met je zoektoch zal vast wel iets tussen zitten!
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Phatkees »

Wij hadden een Chevrolet Traverse gehuurd. Omdat we ook veel miles gingen maken bewust voor een 6 cylinder gekozen. Fijne auto en veel ruimte!
Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Funk »

Waar gehuurd?
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Auto huren Californie

Post by Phatkees »

Alamo dacht ik.
Post Reply