over het bezitten van een Caprice lijkwagen die nog fully loaded (in de zin van begrafenismeuk) uitgedost is.
Het bleef eigenlijk altijd bij fantaseren, want A een rijbewijs had ik niet, en B een geschikte plek om 'm te stallen had ik ook niet (zonder ruzie te krijgen met de buurt).
Aangezien punt A en B inmiddels gerealiseerd zijn heb ik besloten dat het er toch maar van moet komen, het aanschaffen van een Caprice lijkwagen nu ze er nog zijn.
Ik wilde er graag eentje die nog niet omgebouwd is tot normale stationkar, dus nog met de speciale laadvloer t.b.v de kist en de bloemenrekken erin.
Ook moet het dak Vinyl zijn met bijbehorende begrafenis feestverlichting op weerskanten van de auto.
Natuurlijk mogen ook de zwarte vlaggen niet ontbreken.
Ik vond al snel op marktplaats bij Lorenzo's Auto's in Genemuiden een Caprice lijkwagen die aan mijn vereisten voldeed:
-Full dressed zwarte Caprice Hearse (geen half omgebouwde Caprice stationwagen met de zijramen achter er nog in)
-Met alle rouwaccessiores nog aanwezig (laadvloer, bloemenrekken, zwarte doodsvlaggen, kruisjes voor de achterramen)
-Doodslampjes op weerskanten van de auto
-De coole metalen Amerikaanse wieldoppen
-In nette tot zeer nette staat
Op de foto's op marktplaats uit de advertentie van Lorenzo Auto's zag de Caprice lijkwagen er goed uit dus ik dacht ik biedt €1250.
Arjan van Lorenzo's Auto's mailde me terug dat ik voor €1250 de Caprice lijkwagen wel op mocht komen halen.
Ik ben dinsdag 17-02-2015 eerst wezen kijken in Genemuiden bij Lorenzo's Auto's waar de Caprice lijkwagen te koop stond.
Het was zeer druilerig donker en mistig weer, ideale dag om een Caprice lijkwagen te bezichtigen :-)
Eenmaal in Genemuiden aangekomen leek me Lorenzo's Auto's op het eerste oog een zeer schimmig bedrijfje met vage werknemers, maar dat bleek in de praktijk wel mee te vallen.
De Caprice lijkwagen stond buiten op de oprit van Lorenzo's Auto's en zag er op het eerste oog erg netjes uit, zoals het bij een lijkwagen hoort.
Tijdens het bezichtigen van de Caprice lijkwagen was de verkoper nog nergens te bekennen dus kon ik de Caprice lijkwagen even rustig bekijken.
Even nam de normale ik het over van de gestoorde ik en wilde ik van de auto weglopen en weer naar huis rijden toen net Arjan de verkoper van Lorenzo's Auto's eraan kwam lopen.
Ik heb van Arjan van Lorenzo's Auto's begrepen dat de Caprice lijkwagen min of meer in consignatieverkoop stond bij hen, want Arjan zei dat de vorige eigenaar (uitvaartonderneming "De Laatste Zorg" uit Genemuiden) liever een goede nieuwe eigenaar zocht die de Caprice zou koesteren dan dat de Caprice in een rodeo verloren zou gaan.
De vorige eigenaar heeft de Caprice lijkwagen sinds 2003 tot september 2014 in bezit gehad en de Caprice lijkwagen heeft bij hen dienst gedaan in die periode als rouwauto, ik zal proberen in contact met hen te komen.
De Caprice lijkwagen is de laatste jaren bij Lorenzo's Auto's in het onderhoud geweest dus Arjan kende de auto goed.
Arjan van Lorenzo's Auto's zei dat de vorige eigenaar een Caprice lijkwagen had gekocht met hogere laadruimte en dat ze toen deze Caprice lijkwagen verkocht hebben aan hem.
Arjan vertelde verder dat de Caprice lijkwagen in goede staat verkeerde, o.a. was de dynamo, de waterpomp, de multiriem en de computer door hen vervangen.
Voordeel van lijkwagens, ze zijn meestal goed onderhouden want je wilt niet stil komen te staan tijdens een uitvaartrit.
Arjan vertelde dat dit wel een keer gebeurt was tijdens een uitvaart, de dynamo van de Caprice lijkwagen was kapot gegaan en toen hebben ze even snel een nieuwe accu erin gezet, want de Caprice lijkwagen hoefde toch alleen maar van de kerk naar de begraafplaats te rijden, geweldig verhaal.
Arjan zei dat de AC alleen wat lekt bij de pomp, maar het verbaasde mij dat de AC überhaupt nog werkte na bijna 23 jaar.
Toch maar even een proefritje gemaakt, en toen was ik verkocht.
Wat een lekker lomp geval zeg zo'n boat Caprice, die bulkende V8 en die deinende vering, geweldig, als je dat bij het grove uiterlijk van de auto optelt weet je gewoon dat dit 1 van de de bruutste lijkwagen is die er in de jaren 90 was.
Als je met een Caprice lijkwagen te hard over een hobbel rijdt komt hij zo ver uit de veren dat het lijk tegen de deksel van de kist bonkt, hahaha.
Ik was verkocht, de Caprice is in zeer mooie staat en rijdt ook gewoon goed, niks op aan te merken.
Als ik 'm niet kocht deed wel iemand anders het.
Ik heb op donderdag 19-02-2015 de Caprice lijkwagen opgehaald bij Lorenzo's Auto's in Genemuiden, en het ritje van Genemuiden naar mijn loods deed ik met veel plezier.
Je hebt best bekijks met dat ding, schooljongens wezen er zelfs naar.
Dat was voor mij maar weer het bewijs dat de auto op zich gewoon cool is, ondanks het feit dat het een lijkwagen is.
Eerst moest ik wennen aan het idee dat er misschien wel honderden dode mensen achterin de Caprice lijkwagen hadden gelegen, maar al snel kreeg ik een grijns op mijn gezicht en vond ik het cool dat ik in een oude Amerikaanse lijkwagen reed.
Bij aankomst bij mijn loods maakte ik voor het eerst de laadruimte open en zag ik dat bloemtakjes van de laatste uitvaart nog achterin de lijkwagen lagen


Cosmetisch gezien hoeft er eigenlijk niks aan de Caprice lijkwagen te gebeuren, maar als ik 'm zou willen perfectioneren kan ik het volgende vervangen:
-Chevrolet hood emblem, is bij de vorige eigenaar kapot gegaan, maar ik heb thuis nog een goede liggen.
-1 wieldop is gedeukt, is ook nog wel aan te komen.
-Op de voorbumper mist wat zwarte lak, eenvoudig bij te werken.
Voor de rest is hij in nieuwstaat, het vinyl op het dak is van zeer dikke kwaliteit en in het vinyl zit zelfs nog geen (droogte)scheurtje in.
Je kan zien dat Huiskamp (waar de Caprice lijkwagen in 1992 tot lijkwagen is omgebouwd) echt kwaliteitsproducten aflevert, want alle materialen zijn nog in perfecte onbeschadigde staat.
Achterin de Caprice lijkwagen ziet het er ook nog als nieuw uit, je zou niet zeggen dat er misschien wel honderden lijkkisten achterin hebben gestaan.
Er is zelfs een zware kwaliteit hoes meegeleverd voor over de auto.
Ik waardeer de auto vanwege het feit dat het een lijkwagen is, ik ga 'm dus ook niet om laten bouwen tot reguliere stationwagen.
Ik ga 'm gebruiken om gewoon lekker beetje mee te cruisen, wellicht ga ik 'm in de toekomst verhuren aan halloweenparties o.i.d.






