vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

Voel je niet aangesproken en verdedig je hiervoor niet, nergens voor nodig :cheers:
Wat bedoel je met dit zinnetje Enrique? Waarom zou ik me aangesproken moeten voelen? Volgens mij heb je je bril niet op...... Goed lezen is een vak. En of ik me verdedig is geheel en al mijn beslissing. Dat bepaal jij niet.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by Homer »

IK ben nu in de 50 +, toen ik een jaar of zes was gingen we met de buurtvereniging naar het dolfinarium in Harderwijk, en dit ging met vier bussen. Ik weet nog dat mijn ouders mij moesten ophalen omdat er een bus in beslag was genomen op het parkeer terrein van het dolfinarium, hoe kwam dit ? Alle vier de bussen stonden mooi langs elkaar op het parkeer terrein, en twee bussen hadden hetzelfde kenteken ( stonden dus naast elkaar ), dit viel de foto belastingdienst op straat dus op, men moest toen nog een foto maken om te bewijzen dat je met de auto op straat reed. Het was toen ook al einde verhaal, ondanks dat er +/- 50 kinderen in de bus zaten

Dus het is iets dat volgens mij al jaren gedaan wordt.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

HarleyRob wrote:Volgende week moet ik voorkomen. Ik heb beroep aangetekend tegen een snelheidsboete. Ik was het ook echt niet, en ik heb daar bewijzen voor aangedragen. Er is sprake van gerede twijfel, en in dat geval mag zo'n boete niet eens uitgeschreven worden. Maar miezerig jaloers agentje ziet landgenoot op dikke Harley, dus die moest daar eens even lekker zijn plas over doen. Vervolgens hebben ze dat 22 maanden laten liggen (na 24 maanden wordt er zelden nog gedagvaard) en nu opeens moet ik toch maar even voor het hekje komen. Nou, ik ben er. Neem er graag een dag vrij voor (moet in Leeuwarden verschijnen). Ik heb in mijn beroep aangegeven dat ik gehoord wil worden, maar dat dan de verbaliserend agent ook mag verschijnen, met zijn laser-collega. Kost de Roverheid ook weer bakken met geld (meer dan het bedrag van de boete). Eens kijken hoe ver ze zullen gaan. Wordt vervolgd.....
Om het verhaal maar even af te ronden:

Ik ben vanochtend in alle vroegte richting Leeuwarden getogen om mij aldaar te melden bij de rechtbank. Rechter vond dat ik een solide verhaal had, en de officier had in dossier geen specifieke commentaren van verbaliserend agent kunnen ontdekken. Aangezien ik getuigen had die mijn verhaal konden staven, en officier dus feitelijk met lege handen stond, had de rechter geen andere keuze dan mij vrij te spreken van al datgene waarvoor ik gedaagd was. Hij complimenteerde me met het degelijke betoog en mijn volhardendheid. Ha! Gewonnen.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by Homer »

:thumbs: :cheers:
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

Homer wrote::thumbs: :cheers:
Thx man. Ik heb nu twee keer voor het hekje gestaan, en twee keer gewonnen. Voelt goed..... 8)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by muddy bandit »

Proficiat.
Dan wordt het nu eens tijd om een schadeclaim in te dienen voor inkomstenderving, reiskostenvergoeding en smartegeld. ;)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

muddy bandit wrote:Proficiat.
Dan wordt het nu eens tijd om een schadeclaim in te dienen voor inkomstenderving, reiskostenvergoeding en smartegeld. ;)
Helaas geldt dat niet voor een snelheidsboete. Bij vrijspraak na onterechte detentie (bijvoorbeeld n.a.v. een geweldsdelicht, criminele handeling, milieudelict, zedendelict, etc.) kan wel een schadevergoeding ge-eist worden.

Ik vind het al mooi dat ik deze overwinning behaald heb. Mijn zaak werd samen met die van 5 anderen in één zitting in behandeling genomen, en mijn 4 voorgangers met hetzelfde soort verhaal gingen allemaal met een boete naar huis. Meestal hetzelfde bedrag waartegen ze in beroep waren gegaan.

Het is van belang om in dit soort gevallen met sterk bewijs te komen. Bij mij was er sprake van gerede twijfel, omdat ik aan de kant gezet ben op basis van identificatie aan de hand van kleur van mijn motor.... Ja, echt waar, dat was de reden die de agent opgaf. De rode motor moest bekeurt worden. Tweede pinksterdag in Friesland, de 11-stedentocht, dan rijden er 4500 motoren dezelfde route. Je snapt zelf ook dat daar meer dan 1 rode motor tussen zit. Maar nu komt het: op het proces-verbaal had de agent aangegeven: kleur voertuig = onbepaald. Tja, dat was natuurlijk dom van die man.

Wat verder opviel was dat alle zaken die tijdens mijn zitting behandeld werden nog van 2014 waren.... Dat geeft te denken. Wie in het verleden in beroep ging tegen een verkeersboete (Wet Mulder) kreeg vaak automatisch seponering. Dat lijkt te zijn veranderd. De overheid behandelt nu elke zaak individueel.

Maar goed, van mij geen cent dus. Ik was het ook echt niet, anders was ik mans genoeg om te betalen. Het ging mij in dit geval om het principe. Het heeft me een vrije dag en 400 kilometer rijden gekost, maar dat was het meer dan waard.... :lol: 8)
Post Reply