gewicht motor

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: gewicht motor

Post by Chief big ol'Cadillac »

staat die in Friesland?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: gewicht motor

Post by Nick_nl »

Kun je die niet met pallet vracht laten komen?
Zo duur is dat ook niet meer.
http://www.palletvracht.nl/ tegen de 60 euro of zo, daar heb je de benzine er niet voor betaald
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: gewicht motor

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik wil wel kunnen zien wat ik koop
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: gewicht motor

Post by capricelimburg »

Ghetto manier is een of twee oude banden en het blok daar bovenop leggen.

Fatsoenlijk is op een pallet zetten en vastmaken met een paar spanbanden.
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: gewicht motor

Post by ayla »

Wel ff een foto posten, het motortje achterin en de voorste voetjes van de berlingo in de lucht.... :evil:

Groet ron
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: gewicht motor

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik zal een foto maken als het zover is; de tijd om het op te (kunnen) halen is er nog niet (van andere zijde)
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: gewicht motor

Post by M@ikel »

ayla wrote:Wel ff een foto posten, het motortje achterin en de voorste voetjes van de berlingo in de lucht.... :evil:

Groet ron
in mijn jonge jaren heb ik eens van een toenmalige baas (een koeriersbedrijf) van maastricht naar tilburg moeten rijden met 900 kilo achter in een fiat berlingo-achtig autotje. wieletjes voor raakten nog net de grond en remmen kon je vergeten.

ben na thuiskomst overigens meteen opgestapt bij dat bedrijf.

Met het laden van een autoambulance achter een auto heb ik wel al eens de achterwielen 30cm van de grond gehad...

M@ik

(helaas voor het digitale tijdperk beiden , dus geen fotoos)
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: gewicht motor

Post by Rob Rules »

Van dat soort fratsen heb ik ook ooit uitgehaald M@ikel.

8x8 kieper met beide voorassen van de grond met het kiepen van rijplaten.
Of in de winter met gladheid met een schamel aanhanger met oplooprem even wat opgaan halen 3 dorpen verderop, als ik durfde te remmen, schaarde het hele span. Terug geschoven naar de werf en de luchtgeremde aanhanger gehaald.
Met een knijperwagentje over de ring van Tilburg, 9 ton laadvermogen, 18 ton geladen. Heel fijn met al die rode stoplichten.
Ik was blij dat ik op de werf was, gelukkig had dat ding (nog geen 3 maanden oud) nieuwe remmen en een heel goede motor rem..
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: gewicht motor

Post by M@ikel »

ja je bent jong en je wilt wat..

die autoambulance werd geladen met een malibu en hing achter een peu 405.. van Holten naar Waalwijk, met doodsangst.

M@ik

PS: even ter verduidelijking, dit was niet stoer maar dom, don't try at home kids
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: gewicht motor

Post by Rob Rules »

Ook zoiets doms: Dodge 200 met Opel Blitz brandweerwagentje op sleep, van Enschede naar Valkenswaard.

Image
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: gewicht motor

Post by thunderbuick »

Wat dacht je dan hoe vroeger veel amerikanen op een cross kwamen in de jaren '70 en daarvoor......
Trekstang tussen een taunus en een olds, moest wel geremd worden in de olds trouwens.
Later hingen ze in een dolly zonder oplooprem, dat was eigenlijk veel gevaarlijker.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: gewicht motor

Post by rulez »

zaterdagochtend 400kg zand achter de fiat punto gehangen.
gelukkig veel wegen nog wit van de sneeuw dan reed het nog enigzins, maar af en toe het span wel voelen schuiven.

ochja niet harder dan 40km gaat het best goed.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: gewicht motor

Post by Chief big ol'Cadillac »

Als ik van Frieslan naar Limland mag/moet hoop ik toch wel iets sneller te kunnen dan 40...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: gewicht motor

Post by Chief big ol'Cadillac »

Nou, ik vond het niet spectaculair. Geen foto gemaakt dus. Vanmorgen net boven Maastricht met het Berlingootje vertrokken, eerst bij Naarden een startmotor (T34) afgeleverd, toen bij Leusden een GMC grill opgehaald, toen door naar net onder Hoogeveen; de Dodge motor lag op een pallet op een plank-met-wieltjes (hondje), motor wel met inhoud maar zonder spruitstuk en zonder dynamo/startmotor, met 2 man de hele pallet met motor opgebeurd en achter in de Berlingo geschoven en toen weer terug. Bij Heteren (A50) nog een tijdje in de file gestaan, verder netjes aan de snelheid gehouden (120-130) en net voor 8u weer terug in 'het Zonnige Zuiden" (nou ja zonnig... boven de regenwolken misschien....) Spectaculairder vond ik eerder dat ik vandaag niet heb hoeven tanken, al heb ik de tank nu wel zo ongeveer leeg gereden. Ik heb de km stand niet bijgehouden maar was wel een leuk ritje, beetje nat maar weer leuke dingen gezien. Volgende keer rij ik liever naar Frankrijk of zo want Noord Nederland vind ik geen zak aan.

Einde verhaal gewicht motor.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: gewicht motor

Post by M@ikel »

mooi gelukt dan :thumbs:

ik had het omgekeerde zondag. Ik ging een 'paar' jaargangen van een motorblad ophalen en dacht er verstandig aan te doen om dat met mijn astraatje te doen (1 op18 op diesel is toch leuk) in plaats van met de bus.

tot mijn verrassing was het een tot het dak volle auto, en dan gaat papier toch doorwegen (niet overladen, maar hij zat flink in zijn veren en ik had toch wel iets meer onderstuur dan normaal)

M@ik
Post Reply