UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by Rob Rules »

Heb je je K30 nou nog terug gehaald?
Of ????
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by IronCross »

Vond dit wel een interessant topic dus even alles terug gelezen.
Stel: auto is omgekat, dan ben je op papier dus niet meer de rechtmatige eigenaar. Het enige wat je kunt doen is dan een rechtzaak tegen de huidige eigenaar aanspannen. Áls je die al wint krijg je een eenzijdige optie tot koop van de auto. Dan heb je de auto dus 2 keer gekocht.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de auto nog dezelfde papieren + kenteken heeft. Dan heb je ook alle delen van het kentekenbewijs in de auto laten liggen.

Auto terug jatten lijkt mij niet echt een oplossing. Dan krijgt de auto de status gestolen. Lijkt me nogal lastig bij het keuren.

Heel simpel gezegd: zonder tussenkomst van een rechter ben je de lul, en met tussenkomst van een rechter ook.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by HarleyRob »

Bedoel je te zeggen dat het gunstig is om auto's te stelen? Er is een groep binnen de samenleving die dit al een tijdje weet.....
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by IronCross »

Die groep komt er nog mee weg ook. Probeer eens als gewone, nette burger een jaar in een gestolen auto rond te rijden, kijken hoe lang het goed gaat.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

als ze de nummers van de auto hebben veranderd en ze komen er achter dan word de auto vernietigd
je kunt niet meer bewijzen dat de auto van jou is omdat de oude nummers zijn verwijderd

de pliesie zit niet echt te wachten op extra papierwerk om de auto weer uit het rdw register te halen en als niet meer gestolen in het opsporings systeem te zetten en zouden de auto het liefst meteen naar de pers brengen zodat hij vernietigd verklaart word en alles automaties uit het systeem valt
Marcel89
Posts: 5
Joined: Wed Oct 24, 2012 5:17 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by Marcel89 »

De Meeste auto's hebben op verborgen plekken extra carrosserie nummers staan. Bij een 1979 firebird staan ook de carrosserienummer onder de ventilatie behuizing. Hiervoor moet je de voorscherm demonteren en de complete ventilatorhuis. Grote kans dat die vergeten zijn met omkatten.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

en nu maar open dat de pliesie of de rdw bereid is de auto uit elkaar te peuteren om dit te onderzoeken
het valt me op dat onze beschermheren met blauw uniform liever lui dan moe is..........tenzij er bekeuringen uit vallen te schrijven
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

ik ben nog steeds bezig met die klote slome justutie,ze zijn zo sloom,ongelofelijk.
auto is omgekat naar verkeerd model,
oude nummers zijn er nog dus bewijs dat het de mijne was is er.
maar teug krijgen word net zo lang verhaal dan dat ik al wacht
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

zolang je je auto maar terug krijgt en ze niet de stallingskosten in rekening brengen
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

Het word nog gekker,brief van de rdw gehad dat binnenkort mag ik wegenbelasting betalen en apk plicht,dan ben ik verantwoordelijk voor het kenteken v/d dauto.
Alleen ik heb geen auto ,van politie nog steeds niks van gehoord ,ik heb niks.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

quote van een tijdje terug:
Wordt de auto in goede staat teruggevonden en kun je er gewoon weer in rijden?
Dan verwijdert de politie de diefstalmelding uit het kentekenregister van de RDW.
Je ontvangt hiervan een brief van de RDW met de melding dat je weer belastingplichtig bent voor de auto en dat je een verzekering moet afsluiten

ziet er naar uit dat de politie het voertuig uit het register heeft gehaald , volgens mij kunnen ze dat alleen doen als bewezen is dat het voertuig van jou is
zal de vorige eigenaar dan toch vergeten zijn het chassisnummer te veranderen of heeft de politie dan toch een technies onderzoek op het voertuig uitgevoerd ?
maar eens even met de desbetreffende agent gaan praten en kijken of ze de auto bij hun op het terein hebben staan , en vergeet je advocaat niet mee te nemen
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by muddy bandit »

chevyed wrote:Het word nog gekker,brief van de rdw gehad dat binnenkort mag ik wegenbelasting betalen en apk plicht,dan ben ik verantwoordelijk voor het kenteken v/d dauto.
Alleen ik heb geen auto ,van politie nog steeds niks van gehoord ,ik heb niks.
Check het kenteken eens in het RDW-register hoe de auto geregistreerd staat?
https://ovi.rdw.nl/Default.aspx
Kenteken invoeren, Tabblad "basis" -->(even naar beneden scrollen) "status van het voertuig" -klik-
Daar kun je zien of het voertuig nog als gestolen geregistreerd staat.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by Rob Rules »

Zo vond ik afgelopen meeting in Wintelre mijn EX-Dodge D200 terug.
Alleen met een andere set nummerplaten, voor de rest niets veranderd en alles nog precies op de zelfde plek.
Zelfs de magnetische dagteller hing nog aan psies het zelfde plekje aan het dak. Wel was de vloer in de bak naar de klote...
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

was die ook gestolen of alleen gekloont naar een andere truck
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by Rob Rules »

omgekat
Post Reply