UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

nou ik zit in het kastje naar de muur verhaal,wegenbelasting betalen a 560 euro,rdw zegt politie,politie zegt rdw.
Hij staat wel op mijn naam weer,maar de auto staat bij die andere zogenaamde eigenaar die hem op een ander kenteken heeft staan als omgekat,politie onderzoek is afgesloten,ik mag civiele procudure starten maar ondertussen verantwoordelijk.
Werkelijk te gek voor woorden,heb al halve dag gebeld met polite,betasting rdw,en word niks wijzer,1 grote amtenaren grijze puzzel.
En als je politie belt word je al helemaal gek,de gene die je moet hebben is er nooit en kan je 100 keer je verhaal doen,maar schiet niet op met die kneuzen ,ze kunnen nog geen fiets ontcijferen.
en met die wegenbelasting schiet die auto al al niet meer op.doodziek word ik er van..voorlopig al een aanslag wegenbelasting en zonder auto.
stelletje ambtenaren
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by Rob Rules »

Mag je hem niet zelf gaan halen dan?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

En als je politie belt word je al helemaal gek,de gene die je moet hebben is er nooit en kan je 100 keer je verhaal doen
......... klinkt bekent , op een gegeven moment de officier van justitie zelf gebeld die de map ergens onder uit een dosierkast heeft gevist en de brommer heeft vrijgegeven
toen ik mn gestolen brommer mocht ophalen koonk er een beetje gemompell vanachter het scherm tussen twee collega's en werd er doodleuk even gemeld dat hij van het politieterein was gestolen
oh ja 3 jaar later belden ze op dat ze hem gevonden hadden , bleek al die tijd buiten op het POLITIETEREIN te hebben gestaan
nu kaars verrot natuurlijk en totaal vastgeroest

goed dat er politie is ..... en dan vinden ze het raar als ze uitgescholden en bekogeld worden .... kan ze eerijk gezegt ook wel schieten
tis erger tuig dan die gasten die over straat lopen te schreeuwen

leuke addecnote , de brommer was gevonden door een kennis die de politie belde en de grootste moeite had om die ook inderdaad te laten komen ( praat ik over 23 jaar geleden ) , na onderzoek bleek de brommer niet in het systeem te staan , maar ja het stuurslot was stuk de tankdop was stuk en het contactslot was stuk
zelfde verhaal de ëigenaar moest hem in de schuur zetten en mocht er niet aan komen , ik moest de volgende morgen op het bureau de aangigfte laten zien .....hmmm tja eeh dan zijn we hem zeker vergeten in het systeem te zetten
ja dan zullen we de brommer maar even ophalen .... u hoord nog van ons
de zaak moest voorkomen want de huidige eigenaar wilde geen afstand tekenen (het chassisnummer was trouwens niet veranderd )
and back to the top
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by willem »

Ze, de overheid, verwachten dus van je dat je voor een auto, die ze jaren na de diefstal teruggevonden hebben maar niet aan je willen toewijzen en die daardoor niet in jouw bezit is, wel wegenbelasting gaat betalen en er mee naar de apk keuring gaat.
Tegenstrijdig en onmogelijk, en je komt zelf geen steek verder, lijkt me meer iets voor de ombudsman.

http://www.nationaleombudsman.nl

Wellicht dat die iets voor je kan doen.
1967coupe
Posts: 344
Joined: Sat Apr 26, 2008 9:19 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by 1967coupe »

Leuk gevalletje Peter R?
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

de ombudsman had ik al ingeschakeld,die heeft het weer doorgestuurd naar de RDW.maar nog Geen resultaat.
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

peter R,had ik 6 jaar geleden al gedaan,maar deden er niks mee.dader was is bekend maar helaas,justutie heeft het ook naast zich geledg,dus aangifte heeft geen zin,eigen rechter alleen
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

laatse update is dat het een civiele procedure word,en ondertussen de auto staat in almelo bij de andere (eigenaar)moet ik wegen belasting betalen.
ondertussen heb ik um moeten schorsen maar sta al 2 weken wegenbelasting in de schuld,
wat een achterlijk land is het hier toch
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

zoals ik al zei opnieuw als gestolen opgeven en dan de procedure starten
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

Als iemand nog tips heeft of een advocaat met ervaring omtrent dit,mag u me tips geven.
het word een civiele procudure nu,de huidige eigenaar wil geen compromi sluiten
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

geen idee maar alsje iemand vind laat het dan weten , ik ben best geintereseerd
in principe ben jij de huidige eigenaar en heeft degene die de auto op het moment heeft helemaal niets te vertellen
het valt me eigenlijk zwaar tegen dat justitie hem niet oppakt voor diefstal of heling
evil ed
Posts: 14
Joined: Mon May 12, 2014 4:00 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by evil ed »

Rob Rules wrote:Mag je hem niet zelf gaan halen dan?
Lijkt mij inderdaad ook, gewoon met een groepje je auto ophalen, wat wil de 'eigenaar' doen ?
Politie bellen en aangifte doen ?

Enige moeilijkheid wat ik me voor kan stelen is, dat het ding compleet uit elkaar ligt, dan duurt alles veel langer en heb je kans dat de politie wel langs komt en moeilijk tegen jou-jullie gaat doen.
Maar als die gewoon rij waardig is. dan instappen en weg rijden met dat ding.
Dan lijkt het mij dat je de rollen omdraait en de schuld- bewijs last bij hem neerlegt en laat hem dan maar aangifte doen van diefstal van iets waar hij niet eerlijk aangekomen is.
chevyed
Posts: 3765
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:49 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by chevyed »

de civiele procudure komt eraan,aangespannen door de neiuwe eigenaar!!
er klopt heel weinig van ieder geval.
heb nu ook pas meer informatie en de marktplaatst ad
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by muddy bandit »

evil ed wrote: Lijkt mij inderdaad ook, gewoon met een groepje je auto ophalen, wat wil de 'eigenaar' doen ?
Politie bellen en aangifte doen ?
Vermoedelijk wel... je zult namelijk eerst moeten inbreken in zijn garage, en dan moet je nog afwachten of de auto daar nu nog steeds gestald is.
Lijkt me dat je met zo'n actie alleen maar je eigen glazen ingooit en de kansen op een legale terugkeer (of schadevergoeding) bij voorbaat al tot nul reduceert.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: UPDATE na 5 JAAR<GESTOLEN CHEVROLET/GMC K30 teruggevonden

Post by watahyahknow »

geef hem opnieuw als gestolen op ,


als hij hem niet teruggeeft is dat in mijn ogen de enige juiste oplossing , en daarna de civiele procedure starten tegen de poitie omdat ZIJ hem niet ophalen , ze schuiven het allemaal wel leuk af maar zoals je zelf al zegt jij bent strafbaar als je het probeerd , zij niet
je kan ook kijken of je degene die het voertuig in gijzeling houd aansprakelijk kan houden voor de geleden schade de afgelopen 5 jaar , je moest immers een andere auto kopen en rijden en hier wegenbelasting voor betalen , als je dat wint kun je gewoon een deurwaarderskantoor op zn dak sturen , en die heeft het recht om ook zn huis leeg te halen als hij niet betaald
eens kijken hoe leuk hij dat vind
op die manier is hij strafbaar als hij iets met de auto doet , zelfs als hij hem in onderdelen verkoopt , of hem verstopt
of als ze alleen het chassis of het typeplaatje nog maar vinden
en dan maar hopen dat de politie hem vind EN MEENEEMT zodat jij hem van het politieterein kan ophalen
je hoeft dan ook geen wegenvelasting meer te betalen
Post Reply