Mijn ontvangen Markplaats reacties

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by boyanka »

8) ik hoor ook best vaak dat een auto naar duitsland of belgie gaat
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Chucky »

Heb eens een keer een setje deuren verkocht aan een Duitser.
Nadat ik wat extra foto's had gestuurd heeft de man het complete bedrag overgemaakt.
En een paar weken later is hij de deuren komen halen. Hij kwam bij Kassel uit de buurt vandaan.
Even 900 km op en neer rijden, geen gezeur of wat dan ook. De man was er erg blij mee en ik
kreeg zelfs nog een flesje wijn van hem als bedankje voor het vasthouden van de deuren.

Terwijl ik hier in Nederland allemaal mensen had die liepen te zeuren om de prijs of dat het te
ver weg was en ik ze eventueel op kon sturen (voor dezelfde prijs) etc. etc.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by sjak_brak »

Ja, de meeste nederlanders zijn echt jankhonden als het om afstanden gaat :barf:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Ranch73 »

:P :P Tis ook een heul groot landje :P
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Rob Rules »

bijna 2x de vraagprijs..

Cher/Chère Rob, JE VOUS EN PROPAUSE 3000 CASCH URGENT SINON BONNE VENTE

(google)
Cher / Dear Rob, I PROPOSE YOU OTHERWISE 3000 CASH URGENT SALE GOOD
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Maurice »

Om exact 11.00 uur (heerlijk, die Duitse punklichkeit) stonden ze voor m'n neus. Ze hebben de Lincoln helemaal onderzocht (met zaklampjes), proefritje gemaakt, hand geschut en volgende week komen ze 'm ophalen voor iets onder de vraagprijs.
Ben er nog van onder de indruk.
Nu nog uitzoeken hoe ik het papierwerk moet regelen.

De koper was ook erg blij dat ik de originele velgen nog heb, want die schijnen er onder te moeten voor de Duitse keuring. Heeft met de originaliteit te maken of zoiets.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by sjak_brak »

Maurice wrote: Nu nog uitzoeken hoe ik het papierwerk moet regelen.
Kan naar de RDW voor uitvoer, of langs GWK. Zou dr samen heen gaan, nadat je de munten hebt.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by peerke »

uitvoeren stelt weinig voor,even samen langs de rdw inderdaad.
duitsers en belgen zijn over het algemeen veel betrouwbaarder als het gaat om afspraken maken.
ook wat betreft de prijzen gaan ze niet enorm zitten pingelen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Wilf »

Je kan ook in je eentje uitvoeren, dan krijg je exportpapieren mee die je aan de koper kan overhandigen. Het belangrijkste is dat je alle papieren van de auto meebrengt, je paspoort en de twee kentekenplaten van de wagen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by sjak_brak »

Ik zal dit even correct aanvullen:
Wilf wrote:Het belangrijkste is dat je
pas iets doet als het geld binnen is.

Overleg ook met de koper wat hij wil, wagen op een trailer mee (dan is export bij RDW voldoende), wagen rijdend met tijdelijke Duitse plaat (dan is RDW ook voldoende) of wil hij exportkenteken (dan moet ie zelf mee naar de GWK voor tenaamstelling van de tijdelijke platen + verzkekering)
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by camino59 »

sjak_brak wrote:Overleg ook met de koper wat hij wil, wagen op een trailer mee (dan is export bij RDW voldoende), wagen rijdend met tijdelijke Duitse plaat (dan is RDW ook voldoende) of wil hij exportkenteken (dan moet ie zelf mee naar de GWK voor tenaamstelling van de tijdelijke platen + verzkekering)
Precies zoals Sjak zegt.
Zelf ook gehad dat een Duitse koper al export platen(is de auto in duitsland gelijk verzekerd) had geregeld voor hij überhaupt de wagen had bekeken. Na de centen te hebben ontvangen, samen naar de rdw. Kentekenplaten inwisselen en papieren van uitvoer in ontvangst nemen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Wilf »

sjak_brak wrote:Ik zal dit even correct aanvullen:
Ik zei niet voor niets "je KAN", niet "je MOET". Ik heb het wel zo vaker gedaan omdat de Duitser de auto al gekocht had maar niet mee naar binnen kon in het GWK. Mijn punt in deze was dat het belangrijkste is dat je je eigen papieren en dergelijke in orde moet hebben. Ik heb meerdere auto's naar Duitsland verkocht, allemaal met oprijwagen, dan kan het dus zo (als de koper buiten op de wagens past en dus niet mee naar binnen gaat).
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Maurice »

Ik bel maandag even met de Rdw voor de zekerheid.
En hij rijdt de Lincoln zelf naar Duitsland toe.
De transactie wil ik bij de Rdw voor de deur doen, lijkt me het makkelijkst.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by sjak_brak »

Wilf wrote: Ik zei niet voor niets "je KAN", niet "je MOET". [...] Mijn punt in deze was dat het belangrijkste is dat je je eigen papieren en dergelijke in orde moet hebben.
Ik had t over de betaling :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Wilf »

Ik ging er vanuit dat je überhaupt pas naar de GWK/RDW gaat nadat er betaald is. ;)
Betalen voor de deur van de RDW zou ik zelf ook niet snel doen denk ik, er staan niet alleen welwillende mensen daar in de rij, ook een boel louche handelaren.
Post Reply