Firezone benzine

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Firezone benzine

Post by Shev Ed »

he, vanmiddag de oude Honda (1966) gestart (ding moet ik aanlopen, want kickstarter doet het niet, en accu was leeg achtig dus de startmotor kreeg hem niet rond) , maar na ik denk 4 krukas slagen gewoon lopen.

Niks aan het handje.

Heeft denk ik nu 3 of 4 maanden stilgestaan, waarschijnlijk morgen het laatste ritje van het jaar doen (meeting in Woerden) , en daarna gaat hij weer in de stalling, waarschijnlijk voor zo'n 6 of 7 maanden.

Niks aan de hand, er mankeerd helemaal niks aan de benzine. Als je meuk gaat lekken geeft dan niet de benzine de schuld, maar nogmaals, je eigen falen in het netjes onderhouden van je auto of motor. Leidingen en pakkingen van 20 of 30 jaar oud is gewoon achterstallig onderhoud, heeft geen reet met de benzine te maken.
Vapor lock door een warm achtige carburateur ook niet, dat heeft te maken met een dicht geslibte danwel waardeloze koeling.

Dat gezeik, niks mis met de benzine, alleen prutsers hebben last van 'slechte benzine' ! :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Firezone benzine

Post by BigBlockMopar »

Onlangs m'n '57 Chrysler gestart die een klein jaartje stil heeft gestaan en vorig weekend naar Boxtel gereden en weer terug naar de bewoonde wereld. Totaal geen problemen behalve wat licht gepingel onder load omdat ik de minst dure prut had getankt.
Zal morgen eens kijken of er rubbergelei in de carb ligt of dat er stukken zuiger missen ofzo... :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Firezone benzine

Post by Wilf »

Ga dan gelijk even asbest platen versnijden en over 6 maanden zeggen dat daar niks mis mee is omdat je nog steeds leeft :P

Of tank E85, want als E5 en E10 toch geen kwaad kunnen... :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Firezone benzine

Post by Ranch73 »

Shev Ed wrote:Dat is wel bizar toch.

Toch blijft het dan voor mij in ieder geval onverklaarbaar waarom ik in al die jaren geen enkel probleem heb gehad met mijn oude, lang stilstaande, meuk.
Niks te zien, altijd alles perfect schoon, nooit een spoor van enig corrosie te zien.
Meeste problemen onstaan bij rijdende voertuigen ;)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Firezone benzine

Post by gerrutcamaro »

verbazingwekkend de waarde die hier aan N=1 ervaringen wordt gesteld :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Firezone benzine

Post by BigBlockMopar »

In diezelfde '57 Chrysler zat jaren eerder, kort na aanschaf uit de USA nog steeds de benzine van aldaar.
Na verloop van tijd wilde de motor niet meer aanslaan. De auto was nog niet keuringsklaar dus werd alleen in en rond de garage verreden soms.
Benzine afgetapt en een scheut ervan in een open bakje gedaan. 2-3 dagen later stond er nog steeds dezelfde hoeveelheid in het bakje...
Dus ik gooi wat op de grond en probeer het aan te steken... Het wilde niet eens meer branden.

Dus ja, ik ben ook nog wel van mening dat de prut die ze in de US voorgeschoteld krijgen van beduidend rottere kwaliteit is dan hier :)
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Firezone benzine

Post by Touchwood »

Krijg uit jullie verhalen wel de indruk, dat Amerikaanse auto's van zeg de laatste 25 jaar van nature aardig bestand zijn tegen ethanol in de benzine.
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: Firezone benzine

Post by 68 Cougar »

Wilf wrote:Ga dan gelijk even asbest platen versnijden en over 6 maanden zeggen dat daar niks mis mee is omdat je nog steeds leeft :P

Of tank E85, want als E5 en E10 toch geen kwaad kunnen... :D
Op m'n motorzaag staat al
Image

Laat staan dat ik 't in m'n Mercury flikker.. :? :lol:
Post Reply